DROPS / 2 / 15

DROPS 2-15 by DROPS Design

DROPS trøje med 3/4 langt flagermusærme i Verbasco.

Tags: bluser,

Billedet viser to arbejder. Klik her for den anden model

Størrelse: Medium.
Materialer: DROPS Verbasco fra Garnstudio
350 gr. f. nr. 005.

DROPS Pinde nr. 5
Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 15 m x 22 omg på p. 5.

Ryg- og forstk: Strikkes på rundp - der tages ud til ærmer i hver side. Slå 150 m op og strik 1 omg vrang, 1 omg ret, 1 omg ret. Fortsæt i glatstrik og tag samtidig 2 m ud 5 gange på hver 5. omg i hver side. Strik så til arbejdet måler 25 cm og tag ud til ærmer således: Tag 2 m ud i hver side på hver 2. omg til arbejdet måler 43 cm. Del så arbejdet i to og strik ryg- og forstk færdige for sig.

Forstk: Fortsæt i glatstrik til arbejdet måler 48 cm. Luk de midterste 11 m af til hals og hver side strikkes færdig for sig samtidig med der lukkes af således: 4 m 1 gang, 3 m 1 gang, 2 m 1 gang på begyndelsen af hver p. mod halsudskæringen. Når arbejdet måler 60 cm sættes maskerne på en tråd.

Rygstk: Strik glatstrik til arbejdet måler 57 cm. Luk de midterste 29 m af til hals. Strik hver side færdig for sig og sæt maskerne på en tråd når arbejdet måler 60 cm

Montering: Mask sammen skuldermaskerne. Saml 46 m op rundt i ærmerne og strik 15 cm glatstrik. Luk af. Buk kanten 3-dobbelt mod vrangen og sy med stikkesting fra retten. Saml 82 m op rundt i halsudskæringen, strik 5 omg glatstrik og luk af. Buk kanten dobbelt mod vrangen og sy med stikkesting fra retten hvor maskerne er samlet op.

Kommentere opskrift DROPS 2-15