DROPS / 108 / 4

DROPS 108-4 by DROPS Design

DROPS blondestrikket skjerf og pulsvarmere i ”Kid-Silk”.

DROPS design: Modell nr KS-002
-------------------------------------------------------

Mål skjerf: ca 25 x 130 cm
Puslvarmere: One-size
Materialer: DROPS Kid-Silk fra Garnstudio
75 gr f.nr 03, lys rosa

DROPS Pinne nr 3,5 – eller den p du må ha for å få 23 m glstrikk på 10 cm i bredden.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: hullmønster, skjerf, stola,

Mønster: Se diag M.1 og M.2, mønsteret i diag sees fra retten.

Skjerf: Skjerfet strikkes i 2 deler og syes sammen på midten.
Legg løst opp 75 m på p 3,5 med Kid-Silk. Strikk 1 p rett fra vrangen.
Neste p strikkes slik: 5 kantm i riller, * 5 r, ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes r, 1 r, løft den løse m over, ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes r, 2 r sm, løft den løse m over, 2 r sm, 4 r *, gjenta fra *-* totalt 4 ganger og avslutt med 1 r og 5 kantm i riller = 59 m. Strikk 1 p vrang tilbake fra vrangen med 5 kantm i hver side i riller. Videre strikkes M.1 slik: 5 kantm i riller, M.1A (= 12 m) M.1B 2 ganger (= 24 m), M.1 C (= 13 m) og avslutt med 5 kantm i riller. Fortsett slik til M.1 er strikket ferdig. Fortsett med M.2 slik: 5 kantm i riller, M.2A (= 5 m) M.2B til det gjenstår 9 m, M.2C (= 4 m) og 5 kantm i riller. Når arb måler ca 65 cm - avpass etter en hel rapport - strikkes det 3 p rett over alle m før m settes på 1 tråd.
Halve skjerfet er nå strikket.
Strikk 1 del til på samme måte.
Sy de 2 delene sammen med maskesting

Pulsvarmer:
Legg løst opp 51 m på p 3,5 med Kid-Silk. Strikk 1 p rett fra vrangen. Neste p strikkes slik: 1 kantm, * 5 r, ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes r, 1 r, løft den løse m over, ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes r, 2 r sm, løft den løse m over, 2 r sm, 4 r *, gjenta fra *-* totalt 3 ganger og avslutt med 1 r og 1 kantm = 39 m. Strikk 1 p vrang tilbake fra vrangen med 1 kantm i hver side i riller. Strikk M.1 med 1 kantm i hver side opp til pilen i venstre side av diag, fell løst av med 2 tråder. Sy pulsvarmeren sammen innenfor 1 kantm.

= ta 1 m løs av p som som om den skulle strikkes rett, 1 r, løft den løse m over.
= ta 1 m løs av p som som om den skulle strikkes rett, 2 r sammen, løft den løse m over.