DROPS Baby / 13 / 25

Hoppy the Frog by DROPS Design

DROPS Frø i ”Muskat” eller ”Safran”

Tags: dyr, legetøj,

Materialer: DROPS Safran / Muskat fra Garnstudio
Alle tøjdyr vejer under 50 gr.
Brug restegarn og vælg selv de farver du ønsker (se billeder for forslag).

DROPS Hæklenål nr 3 til ”Safran” eller 3 ½ til ”Muskat”
Tilbehør: Vat til at fylde ud med.

FRØ:

Frøen hækles i Safran, med ensfarvet krop og rosa mund.
Fod: Hækl 4 fødder.
Øjne: Hækl 2 øjne.
Pupiller: Hækl 2 knopper som syes fast som pupiller på hver øje.
Kroppen: Hækl 5 lm, vend, spring over første fm og hækl 4 fm tilbage. * 2 lm, vend, hækl 1 fm i hver fm, men i første og sidste fm hækles der 2 fm, * Gentag *-* til der er 14 fm. Hækl derefter 28 rækker fm (= oversiden). Skift farve (til f.eks rosa = indeni munden) - hækl 15 rækker. Skift farve - hækl 28 rækker. Nu tages der ind ved at hækle de 2 yderste fm sammen (se forkl øverst i opskriften) på hver række til der er 4 fm tilbage (= undersiden). Sy fast og klip tråden. Buk så den ene halvdel af munden ligger mod undersiden og den anden halvdel mod oversiden. Hækl 2 rækker fm rundt frøen - gennem begge lag (der hækles ikke foran på frøen). Samtidig i den sidste omg hækles fødderne fast på hver side af kroppen.
OBS: Fyld vat i frøen før den lukkes helt.
Sy øjnene ovenpå frøen.

Hækl fm sammen således: 2 fm hækles sammen til 1 fm således: Stik nålen ind i første m, hent tråden, stik nålen ind i næste m, hent tråden, slå om og træk tråden igennem alle 3 m på nålen.

FØDDER:
1.række: Hækl 5 lm, vend, spring over første lm og hækl 4 fm tilbage, 2 lm, vend.
2.række: 2 fm i hver fm, 2 lm, vend.
3.række: Hækl 1 række fm = 8 fm, 2 lm, vend.
4.række: 1 fm, 4 lm, 3 st i første lm, spring over 1 fm, 1 fm næste fm, 4 lm, 3 st i første lm, spring over 2 fm, 1 fm i næste fm, 4 lm, 3 st i første lm, spring over 1 fm, 1 fm i sidste fm.

ØJNE:
1.omg: Hækl 3 lm, sæt sammen til en ring med 1 km i første lm.
2.omg: 6 fm i ringen, slut af med 1 km i første fm, 1 lm.
3.omg: 2 fm i hver m = 12 fm, slut af med 1 km i første fm, 1 lm.
4.-7.omg: Hækl fm rundt, slut af med 1 km i første fm, sy tråden fast.

KNOP:
1.omg: Hækl 3 lm, sæt sammen til en ring med 1 km i første lm.
2.omg: 6 fm i ringen, slut af med 1 km i første fm.

Sonja 16.06.2011 - 23:18:

Bare et lille fif: Det er nemt at hækle fødderne direkte på frøens krop til slut(frem for at hækle 4 fødder enkelvis for derefter at hækle dem sammen med kroppen). Så startes hver fod med 4 fm på kroppen, men husk at hækle alle 4 fødder fra samme side( mave eller ryg ), ellers krummer de ikke i samme retning.

Matilda Jirdén 11.07.2010 - 15:44: www.matildajirden.bl ...

Jättesöt groda att virka...

Ellen 22.06.2010 - 09:46:

Thank you

Eli 25.01.2010 - 16:35:

FØTTER: 1.rad: Hekle 5 lm, snu, hopp over første lm og hekle 4 fm tilbake, 2 lm, snu. 2.rad: 2 fm i hver fm, 2 lm, snu. 3.rad: Hekle 1 rad fm = 8 fm, 2 lm, snu. 4.rad: 1 fm, 4 lm, 3 st i første lm, hopp over 1 fm, 1 fm neste fm, 4 lm, 3 st i første lm, hopp over 2 fm, 1 fm i neste fm, 4 lm, 3 st i første lm, hopp over 1 fm, 1 fm i siste fm. (Tatt fra en fellesoversikt på Drops-siden)

Anette 12.01.2010 - 12:58:

Hvordan strikker man føttene? Det er det ingen oppskrift på...

DROPS Design NL 10.02.2009 - 09:28:

Beste Ineke. Ik heb het patroon gewijzigd. Je kunt nu verder. Gr. Tine

Ineke 10.02.2009 - 07:48:

Ik ben begonne met het patroon van de kikker maar helaas de beschrijving van de pootjes is dezelfde als van de ogen.Wat nu?

Mamé63 19.01.2009 - 16:27:

Elle est extra *** Merci !

Birgitte 16.05.2007 - 10:19:

Dalia! May I suggest you look at the crochet school for terminology . Best Wishes Birgitte Scandinavian Knitting Design See link

Dalia 16.05.2007 - 09:12:

Hi! i love your work and would b happy 4 some help... i need some drowing-explanetions for the knitting orders (tr, etc..)and i'm all mixed up about the connection betwin the first explanetions and the second part. for example: the big ball, where dose it come in handy? please forgive my spelling and phraseology. thanks alot, dalia.

Kommentere opskrift DROPS Baby 13-25