DROPS Extra / 0-571

DROPS Extra 0-571 by DROPS Design

Gehaakt DROPS Kerst hart van ”Cotton Viscose”.

Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

DROPS design: Model nr. N-100-jul
--------------------------------------------------------
Afmeting: hoogte: ongeveer 8 cm, breedte: ongeveer 10 cm
Materiaal: DROPS COTTON VISCOSE
50 gr. kleur nr. 05, rood
50 gr. kleur nr. 17, lichtbeige

Met ongeveer 10 gr garen van iedere kleur kunt u 1 hart haken.

DROPS HAAKNLD 4 mm.

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

thema: decoratie, kerst, liefde,

HART:
Haak 2 l met haaknld 4 mm en 1 draad van iedere kleur. Haak 3 v in de 2e l vanaf de haak. Keer het werk. Ga verder als volgt:
TOER 1 (= verkeerde kant): 1 l, 1 v in de eerste v, 3 v in de volgende v, 1 v in de laatste v = 5 v. Keer het werk.
TOER 2 (= goede kant): 1 l, 1 v in iedere van de eerste 2 v, 3 v in de volgende v, 1 v in iedere van de laatste 2 v = 7 v. Keer het werk.
TOER 3: 1 l, 1 v in iedere van eerste 3 v, 3 v in de volgende v, 1 v in iedere van laatste 3 v = 9 v. Keer het werk.
TOER 4: 1 l, 1 v in iedere van de eerste 4 v, 3 v in de volgende v, 1 v in iedere van de laatste 4 v = 11 v. Keer het werk.
TOER 5: 1 l, 1 v in iedere van de eerste 5 v, 3 v in de volgende v, 1 v in iedere van de laatste 5 v = 13 v. Keer het werk.

TOER 6: 1 l, 1 v in iedere van de eerste 6 v, 3 v in de volgende v, 1 v in iedere van de laatste 6 v = 15 v. Keer het werk.
TOER 7: 1 l, 1 v in iedere van de eerste 7 v, 3 v in de volgende v, 1 v in iedere van de laatste 7 v = 17 v. Keer het werk.
TOER 8: 1 l, 1 v in iedere van de eerste 8 v, 3 v in de volgende v, 1 v in iedere van de laatste 8 v = 19 v.
Ga nu verder in de rondte met 2 draden rood.

TOER 9: 1 l, 1 v in de laatste v van toer 8, 1 l, * 1 dubbel stk in de buitenste st van toer 4, 1 l,* herhaal van *-* in totaal 5 keer, 1 v in de l van het begin van het hart, 1 l, * 1 dubbel stk in de buitenste st aan de andere kant van toer 4, 1 l *, herhaal van *-* in totaal 5 keer, 1 v in de eerste v van toer 8.
TOER 10: 1 l, 1 v in dezelfde st waarin u 1 v heeft gehaakt aan het einde van de vorige toer, dan 1 v in iedere van de volgende 8 v van toer 8, 3 v in de volgende v, dan 1 v in iedere van de volgende 9 v en eindig met 1 hv in de v van het begin van de toer.

TOER 11: Haak 1 l, 1 v in de l van de vorige toer, * 1 v in het dubbel stk, 2 v in de l *, herhaal van *-* in totaal 4 keer, 1 v in het dubbel stk, 1 v in de l, 1 hv in de v, 26 l, 1 hv in dezelfde v, 1 v in de l, * 1 v in het dubbel stk, 2 v in de l *, herhaal van *-* in totaal 4 keer, 1 v in het dubbel stk, 1 v in de l en eindig met 1 hv in de v van het begin van toer 10.
Knip de draad af en zet vast.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Extra 0-571.