DROPS Baby / 10 / 20

DROPS Baby 10-20 by DROPS Design

DROPS Kosedyr: Kosekanin i Pelliza

Stikkord: dyr, leker,

Størrelse: Høyde = ca 26 cm
Materialer: DROPS Pelliza fra Garnstudio
50 gr f.nr 12, natur

DROPS Pinne og Rundp 2,5, 4 og 5.

Bildet viser to plagg. Klikk her for den andre modellen

Strikkefasthet: 25 m x 34 p på p 2,5 med Pelliza og glstrikk = 10 x 10 cm.

Kaninen strikkes nedenfra og oppover i 2 deler og syes sammen i sidene til slutt.

Forstk: Legg opp 10 m på p 2,5 med naturhvit Pelliza og strikk glstrikk oppover. Når benet måler 7 cm settes m på 1 tråd. Strikk 1 ben til. Sett bena inn på samme p, legg opp 1 ny m mellom bena = 21 m. Strikk glstrikk videre til arb måler 13 cm. Nå legges det opp 10 nye m i hver side til armer = 41 m. Strikk glstrikk videre til arb måler 16 cm. Fell av 13 m i hver side = 15 m. Strikk videre til arb måler 20 cm. Nå felles de midterste 3 m av og hvert øre strikkes ferdig for seg. 1 øre = 6 m, strikk til arb måler 26 cm, fell av. Gjenta med det andre øre.

Bakstk: Strikkes som forstk.

Montering: Sy sammen de to delene - sy fra retten i ytterste ledd av ytterste m - fyll i vatt samtidig med sammensyingen. Brodér på rosa snute og brune øyne og trekk 3 brune tråder gjennom snuten til følehorn.

Sissi 22.09.2013 - 23:00:

I just made it with similar yarn, adding the cottontale in a 9x9 bobble. Made for myself but was so pretty my daughter took it. :)

Kommentér oppskrift DROPS Baby 10-20