DROPS Extra / 0-530

DROPS Extra 0-530 by DROPS Design

Strikket DROPS julemus i ”Alpaca”.

DROPS design: Modell nr Z-382
--------------------------------------------------------

Lengde: Ca 8 cm.
Materialer: DROPS ALPACA
50 gr f.nr 501, lys grå
50 gr f.nr 517, mellomgrå
En rest lys rosa til snute + sort til øyne.

Vatt til å fylle i musene.
Ståltråd (ev binders) til hale og ører.
----------------------------------------------------------
DROPS PINNE nr 3 – eller det p.nr du må ha for å få 21 m x 28 p glstrikk med 2 tråder på 10 x 10 cm.
DROPS HEKLENÅL nr 3

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: dekorasjon, dyr, jul,

MUS:
Hele musen strikkes med 2 tråder.
Enten strikkes hele i lysgrå, hele i mellomgrå eller det strikkes striper etter ønske.

KROPP: Legg opp 16 m på p 3 med 2 tråder grå etter eget ønske. Strikk glstrikk frem og tilbake på p - SAMTIDIG på 3.p økes det 8 m jevnt fordelt ved å strikke 2 m i annenhver m = 24 m. Strikk til arb måler 7 cm. Nå strikkes alle m sammen 2 og 2 = 12 m. Strikk 2 p, deretter strikkes det 1 p med lys rosa (= snute). Klipp tråden og trekk den gjennom m, fest godt.
Fyll musen med vatt, sy den sammen midt under i ytterste ledd av ytterste m og snurp den sammen i oppleggskanten.

ØRE: Legg opp 5 m på p 3 med 2 tråder grå etter eget ønske. Strikk 4 p rett. Neste p strikkes slik: 2 rett sm, 1 rett, 2 rett sm = 3 m. Strikk 2 p rett, deretter strikkes de 3 m rett sm.
Strikk 1 øre til. Sy ørene fast på musen.
Tre en liten ståltråd inn langs ytterkanten av øret slik at det står opp.
Sy to sorte sting til hvert øye.

HALE: Hekle 12 lm med 2 tråder grå etter eget ønske på nål 3. Videre hekles det 3 fm i hver lm. Klipp tråden og sy halen fast på musen. Tre en liten ståltråd inn i halen slik at den står opp.