DROPS Extra / 0-53

DROPS Extra 0-53 by DROPS Design

DROPS trøje i Muskat og Tynd Chenille

Tags: jakker,

Størrelse: S/M-M/L.
Brystvidde: 90-100 cm.
Hel længde: 55-58 cm.
Ærmelængde: 59-60 cm.
Materialer: DROPS Muskat fra Garnstudio
300-350 gr burgunder (fv 41)
og brug DROPS Tynd Chenille fra Garnstudio
250-250 gr dyb rød (fv 924)

DROPS Rundp 3,5 og 2,5 og Ærmep 3,5.
DROPS Kokosnøddeknap, nr 515: 8 stk.

90% bomuld, 10% polyamid
Strikkefasthed: Muskat: 22 m og 30 p i glatstrik på p 3,5 = 10 x 10 cm. Tynd Chenille: 20 m og 32 p i glatstrik på p 2,5 = 10 x 10 cm. Husk pindenr er kun vejledende!

Retstrik (frem og tilb): 1. p: Ret, 2. p: Ret.

Rib: * 2 r, 2 vr *, gentag fra *-*.

Knaphul: et knaphul = luk den tredje stolpem fra midt foran og lav et omslag over den aflukkede m på næste p. Der lukkes af til knaphul på højre stolpe når arb måler: 2-2 cm, 9-9 cm, 15-16 cm, 22-23 cm, 28-30 cm, 35-37 cm, 42-44 cm, 48-51 cm.

Ryg og forstykke: Trøjen strikkes frem og tilbage på rundp. Slå 208-228 m op (inkl 4 m stolpe i hver side mod midt foran) på rundp 3,5 med Muskat. Strik Rib - se forkl over - men 4 stolpem i hver side mod midt foran strikkes i retstrik opover. Husk knaphul på højre stolpe - se forkl over. Når arb måler 23-25 cm strikkes der 1 p glatstrik - set fra retsiden - samtidig tages der 20-20 m ind jævnt fordelt på p = 188-208 m. Skift til rundp 2,5 og Tynd Chenille og strik næste p vrang set fra retsiden (overgangen mellem de to kvaliteter skal ses som en rille på retsiden). Strik videre med glatstrik set fra retsiden - men stolpem strikkes videre i retstrik. Husk på Strikkefastheden! Når arb måler 34-36 cm strikkes næste p således: 46-51 m forstk, luk 6-6 m af til ærmegab, 84-94 m ryg, luk 6-6 m af til ærmegab, 46-51m forstk. Hver del strikkes færdig for sig.

Venstre Forstk: = 46-51 m. Luk derefter af til ærmegab på hver 2. p: 2 m 0-2 gange, 1 m 4-4 gange = 42-43 m. Når arb måler 49-52 cm lukkes der 15-15 m mod midt foran af til hals. Luk derefter af til halsen på hver 2. p: 2 m 3 gange, 1 m 3 gange = 18-19 m tilbage på skulderen. Luk af når arb måler 55-58 cm.

Højre Forstk: Strikkes som venstre men modsat, husk knaphul opover stolpen! Ryg: = 84-94 m. Luk derefter af til ærmegab som på forstk = 76-78 m. Når arb måler 53-56 cm lukkes de midterste 36-36 m af til hals. Videre lukkes der 2 m af på næste p mod halsen = 18-19 m tilbage på skulderen. Luk af når arb måler 55-58 cm.

Ærme: Slå 56-60 m op på ærmep 3,5 med Muskat og strik Rib opover. Når arb måler 5-5 cm tages der 2 m ud midt under ærmet: 12-12 gange på hver 3.-3. cm. = 80-84 m. Når arb måler 41-40 cm strikkes der 1 omg glatstrik samtidig tages der 8-8 m ind jævnt fordelt på omg = 72-76 m. Skift til rundp 2,5 og Tynd Chenille - resten af ærmet strikkes færdig frem og tilbage - strik 1 p vr set fra retsiden (overgangen mellem de to kvaliteter skal ses som en rille på retsiden). Fortsæt med glatstrik samtidig med at der tages 1 m ud på hver side af arb: 3-3 gange på hver 3.-3. cm = 78-82 m. Når arb måler 52-51 cm lukkes der af til ærmekuppel i hver side på hver 2. p: 3 m 2-2 gange, 2 m 3-3 gange, 1 m 1-4 gange, 2 m 3-3 gange, 3 m 2-2 gange. Luk af, arb måler ca 59-60 cm.

Montering: Sy skuldersømmene. Saml ca 100-110 m op rundt i halsen på p 2,5 med Tynd Chenille, strik 1 p glatstrik. Skift til p 3,5 og Muskat, strik 1 p vr set fra retsiden, (overgangen mellem de to kvaliteter skal ses som en rille på retsiden). Strik 2 p retstrik til, luk af. Sy øverste del af ærmet indenfor 1 kantm. Sy ærmerne og knapperne i.

Anni 07.02.2016 - 18:57:

Hier fehlt leider die komplette Anleitung. Wird diese noch ein gestellt?

DROPS Design 16.02.2016 kl. 13:19:

Ja, die Anleitung wird noch übersetzt. Bitte noch ein wenig Geduld...

Dorthe 20.02.2012 - 14:41:

Der mangler opskrift til ryg stykket

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-53