DROPS Children 12-27 by DROPS Design

DROPS Hue og bluse

Tags: bluser, huer,

Hue:
Str: 3/5 - 6/9 - 10/14 år, se side 2 for mål.
Materialer: DROPS Ull-Flamé fra Garnstudio,
100-100-100 gr f.nr 15, gråbeige
DROPS Pinde og ærmep nr 8.

Strikkefasthed: Husk p.nr er kun vejledende Glatstrik: 11 m x 15 omg på p 8 = 10 x 10 cm. Retstrik: 11 m x 23 p på p 8 = 10 x 10 cm.

Retstrik (frem og tilb): 1.p: Ret, 2.p: Ret.
Retstrik (på rundp): 1.omg: Ret, 2.omg: Vrang.

Bagstk inkl Øreklapper: Slå 31-35-39 m op på p 8 med 2 tråde gråbeige. Fjern den ene tråd og strik videre som forkl under:
Læs hele afsnittet før det strikkes:
Strik 1 p ret over alle m, * strik 1 p ret over de første 3-4-5 m, vend og strik ret tilbage, strik 1 p ret over alle m, vend og strik 1 p ret over de første 3-4-5 m (nu i den anden side), vend og strik tilbage, strik 1 p ret over alle m *, gentag fra *-* men der strikkes over 1 m mindre i hver side til Øreklap for hver gang (dvs at næste p strikkes over de første 2-3-4 m osv) til der er 0 m tilbage på klappen. Der er nu strikket 6-8-10 retstriksriller yderst på hver side af øreklapperne.

Hue: Slå 14-15-16 m op mellem øreklapperne midt foran = 45-50-55 m. Fordel m på 4 strømpep og strik huen færdig rundt på p. Strik 6 omg retstrik, fortsæt med glatstrik til færdig mål. Husk på strikkefastheden! Samtidig når huen måler 9-10-11 cm fra midt foran sættes der 5 mærketråde i arb med 9-10-11 m mellem hver. Videre tages der ind ved at strikke 2 r sammen efter hver mærketråd på hver 2.omg 6-6-7 gange og derefter på hver omg 2-3-3 gange = 5 m tilbage på p. Klip tråden og træk den gennem de resterende m, sy godt fast. Huen måler ca 17-19-21 cm fra midt foran og op til toppen.

BLUSE:

se opskrift under model nr 12-40