DROPS / 118 / 15

Borderline Vertigo by DROPS Design

Strikket DROPS skjørt med volangkant i ”Bomull-Lin”. Str S - XXXL.

DROPS design: Modell nr L-096
--------------------------------------------------------
Størrelse: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materialer: DROPS BOMULL-LIN fra Garnstudio
F.nr 03, natur melert:
350-400-400-450-500-550 gr

DROPS RUNDP NR 4,5 (80 + 60 cm) – eller det p.nr du må bruke for å få 19 m x 25 p glstrikk på 10 x 10 cm.
BUKSESTRIKK: ca 65-110 cm.
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: skjørt, volang,

Pga tyngden i garnet må alle lengdemål gjøres når arb holdes opp, ellers vil skjørtet bli for langt når det taes på.
VOLANGKANT:
Det felles til volangkant etter diag M.1.
1 rapport av M.1 = 7 m før felling og 4 m etter siste felling. Diag viser mønsteret sett fra retten.
--------------------------------------------------------

SKJØRT:
Arb strikkes rundt på rundp. Legg løst opp 301-329-371-413-448-490 m på rundp 4,5 med Bomull-Lin. Strikk 2 RILLER - se forkl over, deretter strikkes det glstrikk. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler 16 cm i alle str - LES MÅLETIPS - strikkes M.1 over alle m. Etter M.1 er det 172-188-212-236-256-280 m på p. Strikk 2 RILLER, deretter fortsettes det med glstrikk igjen. Når arb måler 45-46-47-48-49-50 cm felles det 14-14-18-20-20-24 m jevnt fordelt på omg = 158-174-194-216-236-243 m. Strikk 1 omg glstrikk, deretter felles det 28-28-36-40-40-48 m jevnt fordelt på neste omg = 130-146-158-176-196-208 m. Når arb måler 50-52-54-56-58-60 cm strikkes det 1 omg vrang (= brettekant), deretter strikkes det glstrikk i 2 cm til belegg før det felles løst av.

MONTERING:
Brett belegget dobbelt mot vrangen og sy pent fast. La det stå igjen en liten åpning til å tre strikken gjennom.