DROPS / 195 / 5

Nordic Romance by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu huivi DROPS Nord-langasta. Työssä on ainaoikeinneuletta, mosaiikkikuvio ja aaltokuvioita.

DROPS Design: Malli no-014
Lankaryhmä A
-------------------------------------------------------

Mitat: Korkeus keskisilmukan kohdalta mitattuna: n. 64 cm. Yläreunan pituus: n. 190 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS NORD (kuuluu lankaryhmään A):
150 g väriä 05, harmaa
150 g väriä 01, luonnonvalkoinen
50 g väriä 03, helmiäisharmaa
50 g väriä 06, tummanharmaa
50 g väriä 18, punamulta

-------------------------------------------------------
TARVIKKEET:

NEULETIHEYS:
23 silmukkaa ainaoikeaa ja mosaiikkikuvioita leveyssuunnassa ja 45 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 3,5 tai käsialan mukaan: Pituus 80 cm.

45% Alpakkaa, 30% Polyamidia, 25% Villaa
alkaen 1.95 € /50g
DROPS Nord uni colour DROPS Nord uni colour 1.95 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Nord mix DROPS Nord mix 2.05 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 17.55€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.

YKSIVÄRISEN AINAOIKEINNEULOTUN RAIDAN LISÄYKSET:
Katso ruutupiirrokset A.1 ja A.2. Piirrosten jokainen ruuturivi = 1 kerros. Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

LISÄYSVINKKI (lisääminen tasavälein):
Laske kuinka usein kerroksella lisätään seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 261 silmukkaa), miinus keskisilmukka (= 1 silmukka) ja jaa loput silmukat kahdella = 130 silmukkaa keskisilmukan molemmin puolin. Jaa sitten 130 silmukkaa ennen keskisilmukkaa/keskisilmukan jälkeen tehtävien lisäysten määrän kanssa (esim. 3) = 43,3.
Tässä esimerkissä lisätään ennen keskisilmukkaa, tekemällä 1 langankierto n. joka 43.silmukan jälkeen. Tee keskisilmukan jälkeiset lisäykset samalla tavalla. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikiä.

SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN:
Tee tarvittaessa langankiertoja samalla kun päätät silmukat, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava. Tee 1 langankierto edellisen langankiertokerroksen jokaisen langankierron yläpuolelle, langankierrot päätetään kuten muut silmukat. Ole tarkkana, että et kiristä lankaa, kun päätät silmukat.
Mikäli päätösreunasta tulee kuitenkin liian kireä, päätä silmukat paksummalla puikolla.

MOSAIIKKIKUVIO:
Katso ruutupiirrokset A.3-A.11 ja lue tekniikan ohje alla.
Näiden piirrosten jokainen ruuturivi = 2 kerrosta. Eli työn oikealta puolelta piirros neulotaan oikealta vasemmalle ja lisäykset tehdään piirroksen mukaisesti, työn nurjalta puolelta sama kerros neulotaan vasemmalta oikealle, mutta ilman lisäyksiä (eli lisäykset tehdään vain työn oikean puolen kerroksella).

Pidä jokaisella oikean puolen kerroksella lanka työn takana (eli työn nurjalla puolella), kun nostat silmukan neulomatta.
Pidä jokaisella nurjan puolen kerroksella lanka työn edessä (eli kohti itseäsi ja työn nurjalla puolella), kun nostat silmukan neulomatta.
Ole tarkkana, että työn takaosaan jäävät lankajuoksut eivät kiristä työtä!

Kiinnitä tarvittaessa jokaisen piirrosten A.4B/A.5B mallikerran väliin merkki, jotta mallikerrat erottuisivat paremmin.

Piirrokset A.3, A.6 ja A.9 = aloitussilmukka ja lopetussilmukka. Tämä silmukka neulotaan piirroksen merkin värillä, merkki kertoo SAMALLA miten piirrosten A.X, A.Y ja A.Z kerros neulotaan.
Mallikerrat A.X, A.Y ja A.Z näyttävät mosaiikkikuvion kerroksia. Piirrosten A.4/A.5, A.7/A.8 ja A.10/A.11 muilla kerroksilla, eli yksivärisillä kerroksilla, kaikilla silmukoilla neulotaan 2 kerrosta ainaoikeaa ilman nostettuja silmukoita (keskisilmukalla neulotaan aina sileää neuletta).

MALLIKERTA A.X:
Niillä piirroksen A.3 kerroksilla, joilla on pieni musta neliö (eli väri A), kaikki piirrosten A.4 ja A.5 värin A silmukat neulotaan oikein ja kaikki värin B silmukat nostetaan neulomatta.
Niillä piirroksen A.3 kerroksilla, joilla on tyhjä tähti (eli väri B), kaikki piirrosten A.4 ja A.5 värin B silmukat neulotaan oikein ja kaikki värin A silmukat nostetaan neulomatta.

