DROPS Baby / 10 / 20

DROPS Baby 10-20 by DROPS Design

DROPS Konijn van "Pelliza".

Trefwoorden: dieren, speelgoed,
Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Afmetingen: Hoogte = ca 26 cm.
Materialen:
50 gr nr. 12, ecru.
Een restje van nr. 26, babyroze
Een beetje bruin garen voor de snorharen en de ogen van het konijn.

DROPS Breinld 2,5mm.
Watten voor het konijn.

Steekverhouding: 25 st x 34 nld op breinld 2,5mm met Pelliza in tricotst = 10 x 10 cm. Gebruik eventueel grotere of kleinere naalden om de juiste steekverhouding te krijgen. Brei een proeflapje!

Konijn: Het konijn wordt in 2 delen van beneden naar boven gebreid.

Voorkant konijn: Zet 10 st op met breinld 2,5mm en ecru Pelliza en brei tricotst. Plaats de poot bij een hoogte van 7 cm op 1 draad. Brei nog een poot en plaats vervolgens beide poten op een breinld. Zet 1 nieuw st op tussen de potten = 21 st. Brei tricotst tot een hoogte van 13 cm. Zet 10 nieuwe st op aan de weerskanten voor de armen = 41 st. Brei tricotst tot een hoogte van 16 cm. Kant 13 st af aan de weerskanten = 15 st. Brei door tot een hoogte van 20 cm. Kant de middelste 3 st af en brei elk oor afzonderlijk verder. 1 oor = 6 st. Brei tot een totale hoogte van 26 cm en kant de st af. Brei het tweede oor af op dezelfde manier.

Achterkant konijn: Als de voorkant breien.

Afwerken: Naai de twee delen aan elkaar in de eerste st. Vul het konijn met watten tegelijkertijd met het sluiten van de naad van het konijn. Borduur een roze snuit en 2 bruine oogjes op het konijn. Rijg 3 bruine draden door de snuit als snorharen.

Sissi 22.09.2013 - 23:00:

I just made it with similar yarn, adding the cottontale in a 9x9 bobble. Made for myself but was so pretty my daughter took it. :)

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 10-20