Harvest Glow by DROPS Design

Čepice a nákrčník pletené ze 4 vláken příze DROPS Kid-Silk.

  • Harvest Glow / DROPS 225-5 - Čepice a nákrčník pletené ze 4 vláken příze DROPS Kid-Silk.
  • Harvest Glow / DROPS 225-5 - Čepice a nákrčník pletené ze 4 vláken příze DROPS Kid-Silk.
  • Harvest Glow / DROPS 225-5 - Čepice a nákrčník pletené ze 4 vláken příze DROPS Kid-Silk.
  • Harvest Glow / DROPS 225-5 - Čepice a nákrčník pletené ze 4 vláken příze DROPS Kid-Silk.
DROPS design: model č. ks-181
Skupina přízí A + A + A + A nebo E
----------------------------------------------------------

CELÁ SOUPRAVA:

DROPS KID-SILK firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
50-50 g, barva č. 35, čokoláda
50-50 g, barva č. 12, béžová
50-50 g, barva č. 30, kari
50-50 g, barva č. 33, rezavá

DROPS KID-SILK firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
25-25 g, barva č. 35, čokoláda
25-25 g, barva č. 12, béžová
25-25 g, barva č. 30, kari
25-25 g, barva č. 33, rezavá

Chceme-li nákrčník jednobarevný, bude stačit 100-100 g příze.

JEHLICE:
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 8: délka 80 cm.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 7: délka 40 a 80 cm.
Můžete použít techniku zvanou KOUZELNÁ SMYČKA – pak stačí pro všechny velikosti jen kruhová jehlice dlouhá 80 cm.

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
11 ok na šířku a 15 řad na výšku lícovým žerzejem 4 vlákny příze současně = 10 x 10 cm.
POZN.: Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

ČEPICE:

VELIKOST:
jednotná
Obvod hlavy: asi 54/58 cm.

MATERIÁL:
DROPS KID-SILK firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
25 g, barva č. 35, čokoláda
25 g, barva č. 12, béžová
25 g, barva č. 30, kari
25 g, barva č. 33, rezavá

Chceme-li čepici jednobarevnou, bude stačit 75 g příze.

JEHLICE:
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 7: délka 40 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 7.
Můžete použít techniku zvanou KOUZELNÁ SMYČKA – pak stačí pro všechny velikosti jen kruhová jehlice dlouhá 80 cm.

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
12 ok na šířku a 16 řad na výšku lícovým žerzejem 4 vlákny příze současně = 10 x 10 cm.
POZN.: Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

-------------------------------------------------------

Magická smyčka či kouzelný kroužek – Podívejte se, jak na něj

-------------------------------------------------------

75% mohér, 25% hedvábí
od 125.00 Kč /25g
DROPS Kid-Silk uni colour DROPS Kid-Silk uni colour 125.00 Kč /25g
Ganella
Objednat
DROPS Kid-Silk long print DROPS Kid-Silk long print 125.00 Kč /25g
Přízi na tento model můžete mít už za 500Kč. Více zde.

Návod

----------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

----------------------------------------------------------

VZOR (čepice):
Viz schéma A.1.

---------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK – JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v řadách, zdola nahoru – začínáme u dolního okraje předního dílu. Pak uzavřeme oka pro průkrčník, každou náramenici upleteme samostatně a pokračujeme plynule pletením zadního dílu: přidáme oka pro zadní průkrčník a dopleteme zadní díl. Nakonec připleteme stojáček.