MALLIKERTA A.Y:
Niillä piirroksen A.6 kerroksilla, joilla on pieni musta syrjällään oleva neliö (eli väri C), kaikki piirrosten A.7 ja A.8 värin C silmukat neulotaan oikein ja kaikki värin D silmukat nostetaan neulomatta.
Niillä piirroksen A.6 kerroksilla, joilla on pieni vaakasuora viiva (eli väri D), kaikki piirrosten A.7 ja A.8 värin D silmukat neulotaan oikein ja kaikki värin C silmukat nostetaan neulomatta.

MALLIKERTA A.Z:
Tällä piirroksen A.9 kerroksella, jonka alussa on viistoon kulkeva viiva (eli väri E), kaikki piirrosten A.10 ja A.11 värin E silmukat neulotaan oikein ja kaikki värin A silmukat nostetaan neulomatta.

AALTOKUVIO:
Katso ruutupiirrokset A.12 ja A.13. Jokainen ruuturivi = 1 kerros. Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

HUIVI: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan tasona pyöröpuikolla, jotta kaikille silmukoille olisi tilaa. Huivi neulotaan ylhäältä alas.
Lisää jokaisella oikean puolen kerroksella ohjeen mukaisesti keskisilmukan molemmin puolin 1 silmukka, ja lisää kumpaankin reunaan 2 silmukkaa (= työhön lisätään jokaisella lisäyskerroksella 6 silmukkaa ja kaikki lisäykset tehdään työn oikealta puolelta).
Huivin alussa neulotaan yksivärinen ainaoikeinneulottu raita. Tämän jälkeen neulotaan mosaiikkikuvio. Lopuksi tehdään aaltokuvioinen reunus. On tärkeää, että piirroksia seurataan tarkasti.
Itse mosaiikkikuvio neulotaan myös ainaoikein -neuleena, mutta kuvio ei tehdä tavallisin ainaoikeinneulotuin silmukoin. Kuvio syntyy, kun silmukoita nostetaan neulomatta. Lue mosaiikkikuvion ohje, ennen kuin aloitat neulomisen. Huomioi, että mosaiikkikuvion piirrosten (A.3-A.11) jokainen ruuturivi = 2 kerrosta ainaoikeaa. Muiden piirrosten (A.1, A.2, A.12 ja A.13) jokainen ruuturivi = 1 kerros.

