DROPS Children 12-27 by DROPS Design

DROPS Hue og bluse

Tags: bluser, huer,

Hue:
Str: 3/5 - 6/9 - 10/14 år, se side 2 for mål.
Materialer: DROPS Ull-Flamé fra Garnstudio,
100-100-100 gr f.nr 15, gråbeige
DROPS Pinde og ærmep nr 8.

Strikkefasthed: Husk p.nr er kun vejledende Glatstrik: 11 m x 15 omg på p 8 = 10 x 10 cm. Retstrik: 11 m x 23 p på p 8 = 10 x 10 cm.

Retstrik (frem og tilb): 1.p: Ret, 2.p: Ret.
Retstrik (på rundp): 1.omg: Ret, 2.omg: Vrang.

Bagstk inkl Øreklapper: Slå 31-35-39 m op på p 8 med 2 tråde gråbeige. Fjern den ene tråd og strik videre som forkl under:
Læs hele afsnittet før det strikkes:
Strik 1 p ret over alle m, * strik 1 p ret over de første 3-4-5 m, vend og strik ret tilbage, strik 1 p ret over alle m, vend og strik 1 p ret over de første 3-4-5 m (nu i den anden side), vend og strik tilbage, strik 1 p ret over alle m *, gentag fra *-* men der strikkes over 1 m mindre i hver side til Øreklap for hver gang (dvs at næste p strikkes over de første 2-3-4 m osv) til der er 0 m tilbage på klappen. Der er nu strikket 6-8-10 retstriksriller yderst på hver side af øreklapperne.

Hue: Slå 14-15-16 m op mellem øreklapperne midt foran = 45-50-55 m. Fordel m på 4 strømpep og strik huen færdig rundt på p. Strik 6 omg retstrik, fortsæt med glatstrik til færdig mål. Husk på strikkefastheden! Samtidig når huen måler 9-10-11 cm fra midt foran sættes der 5 mærketråde i arb med 9-10-11 m mellem hver. Videre tages der ind ved at strikke 2 r sammen efter hver mærketråd på hver 2.omg 6-6-7 gange og derefter på hver omg 2-3-3 gange = 5 m tilbage på p. Klip tråden og træk den gennem de resterende m, sy godt fast. Huen måler ca 17-19-21 cm fra midt foran og op til toppen.

BLUSE:

se opskrift under model nr 12-40

Kommentarer (9)

Skriv din kommentar her!

Eveline 01.12.2014 - 20:24:

Ik snap ook de laatste zin van de eerste paragraaf niet: brei 12-16-20 naalden aan beide uiteinden van de oorflapjes.

DROPS Design 02.12.2014 kl. 16:20:

Hoi Eveline. De vertaling was hier niet helemaal correct. Na het breien van de verkorte toeren heb je 12-16-20 nld ribbelst gebreid aan de uiteinden (zijkanten) van de oorkleppen. Ik heb het patroon aangepast zodat het duidelijker moet zijn.

Annie 17.12.2012 - 22:29:

Taille 10-14 ans, il faut commencer les diminutions à 11 cm de hauteur totale. Pouvez-vous préciser si c'est à compter du devant ou de l'arrière du bonnet ? Merci

DROPS Design 18.12.2012 kl. 08:51:

Bonjour Annie, on mesure à partir du devant du bonnet, mention rajoutée, merci. Bon tricot !

Nomi 06.10.2012 - 23:08:

I don't understand what you mean by "each outer side of the ear flaps" I am stuck, how do I continue?

DROPS Design 20.09.2011 - 23:24:

Sevinc, we used dpn size 8 mm, but if you have a short circular 8 mm it works just as well to begin with, but once you start dec then you will have to switch to the dpn's anyway.

Sevinc 20.09.2011 - 22:40:

Is this hat made with 8mm circular needles please?

DROPS Design NL 23.12.2010 - 13:57:

Je breit de oorklepjes met verkorte toeren: 1 nld r over de eerste 3-4-5 st, keer en brei terug, brei 1 nld r over alle st, keer en brei 1 nld r over de eerste 3-4-5 st (de andere kant), keer en brei terug, brei 1 nld r over alle st*, herhaal van *-* maar brei steeds 1 st minder van elke oorklepje (d.w.z. brei in de volgende nld over de eerste 2-3-4 st, etc.) tot er 0 st van de klep over zijn. Dus als je 16 nld ribbelst heeft gebreid over beide uitenden van de oorklepjes ben je klaar. Gr. Tine

An 21.12.2010 - 22:19:

Ik ben deze muts aan het maken, maar ik loop vast. Ik begrijp de laatste zin bij achterkant en muts niet (16 nld ribbelsteek aan de beide uiteinden van de oorklepjes). Wat moet ik hier precies doen? Gewoon 16 nld van 35 steken breien zoals ze al op de pen staan? Of moet ik hier iets anders doen?

DROPS Design NL 04.01.2010 - 12:03:

Hallo Bianca. Je zet op met 2 draden om een dikkere en meer stevige rand te krijgen. U zet dus alleen op met 2 draden en breit de muts met 1. Ik hoop dat je hiermee verder kan. Gr. Tine

Bianca 30.12.2009 - 00:35:

Ik wil deze muts gaan maken maar snap niet waarom ik met 2 draden op moet zetten en vervolgens met 1 moet gaan breien. In de verdere tekst komt die 2e draad ook niet meet voor ...Kan iemand mij dat uitleggen?

Kommentere opskrift DROPS Children 12-27