DROPS / 106 / 35

DROPS 106-35 by DROPS Design

Hæklet og strikket taske/net i DROPS Muskat.

Mål:
Højde: ca 35 cm
Bredde: ca 40 cm
Materialer: DROPS Muskat fra Garnstudio
150 gr f.nr 18, hvid
50 gr f.nr 36, jeansblå

DROPS Hæklenål nr 3,5 - eller den nål du skal bruge for at få 20 st i bredden x 10 st i højden på 10 x 10 cm.
DROPS Hæklenål nr 6 - til jeansblå hæklekant.
DROPS Rundp nr 4 (40 cm) - eller den p du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik på 10 x 10 cm.

Garnet til denne opskrift koster fra 51.8kr. Læs mere.
Hækleinfo: I beg af hver omg erstattes første st med 3 lm. Hver omg afsluttes med 1 km i 3.lm i beg af omg.

Retstrik (rundt på rundp):
1.omg: Ret og 2.omg: Vrang.

Taske: Hækl 4 lm på nål 3,5 med hvid og sæt dem sammen til en ring med 1 km i 1.lm.
1.omg: Hækl 10 st om ringen. læs Hækleinfo!
2.omg: Hækl 2 st i hver st = 20 st.
3.omg: Hækl * 1 st i første st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* = 30 st.
4.omg: Hækl * 1 st i hver af de 2 første st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* = 40 st.
Fortsæt udtagningen således med 1 st mere imellem hver udtagning (tag 10 st ud på hver omg) til arb måler ca 20 cm i diameter (= ca 100 st).
Saml 1 m op i hver st med rundp 4. Fortsæt således:
1.omg: *Slå om, 2 r sammen*, gentag fra *-*
2.omg: Ret.
Gentag 1. og 2.omg til arb måler 30 cm i højden. Strik retstrik i 5 cm – se forkl over. Luk af.
Hækl en omg med st langs aflukningskanten på nål 3,5 og hvid. Hækl 1 st i hver m.

Strop: Hækl 1 st i hver af de 10 første st i hæklekanten øverst på tasken på nål 3,5 med hvid = 10 st til strop. Hækl 1 st i hver st til stroppen måler ca 70 cm. Sy stroppen fast på den anden side af tasken.

Hæklekant: Hækl en række med fm rundt om åbningen på begge sider af tasken med 2 tråde jeansblå på nål 6 således:
Langs med kanten af tasken: 1 fm i første st, * spring over 1 st, 1 fm i næste st *, gentag fra *-*.

Langs med stroppen: 1 fm i hver række. Slut af med 1 km i første fm.
Gentag langs med den anden side.

Ellen 25.09.2018 - 18:21:

Hej jag vill fråga ifall det finns en hel instruktionsvideo på hur man virkar/stickar denna påsen? Jag har svårt att följa beskrivningen i skrift

DROPS Design 28.09.2018 kl. 08:23:

Hei Ellen. Nei dessverre så finnes det ingen video av hvordan å hekle/strikke denne vesken. Men ditt ønske har blitt videreformidlet til videoavdelingen vår. Om du syntes det er vanskelig å følge teksten kan du prøve å tegne det opp for deg selv slik at du lettere kan visualisere hvordan det skal se ut. God fornøyelse.

Anne Mette Stormoen 04.07.2018 - 11:22:

Hei, strikker/hekler dette fine nettet i Drops Muskat. Bestilte garn på nett, mengden som sto i oppskrift. 150 g av hovedfarge og 50 g i farge 2. Viser seg likevel at jeg har for lite av hovedfargen. Har ikke nok til skulder rem. Har fulgt oppskrift nøye, både på masker og anviste mål. Vanligvis sitter man igjen med garn når man er ferdig, så kanskje det burde endres i oppskrift. Er jo irriterende å ikke ha nok.

DROPS Design 06.07.2018 kl. 15:04:

Hei Anne Mette. Det er jo ergerlig når sånt skjer. Det skal være riktig garnmengde oppgitt i oppskriften. Det er veldig viktig at hekle-/strikkefastheten blir overholdt som anvist, ellers kan det være garnforbruket går opp. God fornøyelse

Anne Mette Stormoen 28.06.2018 - 10:30:

Hei, strikker/hekler dette fine nettet i Drops Muskat. Bestilte garn på nett, mengden som sto i oppskrift. 150 g av hovedfarge og 50 g i farge 2. Viser seg likevel at jeg har for lite av hovedfargen. Har ikke nok til skulder rem. Har fulgt oppskrift nøye, både på masker og anviste mål. Vanligvis sitter man igjen med garn når man er ferdig, så kanskje det burde endres i oppskrift. Er jo irriterende å ikke ha nok.