HUIVI:
Luo 5 silmukkaa pyöröpuikolle nro 3,5 harmaalla langalla. Ensimmäiset 2 kerrosta neulotaan seuraavasti:
1.KERROS (= oikea puoli): Neulo 1 reunasilmukka AINAOIKEAA (lue selitys yllä), 1 langankierto, 1 silmukka sileää neuletta, 1 langankierto, 1 silmukka sileää neuletta, 1 langankierto, 1 silmukka sileää neuletta, 1 langankierto ja 1 reunasilmukka ainaoikeaa.
2.KERROS (= nurja puoli): 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa, neulo nurjaa kunnes jäljellä on 2 silmukkaa, neulo lopuksi 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa = 9 silmukkaa.
Neulo sitten mallineuletta piirrosten A.1 ja A.2 mukaisesti näin: Neulo ensimmäisillä 4 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, neulo 1 silmukka sileää neuletta (= keskisilmukka, tämä silmukka neulotaan sileänä neuleena lopulliseen mittaan asti, riippumatta siitä miten muut silmukat neulotaan), neulo viimeisillä 4 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti. TARKISTA NEULETIHEYS!
Jatka mallineuletta tähän tapaan ja tee lisäykset piirrosten A.1 ja A.2 mukaisesti, kunnes työssä on luomisreunan jälkeen neulottu yhteensä 86 kerrosta ainaoikeaa = 261 silmukkaa. Neulo vielä 2 kerrosta ainaoikeaa harmaalla langalla ja tee lisäykset kummassakin reunassa ja työn keskellä kuten aiemmin, lisää SAMALLA tasavälein 6 silmukkaa, eli lisää ennen keskisilmukkaa 3 silmukkaa ja lisää keskisilmukan jälkeen 3 silmukkaa (lue LISÄYSVINKKI). Työssä on nyt yhteensä 88 kerrosta ainaoikeaa, työssä on 273 silmukkaa ja työn pituus keskeltä ulospäin (neulomissuuntaan) mitattuna on n. 19 cm.
Neulo sitten MOSAIIKKIKUVIO (lue selitys yllä), eli ensimmäinen kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: Neulo mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti (= 1 silmukka), neulo 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.4A mukaisesti, neulo seuraavilla 132 silmukalla mallineuletta piirroksen A.4B mukaisesti (= 33 kpl 4 silmukan mallikertaa), neulo 1 silmukalla mallineuletta piirroksen A.4C mukaisesti, neulo 1 silmukka sileää neuletta (= keskisilmukka, tämä silmukka neulotaan kuvioraidan pohjavärillä), neulo 1 silmukalla mallineuletta piirroksen A.5A mukaisesti, neulo seuraavilla 132 silmukalla mallineuletta piirroksen A.5B mukaisesti (= 33 kpl 4 silmukan mallikertaa), neulo 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.5C mukaisesti ja neulo lopuksi mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti (= 1 silmukka).
Jatka mallineuletta tähän tapaan, näiden piirrosten jokainen ruuturivi = 2 kerrosta ainaoikeaa. Ole tarkkana, että työn takaosaan jäävät lankajuoksut eivät kiristä työtä!
Kun olet neulonut piirrokset A.3, A.4 ja A.5 loppuun, työssä on 363 silmukkaa.
Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: Neulo mallineuletta piirroksen A.6 mukaisesti (= 1 silmukka), neulo 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.7A mukaisesti, neulo seuraavilla 174 silmukalla mallineuletta piirroksen A.7B mukaisesti (= 29 kpl 6 silmukan mallikertaa), neulo 4 silmukalla mallineuletta piirroksen A.7C mukaisesti, neulo 1 silmukka sileää neuletta (= keskisilmukka, tämä silmukka neulotaan kuvioraidan pohjavärillä), neulo 4 silmukalla mallineuletta piirroksen A.8A mukaisesti, neulo seuraavilla 174 silmukalla mallineuletta piirroksen A.8B mukaisesti (= 29 kpl 6 silmukan mallikertaa), neulo 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.8C mukaisesti ja neulo lopuksi mallineuletta piirroksen A.6 mukaisesti (= 1 silmukka).
Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirrokset A.6, A.7 ja A.8 loppuun, työssä on 465 silmukkaa.
Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: Neulo mallineuletta piirroksen A.9 mukaisesti (= 1 silmukka), neulo 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.10A mukaisesti, neulo seuraavilla 228 silmukalla mallineuletta piirroksen A.10B mukaisesti (= 114 kpl 2 silmukan mallikertaa), neulo 1 silmukalla mallineuletta piirroksen A.10C mukaisesti, neulo 1 silmukka sileää neuletta (= keskisilmukka, tämä silmukka neulotaan kuvioraidan pohjavärillä), neulo 1 silmukalla mallineuletta piirroksen A.11A mukaisesti, neulo seuraavilla 228 silmukalla mallineuletta piirroksen A.11B mukaisesti (= 114 kpl 2 silmukan mallikertaa), neulo 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.11C mukaisesti ja neulo lopuksi mallineuletta piirroksen A.9 mukaisesti (= 1 silmukka).
Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirrokset A.9, A.10 ja A.11 loppuun, työssä on 519 silmukkaa.
Jatka neulomista helmiäisharmaalla langalla. Neulo 2 kerrosta oikein ja lisää tasavälein ensimmäisellä kerroksella 16 silmukkaa, eli tee lisäykset reunoissa ja työn keskellä kuten aiemmin, lisää tasavälein ennen keskisilmukkaa 8 silmukkaa sekä lisää tasavälein keskisilmukan jälkeen 8 silmukkaa = 541 silmukkaa.
Vaihda luonnonvalkoiseen lankaan ja neulo AALTOKUVIO (lue selitys yllä), eli ensimmäinen kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: Neulo 4 silmukalla mallineuletta piirroksen A.12A mukaisesti, neulo seuraavilla 260 silmukalla mallineuletta piirroksen A.12B mukaisesti (= 20 kpl 13 silmukan mallikertaa), neulo 6 silmukalla mallineuletta piirroksen A.12C mukaisesti, neulo 1 silmukka sileää neuletta (= keskisilmukka), neulo 6 silmukalla mallineuletta piirroksen A.13A mukaisesti, neulo seuraavilla 260 silmukalla mallineuletta piirroksen A.12B mukaisesti (= 20 kpl 13 silmukan mallikertaa), neulo lopuksi viimeisillä 4 silmukalla mallineuletta piirroksen A.13C mukaisesti.
Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun aaltokuvio on valmis, työssä on 773 silmukkaa.
Neulo kaikilla silmukoilla 4 kerrosta ainaoikeaa ja tee lisäykset reunoissa ja keskisilmukan molemmin puolin kuten aiemmin = 785 silmukkaa. Lue SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN ja päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

MUOTOILU:
Kostuta työ, aseta työ varovaisesti mittoihinsa ja anna kuivua. Toista tämä menettelytapa jokaisen pesun jälkeen.

