DROPS / 125 / 32

Frosting by DROPS Design

Sættet består af: Hæklet DROPS hue og halstørklæde med striber i ”Eskimo”.

DROPS design: Model nr EE-307
--------------------------------------------------------
HUE:
Størrelse: S/M - L/XL
Passer hovedmål: 54/56 - 58/60 cm
Materialer: DROPS ESKIMO fra Garnstudio
50 gr f nr 02, sort
50 gr f nr 32 m, blålilla mix
50 gr f.nr 48m, beige mix
50 gr f nr 54, mellemlilla

DROPS HÆKLENÅL nr 7 - eller den nål du skal bruge for at få 10 st x 5 rækker på 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------
HALSTØRKLÆDE:
Størrelse: one-size
Bredde: 26 cm
Længde: 166 cm
Materialer: DROPS ESKIMO fra Garnstudio
100 gr f nr 32 m, blålilla mix
100 gr f.nr 48m, beige mix
100 gr f nr 54, mellemlilla
100 gr f nr 02, sort

DROPS HÆKLENÅL nr 7 – eller den nål du skal bruge for at få 10 st x 5 rækker på 10 x 10 cm.

DROPS Eskimo mix DROPS Eskimo mix 14.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Eskimo print DROPS Eskimo print 15.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 179.4kr. Læs mere.

Hver omg med st starter med 3 lm i stedet for 1.st. Hver omg afsluttes med 1 km i 3.lm i beg af omg.
STRIBER:
Skift farve i slutningen af omg, så den nye farve starter med 1 km i 3.lm i beg af omg. Der hækles striber med de forskellige farver således:
2 omg beige mix, 1 omg sort, 3 omg mellemlilla, 3 omg blålilla mix, 1 omg sort, 2-3 omg beige mix.
--------------------------------------------------------

HUE:
Hækl 4-4 lm på nål 7 med blålilla mix og sæt dem i en ring med 1 km i første lm. LÆS HÆKLEINFO OG HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN!
1.omg: 5-6 fm om ringen.
2.omg: 2 st i hver fm = 10-12 st.
3.omg: 2 st i hver st = 20-24 st.
4.omg: 2 st i hver st = 40-48 st.
Videre hækles der 1 st i hver st på hver omg til færdig mål Samtidig med at der hækles STRIBER – se forkl over! Huen måler 30-32 cm i højden efter en hel stribe-rapport. Klip og hæft trådene. Huen har et opbuk som vender udad på ca 5 cm.
--------------------------------------------------------

HALSTØRKLÆDE:
HÆKLEINFO: Første st på hver række erstattes med 3 lm. Hver række afsluttes med 1 st i 3.lm i beg af forrige række.
STRIBER:
Der hækles striber med de forskellige farver således:
1 række sort, 3 rækker beige mix, 1 række sort, 3 rækker blålilla mix, 1 række sort, 3 rækker mellemlilla, 1 række sort.
--------------------------------------------------------

HALSTØRKLÆDE:
LÆS HÆKLEINFO! Hækl 200 lm (inkl 3 lm til at vende med) på nål 7 med sort. Første række hækles således: 1 st i 4.lm fra nålen, 1 st i hver af de næste 4 lm, * spring over 1 lm , 1 st i hver af de næste 5 lm *, gentag fra *-* = 166 st. Videre hækles der 1 st i hver st på hver række Samtidig med at der hækles STRIBER - se forkl over! Arb måler 26 cm i højden efter en hel rapport af striberne.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 26.08.2010
HALSTØRKLÆDE:
Størrelse: one-size
Bredde: 26 cm
Længde: 166 cm
Materialer: DROPS ESKIMO fra Garnstudio
100 gr f nr 32 m, blålilla mix
100 gr f.nr 48m, beige mix
100 gr f nr 54, mellemlilla
100 gr f nr 02, sort

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 125-32) for mål og udregninger.

Hayley White 25.11.2019 - 16:46:

Hi, am I working the whole stitch or into the back of it. Apologies but I am new to crochet.

DROPS Design 26.11.2019 kl. 08:36:

Hi Hayley! Yes, the stitches are worked through the entire stitch from previous row. In this video we demonstrate how trebles are worked. Good luck!

