DROPS Extra / 0-571

DROPS Extra 0-571 by DROPS Design

Heklet DROPS hjerte til jul i "Cotton Viscose".

DROPS design: Modell nr N-100-jul
--------------------------------------------------------
Mål: Høyde: ca 8 cm
Bredde: ca 10 cm
Materialer: DROPS COTTON VISCOSE fra Garnstudio
50 gr f.nr 05, rød
50 gr f.nr 17, lys beige

Til ett hjerte brukes det ca 10 gr garn.

DROPS HEKLENÅL NR 4
--------------------------------------------------------

HJERTE:
Hekle 2 lm på nål 4 med 1 tråd av hver farge. Hekle 3 fm i den 2.lm fra nålen. Snu arb. Videre hekles det slik:
1.RAD (= vrangen): Hekle 1 lm, 1 fm i den 1.fm, 3 fm i neste fm, 1 fm i den siste fm = 5 fm. Snu arb.
2.RAD (= retten): Hekle 1 lm, 1 fm i hver av de 2 første fm, 3 fm i neste fm, 1 fm i hver av de 2 siste fm = 7 fm. Snu arb.
3.RAD: Hekle 1 lm, 1 fm i hver av de 3 første fm, 3 fm i neste fm, 1 fm i hver av de 3 siste fm = 9 fm. Snu arb.
4.RAD: Hekle 1 lm, 1 fm i hver av de 4 første fm, 3 fm i neste fm, 1 fm i hver av de siste 4 fm = 11 fm. Snu arb.
5.RAD: Hekle 1 lm, 1 fm i hver av de første 5 fm, 3 fm i neste fm, 1 fm i hver av de siste 5 fm = 13 fm. Snu arb.
6.RAD: Hekle 1 lm, 1 fm i hver av de første 6 fm, 3 fm i neste fm, 1 fm i hver av de siste 6 fm = 15 fm. Snu arb.
7.RAD: Hekle 1 lm, 1 fm i hver av de første 7 fm, 3 fm i neste fm, 1 fm i hver av de siste 7 fm = 17 fm. Snu arb.
8.RAD: Hekle 1 lm, 1 fm i hver av de første 8 fm, 3 fm i neste fm, 1 fm i hver av de siste 8 fm = 19 fm. Nå hekles det videre rundt og rundt med 2 tråder rød.
9.OMG: Hekle 1 lm, 1 fm i den siste fm på 8.rad, 1 lm, * 1 dbl-st ytterst i siden på den 4.raden, 1 lm,* gjenta fra *-* totalt 5 ganger, 1 fm i lm helt på starten av hjertet, 1 lm, * 1 dbl-st ytterst i den andre siden på den 4.raden, 1 lm *, gjenta fra *-* totalt 5 ganger, 1 fm i den ytterste fm fra 8.rad.
10.OMG: Hekle 1 lm, 1 fm i samme m som det ble heklet 1 fm på slutten av forrige omg, videre hekles det 1 fm i hver av de neste 8 fm fra 8.rad, hekle 3 fm i neste fm, videre hekles det 1 fm i hver av de neste 9 fm og avslutt med 1 kjm i fm på beg av omg.
11.OMG: Hekle 1 lm, 1 fm om lm fra forrige omg, * 1 fm i dbl-st, 2 fm om lm *, gjenta fra *-* totalt 4 ganger, 1 fm i dbl-st, 1 fm om lm, 1 kjm i fm, 26 lm, 1 kjm i samme fm, 1 fm om lm, * 1 fm i dbl-st, 2 fm om lm *, gjenta fra *-* totalt 4 ganger, 1 fm i dbl-st, 1 fm om lm og avslutt med 1 kjm i fm på beg av 10.omg. Klipp og fest tråden.

Sabine Meunier 19.06.2019 - 23:42:

Je dirai coomme nom ; le coeur chiner!

Kommentér oppskrift DROPS Extra 0-571