Piirros

= oikea silmukka oikealta puolelta, nurja silmukka nurjalta puolelta
= oikea silmukka nurjalta puolelta
= tee 2 silmukan väliin 2 langankiertoa puikolle, seuraavalla kerroksella ensimmäinen langankierto neulotaan piirroksen mukaisesti oikein tai nurin ja toinen langankierto pudotetaan puikolta
= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto puikolle, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan piirroksen mukaisesti kiertäen oikein tai kiertäen nurin (jottei muodostuisi reikää)
= neulo 2 silmukkaa oikein yhteen
= nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein ja vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli
= tämän ruudun silmukka on kavennettu pois työstä, siirry piirroksen seuraavaan merkkiin
= Väri A - tummanharmaa
= Väri B - punamulta
= Väri C - luonnonvalkoinen
= Väri D - harmaa
= Väri E - helmiäisharmaa

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 195-5) .

Kommentit / Kysymykset (44)

Patricia THIOT 18.10.2019 - 07:56:

Bonjour et merci pour votre réponse rapide mais cependant je rencontre encore un point d'interrogation... Si la 1ere maille est grise j'ai bien compris que les mailles jaunes seront glissées mais comment je dois faire lorsqu'il y a des jetées dans les jaunes sur ce même rang pareil sur le milieu et à la fin du rang ? Puisque je dois normalement ne prendre que le fils gris pour tricoter les mailles grises...

DROPS Design 18.10.2019 kl. 09:10:

Bonjour Mme Thiot, chacun des rangs du diagramme correspond à 2 rangs tricotés (= 1 côte mousse), sur l'endroit vous tricotez les mailles + les jetés avec la couleur de A.3, sur l'envers, vous tricotez les mailles + les jetés avec la même couleur (le rang sur l'envers se fait de la même façon, en glissant les mêmes mailles que sur l'endroit). Avez-vous regardé la vidéo proposée dans la réponse précédente? N'hésitez pas à vous entraîner sur un échantillon avant de commencer le diagramme sur le châle. Bon tricot!

Patricia THIOT 16.10.2019 - 14:11:

Si je comprends bien les mailles existantes jaunes doivent juste être bascules sur l'autre aiguille et ne tricoter que les mailles gris foncé... Si les jetées doivent être jaunes il faut que je passe le fils jaune tout du long de mon rang...? Merci d'avance...

DROPS Design 17.10.2019 kl. 09:17:

Bonjour Mme Thiot, tout à fait, quand on doit tricoter en gris foncé, on va glisser les mailles avec une étoile dans le diagramme sans les tricoter, on ne fait les jetés que là où ils sont indiqués dans le diagramme, quand on fait glisser des mailles sans les tricoter, on doit bien veiller que le fil de la couleur tricotée soit sur l'envers (pas trop serré pour éviter de serrer l'ouvrage, comme dans un jacquard). Regardez la vidéo ci-dessous, même avec un diagramme différent, elle devrait vous permettre de comprendre la technique. Bon tricot!

Patricia THIOT 16.10.2019 - 14:07:

J'ai oublié un mot dans ma question 🤔 j'ai fais aussi les 2 rangs en jaune et je dois intégrer le gris foncé... Je suis sur le devant de l'ouvrage...

DROPS Design 17.10.2019 kl. 09:15:

Bonjour Mme Thiot, cette vidéo montre pour un autre modèle et donc un autre diagramme, comment on doit tricoter les mailles dans un point mosaïque sur l'endroit et sur l'envers (sans les augmentations, faites-les dans la couleur des mailles du rang). Bon tricot!

Patricia THIOT 16.10.2019 - 08:36:

Bonjour, tout d'abord merci pour votre site que je trouve très sympa avec des explications très claires sauf sur ce modèle, je ne comprends pas bien. Je viens de faire mes 2 rangs mousse en gris perle et aussi les 2 rangs mousse et je dois intégrer le gris foncé. La 1ere maille est gris foncé (un carré noir) et ensuite doublé jetée mais en quelle couleur ? Pareil pour le milieu du châle avec les autres jetées...

