Open Winter by DROPS Design

DROPS Lue og skjerf

DROPS design: Modell nr X-014-bn
--------------------------------------------------------

Lue:
Str: 3/5 - 6/9 - 10/14 år, se side 2 for mål.
Materialer: DROPS Alaska fra Garnstudio,
50-50-50 gr f.nr 49, lys brun
50-50-50 gr f.nr 50, mørk brun
50-50-50 gr f.nr 51, mørk oliven
DROPS Ermp nr 5,5.

Strikkefasthet: Husk p.nr er kun veiledende 16 m x 20 p på p 5,5 og glstrikk = 10 x 10 cm

Vrbord: * 2 r, 2 vr *, gjenta fra *-*.
Striper: * 6 omg mørk oliven, 6 omg lys brun, 6 omg mørk brun *, gjenta fra *-*.

Lue: Legg opp 72-80-84 m med mørk brun på ermp 5,5. Strikk 6 omg vrbord, fortsett med glstrikk i Striper - se forkl over - til ferdig mål. Samtidig på 1.omg etter vrborden felles det 2-3-0 m = 70-77-84 m. Husk på strikkefastheten! Når arb måler 10-11-12 cm settes det 7 merketråder i arb (det skal være 10-11-12 m mellom merketrådene). Videre felles det på høyre side av alle merketrådene ved å strikke 2 r sammen på hver 4.omg 3 ganger og deretter på hver 2.omg 5-6-7 ganger = 14 m tilbake på p. Strikk alle m sammen 2 og 2, klipp tråden og trekk den gjennom de resterende m, snurp sammen og fest tråden godt. Luen måler ca 19-21-23 cm.

SKJERF:

Str: ca 12x108 - 14x120 - 16x132 cm.
Materialer: DROPS Alaska fra Garnstudio,
50-50-50 gr f.nr 49, lys brun
50-50-50 gr f.nr 50, mørk brun
50-50-50 gr f.nr 51, mørk oliven
DROPS Pinne nr 7.

Strikkefasthet: Husk p.nr er kun veiledende 20 m x 17 p på p 7 og

vrbord = 10 x 10 cm.
Vrbord: * 4 r, 4 vr *, gjenta fra *-*.
Rille (frem og tilbake på p):
1 rille = 2 pinner: 1.p: Rett, 2.p: Rett.

Skjerf: Legg opp 24-28-32 m på p 7 med mørk oliven og strikk vrbord med 4 m rille i hver side slik: * 18-20-22 cm mørk oliven, 18-20-22 cm mørk brun, 18-20-22 cm lys brun *, gjenta fra *-* 2 ganger. Husk på strikke-fastheten! Arb måler ca 108-120-132 cm, fell av med vrbord.