DROPS / 99 / 24

White Honey Comb by DROPS Design

Heklet DROPS veske i ”Bomull-Lin”.

Stikkord: hullmønster, vesker,
DROPS design: Modell nr L-076
--------------------------------------------------------

Størrelse: 30 cm bred x 35 cm høy
Materialer: DROPS Bomull-Lin fra Garnstudio
300 gr f.nr 01, hvit

DROPS Heklenål nr 4 – eller den nålen du må ha for å få 3 rapporter i bredden og 2,5 rapporter i høyden på 10 x 10 cm.

DROPS Bomull-Lin uni colour DROPS Bomull-Lin uni colour 33.00 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 198kr. Les mer.

Instruksjoner

Mønster: Se diag M.1.

Hekleinfo: 1 rapport = 8 lm. Ønskes vesken bredere hekles det 8 lm ekstra for hver ekstra rapport. Første st på hver rad med st erstattes av 3 lm. Om ønskelig kan det hekles en kant rundt skulderremmen slik: *Hekle 6 st i samme st fra remmen, hopp over 2 cm, 1 fm, hopp over 2 cm *, gjenta fra *-*.

Veske: Vesken hekles i 2 deler, forside og bakside.

Forside: Hekle 58 lm (inkl 1 lm til å snu med) på nål 4 med Bomull-Lin – Les Hekleinfo! Hekle 1 fm i 2.lm, *hopp over 3 lm, 7 st i neste lm, hopp over 3 lm, 1 fm i neste lm*, gjenta fra *-* totalt 7 ganger. Deretter hekles det etter M.1. Klipp og fest tråden når arb måler ca 33 cm i høyden - avpass etter en hel rapport. Hekle 3 rader med staver - husk Hekleinfo! langs nederkanten og de to sidene. I hjørnene hekles det slik: 1 st, 3 lm, 1 st.

Baksiden: Hekle som forsiden.

Skulderrem: Hekle 12 lm (inkl 3 lm til å snu med) – les Hekleinfo! Videre hekles det 1 st i hver lm, deretter 1 st i hver st = 10 st. Hekle st til skulderremmen måler ca 80 cm. Klipp og fest tråden.

Montering: Sy vesken sammen i nederkant og i sidene med små sting. Sy skulderremmen til vesken øverst på st-partiet i hver side.

= fm om lm-buen fra forrige rad og om 4.st fra viften 2 rader nedenfor. - Se Fig 1.
= kjm
= st
= Vifte: Hekle 7 st om samme lm
= denne raden er forklart i oppskriften, start på 2.rad.

Kommentarer / Spørsmål (53)

Ada 08.07.2020 - 20:05:

Co je prosím vzor M1

DROPS Design 10.07.2020 kl. 18:29:

Dobrý den, Ado! Vzor M.1 najdete vyznačený ve schématu pod návodem - je to úsek, sekvence vzoru (tvoří ji 4 řady), která se stále opakuje. Hodně zdaru! Hana

Mia 14.06.2020 - 19:23:

Ska man sy ihop de båda sidorna på ”utsidan” av det tredje varvet av stolpar eller blir de tre varven med stolparna utanför väskan?

DROPS Design 15.06.2020 kl. 11:35:

Hei Mia. Du kan sy den ytterste raden med staver på forstykket mot den ytterste raden av staver på bakstykket, Sy stavene sammen med små sting. Om du ønsker å sy fra retten eller vrangen avgjøre du selv, sy fra den siden du syns blir penest. God Fornøyelse!

Maud 06.06.2020 - 10:42:

Sorry, nu ik het plaatje vergroot, zie ik dat er vijf lossen tussen zitten. Dat verheldert de zaak!

Maud 06.06.2020 - 10:06:

Hartelijk dank voor uw reactie. 1. Nu ik begin, loop ik al vast in de tweede toer. Stokje, vaste, stokje en dan over die boog heen. Dat werkt niet bij niet. Het is te krap om over het boogje heen te komen, zeg maar. 2. Voor de derde toer heb ik ook een vraag (zie uw reactie): Wat bedoelt u met het boogje? Is dat het boogje wat over de eerste toer heen gaat ( en bij mij te krap uitvalt)?

Maud 02.06.2020 - 14:18:

Zie mijn vorige bericht. Wanneer verwachten jullie antwoord te geven? Alvast dank!

Maud 23.05.2020 - 18:08:

Is de tweede toer alleen stokje, losse, stokje in de vaste van de eerste toer? En de derde toer een waaier in de losse van de tweede toer? Dat omgekeerde driehoekje in de derde toer snap ik niet.

DROPS Design 05.06.2020 kl. 11:32:

Dag Maud,

Bij het omgekeerde driehoekje maak je 1 vaste in het boogje van de vorige keer, dus daar steek je de haaknaald in, maar je steekt de haaknaald tevens in het middelste stokje van de waaier van de toer ervoor.

Marian Hultman 22.05.2017 - 18:01:

Hej jag förstår inte alls hur man ska göra andra varvet första är förklarat, men sen måste man se diagram vilket jag inte förstår ,kan du vara snäll att säga hur jag kommer vidare .hur jag ska göra varv två hur många luftmassor ska jag ha innan jag vänder och vad gör jag sen ? Hoppas på snabbt svar Med vänlig hälsning, Marian hultman

DROPS Design 23.05.2017 kl. 11:59:

Hej Marian, 2:a varvet virkar du såhär: 4 lm, 1 st i första fm, 5 lm, 1 st i nästa fm, 1 lm, 1 st i samma fm, 5 lm, 1 st i nästa fm, 1 lm, 1 st i samma fm, 5 lm osv. Lycka till :)

Renate Konings 14.12.2015 - 19:11:

Altijd als ik bij jullie een patroon wil afdrukken drukt deze ook de pagina af met alle wol en alpaca party reclame. Kunnen jullie patroon afdrukken zo instellen dat deze laatste pagina niet wordt afgedrukt?

DROPS Design 15.12.2015 kl. 15:54:

Hoi Renate. Je kan het zelf instellen door te kiezen welke pagina's je wilt afdrukken.

Naomi Johnson 08.08.2015 - 22:28:

Call it , White Rain.

Nancy 13.04.2014 - 10:40:

In row one - how many groups of 7 dcs should there be - I keep getting 6 groups.

DROPS Design 14.04.2014 kl. 09:12:

Dear Nancy, pattern repeat is worked over 8 ch: crochet 1 sc in 2nd ch from hook, *skip 3 ch, 7dc in the next ch, skip 3 ch, 1 sc in next ch (= over 8 ch)*, repeat from * to * to get 7 pattern repeats (7 dc-group). Happy crocheting!

Kommentér oppskrift DROPS 99-24