DROPS Design 17.10.2019 kl. 09:14:

Bonjour Mme Thiot, dansn A.3-A.4-A.5, vous commencez le point mosaïque (= 6ème rang du diagramme) en gris foncé (= 1ère m de A.3), vous glissez toutes les mailles avec une étoile et tricotez uniquement celles marquées en gris foncé, les jetés se font donc en gris foncé, et seront tricotés en gris foncé sur l'envers. Au rang suivant sur l'endroit, vous tricotez en jaune d'or uniquement les mailles avec une étoile, glissez les autres mailles, les jetés se font sur l'endroit en jaune d'or et se tricotent en jaune d'or sur l'envers; et ainsi de suite, en fonction de la couleur de A.3. Bon tricot!

Tine 23.09.2019 - 14:02:

Tweede probleem: in de tweede rij van AX moet ik met oker breien, maar moet ik een aantal steken in oker met antraciet breien, terwijl ik de antraciet steken gewoon zou moeten afhalen? ik kan een okerkleurige steek moeilijk in antraciet afhalen.. Ik snap er eigenlijk niks van.. kan ik het patroon gewoon is fair isle breien ipv mozaïek?

Tine 23.09.2019 - 13:59:

Dat antwoord helpt mij niet vooruit.. Ik zit aan de eerste rij mozaïek AX: ik moet de eerste rij breien met antraciet, maar de lussen oor de meerderingen liggen tussen okerkleurige (afgehaalde) steken, dus dan leg ik gewoon drie lussen na elkaar op in antraciet, en als ik die brei in de teruggaande naald wordt dat een groot gat.. ik heb het geprobeerd

Tine 20.09.2019 - 13:12:

Ik begrijp 2 dingen niet 1) hoe maak ik de meerderingen in de eerste rij van het mozaïekpatroon? ze staan tussen gele (afgehaalde) steken, neem ik dan een lus op tussen de afgehaalde steen en brei ik ze teruggaand met antraciet? 2) de eerste rij mozaïekpatroon brei ik met antraciet, de tweede rij met oker dus dan haal ik de antraciet steken af, maar op die rij zijn er meer donkere dan gele steken, dus die kan ik toch niet afhalen? in de video komt dit niet voor dus helpt niet

DROPS Design 23.09.2019 kl. 10:29:

Dag Tine,

De meerderingen zijn verwerkt in het telpatroon in de vorm van omslagen Dus niet de lus opnmen tussen de afgehaalde steken. De meerderingen worden aangegeven met een staand ovaal symbool tussen 2 steken. Bij een open ovaal maak je 2 omslageen en op de volgende naald brei je 1 omslag en laat je de nadere vallen. Let erop dat de telpatronen anders zijn dan normaal; elke naald in deze telpatronen staat gelijk aan 2 gebreide naalden. (Zie uitleg bovenaan bij 'MOZAÏEKPATROON)

Helene Klippenstein 07.09.2019 - 16:31:

Liebes Anleitungsteam! Ich habe eine Frage zum Bereich A.X. Zuerst stricke ich in dunkel Grau und hebe die Maschen in Ocker nur ab. Bei der nächsten Reiche stricke ich in Ocker, aber wie kann ich die Masche von der unteren Reihe in dunkel Grau abheben, wenn da Ocker ist? Liebe Grüße

DROPS Design 09.09.2019 kl. 08:24:

Liebe Frau Klippenstein, bei A.X stricken Sie nur die maschen mit der Farben in A.X gezeigt, dh, Sie stricken zuerst nur die Maschen mit dunkel grau, dann stricken Sie nur die Maschen mit ocker gezeichnet (die anderen Maschen im dunkel grau im diagram sollen abgehoben werden, auch wenn Sie früher mit Oker gestrickt waren). Viel Spaß beim stricken!

Eeva 17.07.2019 - 20:23:

Hei, millä värillä teen langankierrot kohdassa A.X?

Anders Baste Revheim 11.06.2019 - 18:36:

I diagrammene med mosaikk-mønster, hvilken farge skal det være på kastene i A.X-A.Y-A.Z? Erfaringen min er at med bunnfargen som kast, ser det ikke pent ut. Har dere i tillegg noen gode tips til å feste de løse trådene?

DROPS Design 12.06.2019 kl. 08:36:

Hei Anders. Jeg ville nok strikket kastene i A.x og A.z i hovedfargen på den gjeldene rad (altså samme farge som masken(e) ved siden av). I A.y kan kastene gjøres med bunnfargen = farge D grå. Om du syntes dette blir mindre fint kan du selvfølgelig lage kastene med mønsterfarge. Du kan strikke deg en prøvelapp og se hva du syntes blir finest. Trådene kan festes på vanlig måte, som vist i videoen her: . God fornøyelse

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 195-5