NÁKRČNÍK:
Na kruhovou jehlici č.7 nahodíme 4 vlákny příze Kid-Silk – po 1 vláknu od každé barvy – 42-50 ok a pleteme takto – začínáme lícovou řadou:
2 krajní oka VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše, *2 oka obrace, 2 hladce*, *-* opakujeme až po poslední 4 oka, 2 oka upleteme obrace a 2 krajní oka vroubkovým vzorem.
V tomto rozvržení pleteme pružným vzorem do výše 6 cm.
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č. 8. Následující lícovou řadu pleteme takto: prvních 8-8 ok pleteme jako dosud, následujících 26-34 ok lícovým žerzejem a SOUČASNĚ nad nimi ujmeme rovnoměrně 6-8 ok (= zbývá 20-26 ok lícovým žerzejem), posledních 8-8 ok pleteme jako dosud = 36-42 ok. V tomto rozvržení pokračujeme. Ve výši 7 cm přidáme v lícové řadě 1 oko na každé straně dílu, takto:
prvních 9 ok pleteme jako dosud, 1x nahodíme, pak pleteme jako dosud až po posledních 9 ok na jehlici, 1x nahodíme a zbytek řady dopleteme jako dosud.
Následující řadu pleteme jako dosud, jen nahození pleteme za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
Takto přidáváme vždy po zhruba 3,5 cm výšky, celkem 4x = 44-50 ok. Ve výši 19-20 cm odložíme v další lícové řadě oka pro průkrčník:
prvních 15-17 ok upleteme jako dosud, následujících 14-16 ok odložíme na pomocnou jehlici (= průkrčník; oka nejprve upleteme), posledních 15-17 ok upleteme jako dosud.
Prvních 15-17 ok odložíme na novou pomocnou jehlici (= levá náramenice).

PRAVÁ NÁRAMENICE:
Začínáme rubovou řadou a pleteme jako dosud. Průkrčník dále tvarujeme – uzavíráme na jeho okraji v každé lícové řadě 1x 2 oka a 2x 1 oko = zbývá 11-13 ok. Pokračujeme jako dosud až do výše 25-26 cm od počátečního, nahozeného okraje. Do pleteniny vložíme značku (= střed náramenice) – NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA.
Upleteme 2 cm výšky od značky na rameni. Na konci následující rubové řady (tj. na okraji průkrčníku) nahodíme 1 nové oko = 12-14 ok. Přízi odstřihneme a oka odložíme na pomocnou jehlici. Poté upleteme levou náramenici, jak je popsáno níže.

LEVÁ NÁRAMENICE:
Odložených 15-17 ok vrátíme z pomocné jehlice zpět na kruhovou jehlici č. 8. Začínáme lícovou řadou a pleteme jako dosud. Průkrčník dále tvarujeme – uzavíráme na jeho okraji v každé rubové řadě 1x 2 oka a 2x 1 oko = zbývá 11-13 ok. Pokračujeme jako dosud až do výše 25-26 cm od počátečního, nahozeného okraje. Do pleteniny vložíme značku (= střed náramenice) – NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA.
Upleteme 2 cm výšky od značky na rameni. V následující lícové řadě nahodíme na okraji průkrčníku 1 nové oko = 12-14 ok. Upleteme 1 rubovou řadu. Na konci následující řady nahodíme 20-22 nových ok a pak vrátíme odložená oka pravé náramenice zpět na jehlici = 44-50 ok.

ZADNÍ DÍL:
Nyní pleteme opět nad všemi oky, stejně jako u předního dílu. Ve výši 7,5-8,5 cm od značky na rameni (výšku přizpůsobíme tak, aby byla od ramene stejná, jako poslední přidání na předním dílu) ujmeme v lícové řadě vedle krajních 9 ok na každé straně dílu oka takto:
krajních 9 ok upleteme jako dosud, 2 oka spleteme hladce, pleteme jako dosud až po posledních 11 ok, 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme, posledních 9 ok upleteme jako dosud.
Toto ujímání vedle 9 krajních ok opakujeme na každé straně vždy po zhruba 3,5 cm výšky, celkem 4x = 36-42 ok. Pleteme jako dosud až do výše 19-20 cm od značky na rameni. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č. 7. Následující lícovou řadu pleteme takto: 2 krajní oka vroubkovým vzorem, 2 oka hladce, 2 obrace, 2 hladce, 20-26 ok lícovým žerzejem a SOUČASNĚ nad nimi přidáme rovnoměrně 6-8 ok, 2 oka pak upleteme hladce, 2 obrace, 2 hladce a 2 krajní oka vroubkovým vzorem = 42-50 ok. Pokračujeme rubovou řadou:
2 krajní oka vroubkovým vzorem, *2 oka hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme až po poslední 4 oka na jehlici, 2 oka upleteme hladce a 2 krajní oka vroubkovým vzorem.
V tomto rozvržení pleteme pružným vzorem do výše 25-26 cm od ramene – výšku upravíme tak, aby odpovídala přednímu dílu. Pak všechna oka volně dle vzoru uzavřeme.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Krátkou kruhovou jehlicí č.7 nabereme 4 vlákny příze (= po 1 vláknu od každé barvy) z okraje průkrčníku z lícové strany asi 64-68 ok (začínáme u značky na rameni a celkový počet ok musí být dělitelný 4).
Pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace). Když je lem vysoký asi 20 cm, všechna oka dle vzoru volně uzavřeme – viz TIP - UZAVÍRÁNÍ.