Julia 12.05.2015 - 19:13:

Hallo! Ich hab leider meine Frage als Kommentar geschickt! Könnte sie bitte trotzdem beantwortet werden?! Vielen Dank!

DROPS Design 15.05.2015 kl. 11:32:

Ist nun geschehen. :-) Hoffentlich hilft es Ihnen weiter, gutes Gelingen jedenfalls!

Julia 12.05.2015 - 19:10:

Hallo und guten Abend! Die Tasche sieht richtig nett aus!!! Bin nun mit der 4. Rd fertig und hätte gerne gewusst, wie der folgende Schritt gemeint ist: soll man so weiter häkeln, wie in Rd 4 oder 3. und 4. Rd wdh? 1 Stbch zwischen den Aufnahme häkeln heißt????? Leider bin ich kein guter Anleitungen-Leser :-(! HIIIIILLLLLFFFFFEEEEE und Danke schön mal im Vorraus!

DROPS Design 15.05.2015 kl. 11:31:

Sie häkeln weiter Stb wie in der 4. Rd mit Zunahmen, aber zwischen den Zunahmen häkeln Sie 1 Stb mehr als in der Rd davor. Also wäre die 5. Rd: * 1 Stb in jedes der nächsten 3 Stb, 2 Stb in das nächste Stb *. Und die 6. Rd: * 1 Stb in jedes der nächsten 4 Stb, 2 Stb in das nächste Stb * , die 7. Rd: * 1 Stb in jedes der nächsten 5 Stb, 1 Stb in das nächste Stb *, usw. bis zum angegeben Maß, auf diese Weise nehmen Sie in jeder Rd 10 M zu, immer über den gleichen Stellen wie die letzten Zunahmen.

Eva 28.07.2014 - 07:11:

Hallo, leider verstehe ich hier die erste und zweite Runde nicht! Was bedeutet re? 1 R.: * 1 Umschlag, 2 re. zusammen *, von *-* wiederholen 2. R.: re.

DROPS Design 28.07.2014 kl. 09:31:

Liebe Eva, Sie wechseln ja nun zu den Stricknadeln und "re" heißt einfach, dass Sie rechts stricken. In der 1. Rd stricken Sie immer 1 Umschlag und dann 2 M rechts zusammen, in der 2. Rd stricken Sie alle M rechts. Es muss übrigens "Rd" heißen, nicht "R", das wird gleich korrigiert.

Lilly 06.03.2014 - 10:29:

Guten Tag, ich habe angefangen, die Tasche zu häkeln/stricken. Das Muster ist sehr schön! Leider wird die Wolle nicht reichen. Ich habe gerade ca. 17 cm in der Höhe erreicht und habe schon den 3 Knäuel Wolle angefangen. Ich bitte die Anleitung daraufhin zu überprüfen. Vielen Dank! Freundliche Grüße

DROPS Design 06.03.2014 kl. 18:46:

Liebe Lilly, stimmt denn Ihre Maschenprobe überein? Diese Tasche wurde schon sehr oft nachgehäkelt und wir haben noch keine entsprechende Rückmeldung erhalten. Auch auf Ravelry gibt es nur einen Kmmentar von jemandem, der die Tasche aber grösser gemacht hat.

Boris 11.05.2013 - 09:07:

Pattern is correct. You start with DCs for many rows, they are tense and make the bottom. Then you KNIT the upper net!

Madeline Osborne 11.05.2013 - 05:22:

Your pattern is incorrect. You begin DC in round one, when it is clearly obvious that there are several rows of increasing SC BEFORE the DC chaining begins. This is NOT a full net bag, it has a solid bottom, and solid strap sections. Your pattern should reflect this.

Pia 23.01.2008 - 21:25:

Denne kunne jeg godt finde på at lave, eks. god til at have sit strikketøj i, når det skal transporteres med rundt.

Kommentere opskrift DROPS 106-35