DROPS Extra / 0-409

DROPS Extra 0-409 by DROPS Design

Drops vest i Puddel

250-250-300-300-350 gr f.nr 06, lysegrå

DROPS Pinde nr 7 – eller den p du skal bruge for at få 10 m x 14 p glatstrik på 10 x 10 cm.

Indtagningstips (gælder ærmegabet):
Der tages ind indenfor 2 kantm i retstrik. Alle indtagninger sker fra retsiden.
Tag ind således efter retstriks m: tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes ret, 1 r, løft den løse m over. Tag ind således før retstriks m: 2 r sammen

Udtagningstips (gælder ærmegabet):
Der tages ud indenfor 2 kantm i retstrik således: Slå om p. På næste p strikkes omslaget drejet så der ikke bliver hul.

Rygstk: Slå 49-54-59-64-69 m op (inkl 1 kantm i hver side) på p 7 med Puddel. Strik glatstrik. Når arb måler 10, 20 og 30 cm lukkes der 1 m af i hver side totalt 3 gange = 43-48-53-58-63 m. Når arb måler 37-38-39-40-41 strikkes de 8 yderste m i hver side som retstrik. På næste p lukkes de yderste 6 m af i hver side. Videre fortsættes der med 2 m retstrik i hver side og der tages 1 m ind til ærmegab på hver 2.p – læs Indtagningstips 0-2-4-6-8 gange = 31-32-33-34-35 m. Videre tages der 1 m ud i hver side til bred skulder på hver 7.-7.-6.-6.-4. cm totalt 3 gange – læs Udtagningstips = 37-38-39-40-41 m. Når arb måler 54-56-58-60-62 cm lukkes de midterste 7-8-9-10-11 m af til hals. Videre lukkes der 1 m af på næste p mod halsen = 14 m tilbage på hver skulder. Luk af når arb måler 56-58-60-62-64 cm.

Højre forstk: Slå 28-30-33-35-38 m op (inkl 1 kantm og 3 forkantm) på p 7 med Puddel. Strik glatstrik, men de 3 forkantm strikkes i retstrik. Når arb måler 5, 15 og 25 cm lukkes der 1 m af i siden totalt 3 gange = 25-27-30-32-35 m.
Læs hele næste afsnit før det strikkes! Når arb måler 34-35-36-37-38 cm tages der ind til hals indenfor 3 m retstrik: 1 m på skiftevis hver 2. og 4.p totalt 8-8-9-9-10 gange. Samtidig når arb måler 37-38-39-40-41 strikkes de 8 yderste m i siden som retstrik. Luk derefter af til ærmegab som på rygstk. Derefter tages der ud til bred skulder som på rygstk. Efter alle indtagninger og udtagninger er der 14 m tilbage på hver skulder. Luk af når arb måler 56-58-60-62-64 cm.

Venstre forstk: Slå op og strik som højre men modsat.

Montering: Sy skuldersømmene med maskesting. Sy sidesømmene indenfor 1 kantm. Vesten kan bruges åben, eller lukkes med en nål eller broche

Diagram

Kommentarer (3)

Barbro 17.10.2012 - 23:20:

Hej! Tänkte bara fel ang. minskningar i sidan. Bara att stryka frågan!/Barbro

Barbro 17.10.2012 - 12:19:

Hej! Jag tror det är något fel i beskrivningen av denna väst. Se följande text: När arb mäter 10, 20 och 30 cm avm 1 m i varje sida = 43-48-53-58-63 m. Hur kan det vara endast 63 m kvar efter minskning av 1 m i var sida (1 gång)från 69 m? Ska det maskas av flera gånger? Detsamma gäller framstycken. Tacksam för svar./Barbro

DROPS Design 18.10.2012 kl. 13:43:

Det ska maskas av totalt 3 gånger. Denna text hade fallit bort, men är nu korrigerat.

Ola 21.01.2012 - 08:51:

"Materials: Puddel 250-250-300-300-250 g colour no. 06, Light grey" 250 g for S and also for XXL? Maybe it should be 350?

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-409