DOKONČENÍ:
Lem průkrčníku buď zahneme napolovic do rubu a přišijeme (= dvojitý lem) nebo necháme volný jako vysoký stojáček, rolák.
Pro dvojitý lem postupujeme takto: lem zahneme napolovic do rubu a přišijeme; dbáme na to, aby šev zůstal volný, měkký a pružný, jinak se bude lem kroutit a otáčet na lícovou stranu.

----------------------------------------------------------

ČEPICE – JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici/ponožkových jehlicích pružným vzorem.

ČEPICE:
Na krátkou kruhovou jehlici č.7 nahodíme 6 vlákny příze DROPS Kid-Silk (= po 1 vláknu od každé barvy + jedno vlákno navíc v barvě kari a rezavá) 68 ok. Pak obě vlákna, která jsme přidali navíc, zase odstraníme a pleteme jen 4 vlákny příze (tj. po 1 od každé barvy). Pleteme v kruhových řadách lem pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace) do výše 12 cm.
Pokračujeme takto: *2 oka hladce, 2 obrace, 2 hladce, 2 obrace, 2 hladce, 2 obrace, 2 hladce, 3 obrace*, *-* opakujeme v kruhové řadě celkem 4x. V tomto rozvržení pleteme až do výše 25 cm. Pak pleteme vzor A.1 (= 4 sekvence po 17 okách). Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme na jehlicích 24 ok. V následující kruhové řadě spleteme každá 2 oka hladce = 12 ok.
Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.
Čepice měří asi 35 cm. Dolní lem ohrneme (je široký asi 10 cm).

Schéma

symbols = hladce
symbols = obrace
symbols = 2 oka spleteme hladce za zadní nit
symbols = 2 oka spleteme hladce
symbols = 2 oka spleteme obrace

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 225-5) .

Komentáře / Otázky (2)

country flag Tasiana wrote:

Diagram does not correspond to the hat

09.10.2021 - 11:42

DROPS Design answered:

Dear Tasiana, diagram does work over the hat, you were working ( Knit 2, purl 2, knit 2, purl 2, knit 2, purl 2, knit 2, purl 3) = 17 sts repeat from (to), and you will *Knit 1, knit the next K + the next purl stitch twisted together, then purl 1, knit 2, purl 2, knit 2, purl 1, knit the next purl + the next knit stitch together, knit 1, purl 3* = 17 sts decreased to 15 sts. Happy knitting!

11.10.2021 kl. 08:28

country flag Olena wrote:

I have a question to the following description: "Continue with rib until piece measures 12 cm from cast-on edge. Now work as follows: * Knit 2, purl 2, knit 2, purl 2, knit 2, purl 2, knit 2, purl 3 *, repeat *-* 4 times in total on round. Continue until piece measures 25 cm. Now work as follows – from beginning of round: A.1 over all stitches (= 4 repetitions of 17 stitches)." If I work as it said: *knit 2, purl 2, knit 2, purl 2, ...,, purl 3*, I can't follow the diagram A.1 then. ???

29.09.2021 - 14:47

DROPS Design answered:

Dear Olena, sorry, you will find how to read knitting diagrams here, can this help or do I misunderstand your question?

30.09.2021 kl. 09:26

Přidejte komentář k návodu DROPS 225-5