Petra 24.09.2018 - 20:36:

"Weiter je 1 Stäbchen" etc. Heißt das, dass ich nur in der 1. Reihe Maschen überspringe?

DROPS Design 25.09.2018 kl. 10:35:

Liebe Petra, ja genau. Um die genaue Breite zu haben, häkelt man am Anfang mehr Luftmaschen (200 Lm) als für die 1. Reihe (= 166 Stb). Dann häkelt man die 166 Stb. Viel Spaß beim häkeln!

Liz 26.11.2017 - 13:40:

Bonjour. Je ne comprends pas. Je suis bien le modèle mais mon bonnet n est pas pointu. On dirait une calotte. Un fond plat puis ça monte tout droit. Comment Faire? Merci de votre aide

DROPS Design 27.11.2017 kl. 10:55:

Bonjour Liz, c'est bien ainsi qu'il doit être, ce n'est pas un bonnet pointu en haut, on augmente jusqu'à ce qu'on ait 40-48 brides puis on continue jusqu'à ce que le bonnet mesure 30-32 cm de hauteur totale. Bon crochet!

Amparo 21.11.2013 - 22:10:

Spain. Hello, I want to do the hat , but I don't understand the meaning of crochet 4-4, what is 4-4?? or then in rounds 10-12,or 20-14 etc... thanks

DROPS Design 22.11.2013 kl. 09:30:

Dear Mrs Amparo, pattern to this hat is given in 2 sizes: S/M and L/XL. So that first indications are for first size and 2nd for larger size. In other words, on round 1 you will work 5 dc (uk-eng) in the ch ring and in largest size 6 dc in the ch ring. Happy crocheting!

Majken 06.09.2012 - 11:04:

I need more than 100 g of black (02) for the scarf and I have 10,5 x 7 rows so I should have more than enough.

Dorienke 07.05.2012 - 13:20:

Graag wil ik deze sjaal en muts in maar één kleur maken. Hoeveel garen heb ik dan nodig? Ervaring leert dat je bij veel kleuren nogal wat overhoudt. Dus om deze hoeveelheid te bestellen maar dan van één kleur lijkt niet nodig.

DROPS Design 11.05.2012 kl. 12:32:

Wij raden u toch aan het vermelde aantal bollen van een kleur te bestellen. Wij kunnen niet precies voor u nagaan hoeveel gram er overgebleven is van elke bol en zo weet u in elk geval zeker dat u genoeg heeft. Bij sommige DROPS verkooppunten mag u een bol die u overhoudt ook terugbrengen en anders zijn er nog veel meer leuke patronen voor Eskimo te vinden op onze site. Veel breiplezier!

DROPS Design NL 12.11.2010 - 10:04:

Hoi. Ik zal nogmaals doorsturen aan ons Design Team of te zien of ze inmiddels ook reacties van andere gebruikers/landen hebben ontvangen. Gr. Tine

Heleen 11.11.2010 - 20:12:

Helaas zag ik de blog te laat. Ben nu bezig met 3e toer zwart en ja... de hoeveelheid 100 gr zwart is niet voldoende. Zal dus nog 1 bol apart moeten bestellen. Beetje jammer!! Voor de rest een leuk patroon en lekkere wol.

DROPS Design NL 16.08.2010 - 12:12:

Hoi Femke. Nogmaals bedankt. Ik moet eerst de reactie van ons Design Team afwachten. Hoe frustrerend het misschien ook is, dan kan ik niet een patroon wijzigen als gevolg van één reactie. Zij zijn op dit moment bezig om dit te controleren en is het een fout, dan wordt het patroon ook zsm gewijzigd. Gr. Tine

Femke 16.08.2010 - 12:04:

Beste Tine, Voor de 3 toeren van de kleuren gebruik ik ongeveer anderhalve bol garen, dus 100gr klopt. Maar zwart zijn 4 toeren en een rand opzet lussen. Het kan niet zo zijn dat hier maar 50 gr voor nodig is, als er al bijna 100 gram nodig is voor 3 toeren. Ik denk echt dat 50 gr zwart 150 gram had moeten zijn. Heb namelijk 2 extra bollen besteld en daarmee kwam ik wel uit.

Kommentere opskrift DROPS 125-32

Frosting

Annie, Netherlands