DROPS / 86 / 22

DROPS 86-22 by DROPS Design

DROPS poncho med pomponer og Pulsvarmere i "Highlander"

300 gr f.nr 15, orangemeleret
100 gr f.nr 14, rødmeleret

DROPS Rundp nr 7.
DROPS Lille rundp nr 6 (til hals).

Strikkefasthed: P.nr er vejledende! 11 m x 17 p på p 7 og glatstrik = 10 x 10 cm.

Retstrik (frem og tilb): 1.p: Ret, 2.p: Ret.

Rib: * 2 r, 2 vr *, gentag fra *-*.

Poncho: Arb strikkes som en kvadrat fra side til side. Pga mange m på p strikkes arb frem og tilbage på rundp. Slå 88 m op på rundp 7 med orange-meleret og strik 4 p retstrik. Fortsæt med glatstrik og 4 m retstrik i hver side. Husk på strikkefastheden! Når arb måler 32 cm lukkes de midterste 8 m af til hals og hver side strikkes for sig.

Højre side: = 40 m. Videre lukkes der af mod halsen på hver 2.p: 2 m 1 gang og 1 m 3 gange = 35 m tilbage på p. Når arb måler 43 cm slåes der nye m op mod halsen på hver 2.p: 1 m 3 gange og 2 m 1 gang = 40 m.
Strik 2 p glatstrik (de 4 yderste m i hver side strikkes fortsat i retstrik) og sæt m på 1 tråd.

Venstre side: Strik som højre side men modsat. Efter sidste udtagning mod halsen strikkes der 2 p glatstrik som på højre side - samtidig slåes der 8 nye m op på sidste p mod halsen = 48 m. Sæt m fra højre side tilbage på p og fortsæt over alle m med glatstrik og 4 m retstrik i hver side = 88 m på p. Når arb måler 78 cm strikkes der 4 p retstrik over alle m, luk løst af.

Montering: Strik ca 60 m op (delbart med 4) på lille rundp 6 med orange-meleret og strik 1 omg vr og 1 omg r, derefter strikkes der Rib - se forkl over. Når halsen måler 13 cm strikkes der 2 omg Rib med rødmeleret før der lukkes af, med ret og vrang.

Pomponer: Det fæstes 1 pompon i hver hjørne af ponchoen. Pomponene laves med rødmeleret Highlander, de skal være tætte og jævne og ca 8-10 cm i diameter.

Pulsvarmere:
Mål: Længde: 32 cm
Omkreds: ca 20 cm
Materialer: DROPS Highlander fra Garnstudio
100 gr f.nr 14, rødmeleret

DROPS Ærmep nr 8.

Strikkefasthed: P.nr er vejledende! 10 m x 16 p på p 8 og glatstrik = 10 x 10 cm.

Rib: * 2 r, 2 vr *, gentag fra *-*.

Retstrik (på rundp): 1.omg: Ret, 2.omg: Vrang.

Pulsvarmer: Der startes nederst ved håndledet og strikkes opad. Slå 23 m løst op på ærmep 8 med Highlander og strik Rib således: * 2 r, 3 vr, 2 r, 2 vr *, gentag fra *-* en gang til og slut af med 2 r, 3 vr.

Efter 1 omg tages alle 3 vr ind til 2 vr = 20 m. Fortsæt ribben. Når arb måler 22 cm tages alle 2 vr ud til 3 vr = 25 m, fortsæt ribben således til arb måler 31 cm. Strik 2 p retstrik og luk løst af, arb måler ca 32 cm. Strik 1 pulsvarmer til.

Kommentarer (0)

Der er ingen kommentarer til denne opskrift. Skriv en kommentar!

Kommentere opskrift DROPS 86-22