DROPS / 104 / 20

DROPS 104-20 by DROPS Design

Settet består av: Heklet DROPS pannebånd i ”Eskimo” og strikket skjerf i ”Puddel”.

DROPS design: Modell nr EE-164
--------------------------------------------------------

PANNEBÅND
Størrelse: one-size
Omkrets: ca 46 cm
Bredde: ca 11 cm
Materialer: DROPS Eskimo fra Garnstudio
100 gr f.nr 14, koksgrå eller f.nr 07 orange.

DROPS Heklenål nr 8 -
eller den nålen du må ha for å få 11 fm på 10 cm i bredden.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

type oppskrift: pannebånd, sett, skjerf,

Hekletips: Første fm på beg av raden erstattes alltid med 1 lm.

Pannebånd: Hekle 13 lm (inkl 1 lm til å snu med) på nål 8 med Eskimo. Hekle 1 fm i den 2.lm fra nålen. Videre hekles det 1 fm i hver lm. Fortsett frem og tilbake med 1 fm i hver fm – les Hekletips - til arb måler ca 46 cm. Klipp tråden. Sy sammen kant i kant midt bak.

SKJERF
Mål: ca 15 x 80 cm + heklekant
Materialer: DROPS Puddel fra Garnstudio
100 gr f.nr 8, koksgrå

DROPS Pinne nr 7-
eller den pinnen du må ha for å få 10 m x 14 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS Heklenål nr 7

Skjerf: Legg opp 15 m over 2 pinner nr 7 med Puddel (dette gjøres for at oppleggskanten skal bli elastisk). Trekk den ene p ut og strikk 1 p rett fra vrangen. Deretter strikkes det glstrikk til arb måler ca 79 cm. Strikk 1 p rett fra vrangen. Deretter felles det løst av.

Heklekant: Hekle en rad rundt skjerfet med nål 7 slik: 1 fastm, * 4 luftm, hopp over ca 2 cm og hekle 1 fastm i neste m *, gjenta fra *-*.