DROPS / 98 / 28

DROPS 98-28 by DROPS Design

Settet består av: DROPS lue og skjerf

DROPS design: Modell nr EE-101
--------------------------------------------------------

DROPS Ermp nr 9 – eller de p du må ha for å få 10 m x 14 p glstrikk på 10 x 10 cm.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: hullmønster, type oppskrift: luer, sett, skjerf,

Vrbord: * 1 r, 3 vr *, gjenta fra *-*.
Lue: Legg opp 56 m på ermp 9 med Eskimo. Strikk 1 omg rett. Deretter strikkes det vrbord - se forkl over. Når arb måler 22 cm strikkes alle m rett sm 2 og 2 = 28 m. Gjenta fellingen på neste omg = 14 m. Trekk en tråd gjennom de resterende m, snurp sammen og fest.

Skjerf:
Mål: ca 19 x 180 cm
Materialer: DROPS Eskimo fra Garnstudio
200 gr f.nr 01, natur

DROPS Pinne nr 9 - eller den p du må ha for å få 10 m x 14 p glstrikk på 10 x 10 cm.

Mønster: Se Diag M.1. Diag viser mønster sett fra retten.

Skjerf: Legg løst opp 19 m på p 9 med Eskimo. Strikk 4 p rett, deretter strikkes M.1. Når skjerfet måler ca 178 cm – avpass etter èn rapport i høyden – strikkes det 4 p rett før det felles løst av.

= 1 kast, ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes rett, 2 rett sm, løft den løse m over, 1 kast
= 1 kast, 1 r, ta 1 m løst av p som om den skulle strikkes rett, 2 rett sm, løft den løse m over, 1 r, 1 kast.