DROPS / 95 / 40

Beach Squares by DROPS Design

Bikinioverdel i ruder som bindes i nakken, hæklet i DROPS Cotton Viscose eller Safran. One-size

DROPS design: Modell nr N-046
Garngruppe A
--------------------------------------------------------

Bikini-overdel:
Størrelse: one-size

Materialer: DROPS Cotton Viscose fra Garnstudio
100 gr f.nr 05, rød
50 gr f.nr 04, sennep
50 gr f.nr 06, rust
50 gr f.nr 07, burgunder
50 gr f.nr 08, cerise

Eller brug
Materials: DROPS Safran fra Garnstudio
100 g f.nr 19, rød
50 g f.nr 11, æggeplomme
50 g f.nr 59, rød ler
50 g f.nr 20, bordeaux
50 g f.nr 55, cerise

DROPS Hæklenål nr 3,5 – eller den nål du skal bruge for at en rude skal måle 9 x 9 cm.

Hæklet rude: Hækl 4 lm på nål 3,5 med burgunder/bordeaux og sæt dem til en ring med 1 km.
1.omg: 3 lm, 2 st om ringen, 1 lm, * 3 st om ringen, 1 lm *, gentag fra *-* totalt 3 gange og slut af med 1 km i 3.lm i beg af omg = 4 st-grupper og 4 lm-buer. Vend arb og skift til rust/rød ler.
2.omg: 3 lm, 2 st om første lm, 1 lm, 3 st om samme lm, * 3 st om næste lm, 1 lm, 3 st om samme lm *, gentag fra *-* totalt 3 gange og slut af med 1 km i 3.lm i beg af omg. Vend arb og skift til sennep/æggeblomme.
3.omg: 3 lm, 2 st i mellemrummet før første st-gruppe, * 3 st om næste lm, 1 lm, 3 st om samme lm, 3 st mellem de 2 næste st-grupper *, gentag fra *-* totalt 3 gange, 3 st om næste lm, 1 lm, 3 st om samme lm, slut af med 1 km i 3.lm i beg af omg. Vend arb og skift til cerise/cerise.
4.omg: 3 lm, 2 st i mellemrummet før første st-gruppe, * 3 st om næste lm, 1 lm, 3 st om samme lm, 3 st mellem de 2 næste st-grupper, 3 st mellem de 2 næste st-grupper *, gentag fra *-* totalt 3 gange, 3 st om næste lm, 1 lm, 3 st om samme lm, 3 st mellem de 2 næste st-grupper, slut af med 1 km i 3.lm i beg af omg. Vend arb og skift til rød/rød.
5.omg: Hækles på samme måde som 4.omg (dvs at der bliver 1 st-gruppe mere mellem hver hjørne for hver omg). Klip tråden.

Bikini-overdel: Hækl 6 ruder som forkl over. Ønskes overdelen mindre hækles 5.omg. Ønskes overdelen større hækles der 1 omg til med f.eks cerise/cerise.
Sy ruderne sammen tre og tre så de danner en trekant - sy kant i kant med små pæne sting. Derefter sættes de 2 bikini-dele sammen med 1 sting midt foran så de holdes på plads.

Bindebånd under bysten: Hækl 105 lm på nål 3,5 med rød/rød.
1.række: Hækl 1 fm i 2.lm fra nålen, videre hækles der 1 fm i hver lm = 105 fm, derefter hækles der 67 fm langs nederkanten på bikini-overdelen (dvs hækl ca 1 fm i hver st og 1 fm om hver lm i hjørnerne). Videre hækles der 105 lm, vend arb og hækl 1 fm i 2.lm fra nålen, derefter hækles der 1 fm i hver af de resterende 103 lm, slut af med 1 km i sidste fm på selve bikini-overdelen. Der er nu 277 fm langs hele rækken. Klip tråden. Fortsæt med rød og start i højre side af båndet.
1.række: 1 fm i første fm, 3 lm, 2 st i samme fm, * 1 lm, spring over 3 fm, 3 st i næste fm *, gentag fra *-* rækken ud. Vend arb og skift til cerise/cerise.
2.række: 4 lm, * mellem de 2 næste st-grupper hækles der 3 st *, gentag fra *-* rækken ud og slut af med 1 st i 3.lm i beg af forrige række. Vend arb og skift til rød/rød igen.
3.række: 3 lm, 2 st om mellemrummet før første st-gruppe, * 3 st mellem de 2 næste st-grupper *, gentag fra *-* rækken ud og slut af med 3 st i sidste lm-bue, vend arb.
4.række: * 4 lm, 1 st i den første af de 4 lm, 1 fm mellem de 2 næste st-grupper *, gentag fra *-* rækken ud (= picot-kant). Klip og sy tråden.

Hækl en tilsvarende picot-kant (dvs kun 4.række) langs de 2 bikini-dele så der bliver en pæn kant.

Bindebånd i nakken: Hækl 64 lm på nål 3,5 med rød/rød og hækl første række således: 1 fm i 2.lm fra nålen, 1 fm i hver af de 2 næste lm, * spring over 1 lm, 1 fm i hver af de 3 næste lm *, gentag fra *-* = 49 fm. Vend arb, * 4 lm, 1 st i den første af de 4 lm, spring over 2 fm, 1 fm i næste fm *, gentag fra *-* rækken ud og klip tråden. Hækl 1 tilsvarende bånd og sy båndene pænt fast - et på hver bikini-del.

Rosa Maria 04.04.2019 - 14:49:

Me gustaría que volviesen a vender los hilos de cotton viscose , gracias

Kommentere opskrift DROPS 95-40