DROPS / 118 / 15

Borderline Vertigo by DROPS Design

Strikket DROPS skjørt med volangkant i ”Bomull-Lin”. Str S - XXXL.

Stikkord: skjørt, volang,

DROPS design: Modell nr L-096
--------------------------------------------------------
Størrelse: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materialer: DROPS BOMULL-LIN fra Garnstudio
F.nr 03, natur melert:
350-400-400-450-500-550 gr

DROPS RUNDP NR 4,5 (80 + 60 cm) – eller det p.nr du må bruke for å få 19 m x 25 p glstrikk på 10 x 10 cm.
BUKSESTRIKK: ca 65-110 cm.
--------------------------------------------------------

DROPS Bomull-Lin uni colour DROPS Bomull-Lin uni colour 26.00 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 189kr. Les mer.
Pga tyngden i garnet må alle lengdemål gjøres når arb holdes opp, ellers vil skjørtet bli for langt når det taes på.
VOLANGKANT:
Det felles til volangkant etter diag M.1.
1 rapport av M.1 = 7 m før felling og 4 m etter siste felling. Diag viser mønsteret sett fra retten.
--------------------------------------------------------

SKJØRT:
Arb strikkes rundt på rundp. Legg løst opp 301-329-371-413-448-490 m på rundp 4,5 med Bomull-Lin. Strikk 2 RILLER - se forkl over, deretter strikkes det glstrikk. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler 16 cm i alle str - LES MÅLETIPS - strikkes M.1 over alle m. Etter M.1 er det 172-188-212-236-256-280 m på p. Strikk 2 RILLER, deretter fortsettes det med glstrikk igjen. Når arb måler 45-46-47-48-49-50 cm felles det 14-14-18-20-20-24 m jevnt fordelt på omg = 158-174-194-216-236-243 m. Strikk 1 omg glstrikk, deretter felles det 28-28-36-40-40-48 m jevnt fordelt på neste omg = 130-146-158-176-196-208 m. Når arb måler 50-52-54-56-58-60 cm strikkes det 1 omg vrang (= brettekant), deretter strikkes det glstrikk i 2 cm til belegg før det felles løst av.

MONTERING:
Brett belegget dobbelt mot vrangen og sy pent fast. La det stå igjen en liten åpning til å tre strikken gjennom.

Barbara Lowell 11.04.2017 - 15:23:

I cannot make heads or tails out of the english version instructions. It says you go from the ruffle up toward the waist but then in talks about stockinette and there is no st st in the pattern other than the waistband, but it starts out with 301 sts which surely is not waistband yet refers to st st i really want to make this pattern but seems to me it is totally off; all comments are in a foreign language and i don't understand any of them???

DROPS Design 12.04.2017 kl. 12:47:

Dear Mrs Lowell, the ruffle will be made when piece measures 16 cm, ie when you will work M.1 = 172 sts remain in 1st size. You will then dec evenly when piece measures 45 cm, and again on next round. Happy knitting!

Iviva 07.07.2015 - 13:45:

Merci pour la clarté de vos explications ! Ainsi ... je me lance !

Iviva 06.07.2015 - 20:12:

Bonjour, pourriez-vous m'aider ? Je ne comprends pas cette phrase par rapport au schéma explicatif : "Voir diagramme M1. 1 motif à répéter = 7 m avant les diminutions et 4 m après la dernière diminution. Le diagramme montre le motif sur l'endroit." Comment dois-je diminuer ? merci pour votre soutien . iviva

DROPS Design 07.07.2015 kl. 09:26:

Bonjour Iviva, le diagramme M.1 se tricote sur 7 m au premier rang, il reste 4 m après que les 3 rangs du diagramme ont été tricotés. Répétez M.1 sur l'end: rang1: (5 m end, 2 m ens à l'end), rang 2 (tout à l'end = sur l'end quand on tric. en rond), rang 3: (1 m end, 2 m ens à l'end, 1 m end, 2 m ens à l'end). Bon tricot!

Lisa 19.02.2015 - 13:51:

Går det att sticka kjolen i storlek XS? Hur gör man i så fall? Jag är rädd att S blir för stort för mig.

DROPS Design 19.02.2015 kl. 16:05:

Hej Lisa. Du kan se maalene for str small nederst paa maalskitsen. Tag dine egne maal og sammenlign hermed og beregn hvor meget mindre du synes den skal vaere. Du kan derefter beregne hvor mange masker du skal have med brug af strikkefastheden for mönstret (19 m x 25 p glatstrik). God fornöjelse.

Karyn Lyon 14.05.2014 - 22:49:

A very easy and wonderful summer skirt! I made this last spring and wore it all summer. Bomull-Lin yarn is easy to use and drapes beautifully.

Ebba 02.03.2014 - 21:47:

Förstår ej hur M1 ska stickas. Första varvet en minskning, 5 räta, en minskning osv varvet ut? Nästa varv räta. Tredje varvet minskning, 1 rät, 1 minskning, 1 rät osv varvet ut??

DROPS Design 03.03.2014 kl. 22:58:

Hej Ebba, Ja det låter riktigt. V 1: *5 rm, sticka ihop 2 m räta, upprepa från * v ut. V 2: sticka alla m räta. V 3: *1 rm, sticka ihop 2 m räta, upprepa från * v ut.

Inge Nielsen 21.10.2013 - 10:04:

Jeg lavede denne i str S/M og strikkede den 4 cm kortere for at få low waist. Den er meget flatterende og dejlig at have på, men vær opmærksom på, at jeg skulle bruge 50 gr extra til low waist str S/M

Inge Nielsen 21.10.2013 - 10:02: www.mypottery.blog.c ...

I made this model size M. Instructins clear, and result very nice and flattering. I made this low waist (4 cm shorter) and even so needed 50 grammes extra yarn on top of what was recommended.

DROPS Deutsch 24.01.2012 - 08:40:

1. Reihe (Vorderseite): 5 re., 2 re. zusammen. 2. Reihe (Rückseite): 6 li. (glatt rechts). 3. R. (Vorderseite): 1 re., 2 re. zusammen, 1 re., 2 zusammen

Leah 23.01.2012 - 18:39:

Ich habe ein Frage zum M 1 Sind da drei Reihen abgebildet, die gestrickt werden sollen? 1. Reihe 5 M Stricken, zwei zusammen, bis zum Ende wiederholen, 2. Reihen re, 3. Reihe 1 re zwei zusammenstricken? In der geschriebenen Anleitung steht es ganz anders erklärt. Das verwirrt mich.

Kommentér oppskrift DROPS 118-15