DROPS / 190 / 31

Embrace of the Sun Skirt by DROPS Design

Sukně s krajkovým vzorem pletená shora dolů z příze DROPS Muskat. Velikost: S – XXXL.

DROPS design: model č.r-731
Skupina přízí B
----------------------------------------------------------
Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiál:
DROPS MUSKAT firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
450-500-550-600-650-700 g, barva č. 07, světlá žlutá

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok a 28 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (80 cm) č.3,5 na perličkový vzor – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 22 ok a 30 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DOPLŇKY: guma dlouhá asi 70-120 cm
----------------------------------------------------------

od 60.00 Kč /50g
DROPS Muskat uni colour DROPS Muskat uni colour 60.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 540Kč. Více zde.

Přidáváme tak, že nabereme 1 oko z oka z předchozí kruhové řady a upleteme je hladce (= 1 nové oko). Když přidáváme za 1. a 3. značkou, nabereme 1 oko z první poloviny oka za značkou. Když přidáváme před 2. a 4. značkou, nabereme 1 oko z druhé poloviny před značkou.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2:
Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 336 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 16), takže 336 : 16 = 21.
V tomto případě tedy nahodíme za každým 21. okem. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

VZOR:
Viz schémata A.1 a A.2. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost (platí pro schéma A.2).

PERLIČKOVÝ (HRÁŠKOVÝ) VZOR:
1. KRUHOVÁ ŘADA: *1 oko hladce, 1 oko obrace*, *-* opakujeme.
2. KRUHOVÁ ŘADA: oka pleteme opačně, než se jeví - nad okem hladce tedy pleteme obrace, nad okem obrace pleteme hladce; tuto kruhovou řadu stále opakujeme.
----------------------------------------------------------

SUKNĚ:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů.
Na kruhovou jehlici č.4 nahodíme přízí Muskat 152-168-184-208-232-256 ok a pleteme lícovým žerzejem lem v pase. Ve výši 2 cm upleteme 1 kruhovou řadu obrace (= přehyb). Do pleteniny vložíme značku. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Pokračujeme lícovým žerzejem. Ve výši 4-4-4-4-5-6 cm od značky umístíme do pleteniny 4 nové značky, takto (původní značku ponecháme na stejném místě a dál od ní měříme díl, jako dosud): 1. značku vložíme za prvních 17-20-23-28-33-38 ok, 2. značku vložíme za dalších 42-44-46-48-50-52 ok, 3. značku vložíme za následujících 34-40-46-56-66-76 ok a 4. značku vložíme za dalších 42-44-46-48-50-52 ok; v kruhové řadě zbývá za poslední značkou 17-20-23-28-33-38 ok.
V následující kruhové řadě přidáme 1 oko za 1. a 3. značkou a před 2. a 4. značkou – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1 (= přidáme 4 oka). Takto přidáváme vždy po 2,5-2-2-2-2-2 cm celkem 10-12-14-14-14-14x = 192-216-240-264-288-312 ok.
Pleteme až do výše 29-31-33-33-35-37 cm od značky. Nyní pleteme v kruhových řadách vzor A.1 (= 16-18-20-22-24-26 sekvencí vzoru po 12 okách). V každé kruhové řadě označené ve schématu A.1 šipkou posuneme začátek kruhové řady o 2 oka doleva, tj. přesuneme první 2 oka na pravou jehlici bez upletení (tj. oka pouze sejmeme), pak pleteme vzor A.1. Tato 2 posunutá oka z pravé jehlice upleteme v poslední sekvenci vzoru A.1. V následující kruhové řadě upleteme všechna oka hladce a v další kruhové řadě začneme kruhovou řadu opět běžným způsobem. Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme na jehlici 256-288-320-352-384-416 ok.
Pak pleteme v kruhových řadách vzor A.2 (= 16-18-20-22-24-26 sekvencí vzoru po 16 okách). Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 máme na jehlici 336-378-420-440-480-520 ok. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 16-18-20-22-24-26 ok = 352-396-440-462-504-546 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3,5 a pleteme lem perličkovým vzorem. Když je lem vysoký 2 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme. Sukně měří asi 50-52-54-56-58-60 cm od pasu k dolnímu okraji.

DOKONČENÍ:
Lem v pase přeložíme v místě přehybu, zahneme do rubu a přišijeme drobnými stehy – ponecháme malý otvor na protažení gumy.

= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky
= začátek kruhové řady posouváme o 2 oka doleva - viz popis v návodu
= začátek kruhové řady posuneme o 2 oka doleva - tam pak začínáme každou kruhovou řadu

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 190-31) .

Komentáře / Otázky (6)

Terry L Tucker 27.05.2019 - 19:04:

What does it mean to "displace the beginning of round 2 stitches to the left." Do you slip these stitches or just move the marker? There will be a carried thread on the wrong side if they are slipped and 'not worked,' so I need to understand. thank you.

DROPS Design 27.05.2019 kl. 22:07:

Dear Terry, it means you should pass the first 2 stitch on to right needle without working them, then work A.1 in the round. Work the 2 stitches passed on to right needle in last repetition of A.. Happy Knitting!

Christiane 03.04.2019 - 11:06:

Bonjour, Je souhaite faire une jupe plus longue, à quel moment dois-je rajouter des rangs ? Merci

DROPS Design 03.04.2019 kl. 13:47:

Bonjour Christiane, nous ne sommes malheureusement pas en mesure de pouvoir ajuster chaque modèle à chaque demande, vous pourrez recevoir toute l'assistance individuelle complémentaire auprès de votre magasin DROPS, même par mail ou téléphone. Bon tricot!

Kristi 04.09.2018 - 16:39:

Järgmisel ringil kahanda pärast 1. ja 3. silmusemärkijat, ning enne 2. ja 4. silmusemärkijat – loe KASVATAMISE NIPPI 1 (= 4 silmust kasvatatud). Kas ei peks olema: järgmisel ringil kasvata pärast 1. ja . silmusemärkijat

Mariarita 01.05.2018 - 09:30:

Gentilissimo Staff,buongiorno.Grazie per la solerte risposta (comunque non ho risolto la mia problematica:forse dipende dalla stampante).Auguro buon 1° maggio.Rita

Mariarita 01.05.2018 - 08:14:

Buongiorno.Sto riscontrando dei problemi a stampare le spiegazioni dei Vostri modelli.Vi risultano altre segnalazioni in merito,oppure è una mia inettitudine?Grazie della cortese risposta.Complimenti e buon lavoro.Rita

DROPS Design 01.05.2018 kl. 08:38:

Buongiorno Mariarita. Dopo aver cliccato per stampare il modello, si apre la pagina con l'offerta sconto attualmente in essere. In alto a destra, trova la scritta: Stampare il modello e da lì si completa la procedura di stampa. Buon lavoro!

Monica Lovino 19.04.2018 - 17:11:

Buongiorno, ma se volessi fare la gonna un po' più lunga, diciamo 10/15 cm in più, come dovrei fare? Grazie

DROPS Design 20.04.2018 kl. 08:35:

Buongiorno Monica. Per allungare la gonna, può lavorare10/15 cm in più a maglia rasata prima di lavorare il diagramma A.1. Buon lavoro!

Přidejte komentář k návodu DROPS 190-31