DROPS Baby / 31 / 16

Afternoon Nap by DROPS Design

Strikket teppe med fletter til baby. Arbeidet er strikket i DROPS BabyMerino

Stikkord: babytepper, flette, pledd,
DROPS Design: Modell bm-089-by
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
Mål: Bredde ca 40-65 cm. Høyde ca 50-80 cm
Materialer:
DROPS BABYMERINO fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
250-350 g farge 23, lys beige

Arbeidet kan også strikkes med garn fra:
"Alternative garn (Garngruppe A)" – se linken under.

DROPS RUNDPINNE (60 eller 80 cm) NR 3 – eller den pinnen du må bruke for å få 24 masker og 32 pinner glattstrikk på 10 cm i bredden og 10 cm i høyden.

DROPS FLETTEPINNE – til flettene.
----------------------------------------------------------

DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 39.00 kr /50g
Strikkenett.no
Bestill
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 39.00 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 195kr. Les mer.

Se diagram A.1 til A.6. Diagrammet viser alle pinnene i mønsteret sett fra retten.
----------------------------------------------------------

TEPPE:
Arbeidet strikkes frem og tilbake. Legg opp 108-170 masker på rundpinne 3 med BabyMerino. Strikk 3 RILLER – se forklaring over. Deretter strikkes det slik fra retten:
Strikk 3 masker rille, 3-4 masker glattstrikk, * A.1 (= 14 masker), A.2 (= 8 masker) over 16 masker (= 2 ganger i bredden) *, strikk fra *-* totalt 1-2 ganger, A.1 over 14 masker, A.2 over 8 masker, A.1 over 14 masker, * A.2 over 16 masker (= 2 ganger i bredden), A.1 over 14 masker *, strikk fra *-* totalt 1-2 ganger og avslutt med 3-4 masker glattstrikk og 3 masker rille.
Når A.1 og A.2 er strikket 1 gang i høyden er det 126-200 masker på pinnen. Fortsett med riller og glattstrikk og strikk A.3 over hver A.1 og A.4 over hver A.2. Fortsett mønsteret slik. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arbeidet måler 48-78 cm, avpass at det avsluttes på 1.-6.pinne i A.4. Nå strikkes A.5 over hver A.3 og A.6 over hver A.4. Når A.5 og A.6 er strikket 1 gang i høyden er det 108-170 masker på pinnen. Strikk 3 riller. Fell av.

= mellom 2 masker lages det 1 kast om pinnen, på neste pinne strikkes kastet vridd slik at det ikke blir hull
= sett 1 maske på flettepinne bak arbeidet, strikk 1 rett, strikk masken fra flettepinnen rett
= sett 1 maske på flettepinne bak arbeidet, strikk 2 rett, strikk masken fra flettepinnen vrang
= sett 2 masker på flettepinne foran arbeidet, strikk 1 vrang, strikk de 2 maskene fra flettepinnen rett
= sett 2 masker på flettepinne bak arbeidet, strikk 2 rett, strikk de 2 maskene fra flettepinnen rett
= sett 2 masker på flettepinne foran arbeidet, strikk 2 rett, strikk de 2 maskene fra flettepinnen rett

Kommentarer / Spørsmål (41)

Nancy Felker 12.01.2021 - 04:59:

I'm a little confused as to why there are the increases at the beginning and not just starting with the amount needed...?

DROPS Design 12.01.2021 kl. 09:20:

Dear Mrs Felker, tension in width is different depending on when you are working garter stitch or cables, you need more stitches with cables than with garter stitch, reason why we increase at the beg and then decrease before working the ridges at the end of the pattern. Happy knitting!

Valerie 25.09.2020 - 22:58:

Bonjour, Faut il doubler la laine car je trouve ma couverture plus fine que sur la photo et je pense que 2,5 pelotes seront suffisantes au lieu de 5 comme indiqué pour le petit modèle. Merci pour votre aide Valérie

DROPS Design 28.09.2020 kl. 08:42:

Bonjour Valérie, cette couverture se tricote avec 1 seul fil BabyMerino sur la base de 24 m x 32 rangs jersey = 1à x 10 cm - pour la petite couverture (40 x 50 cm) il vous faudra 5 pelotes DROPS Baby Merino- pensez à bien vérifier votre échantillon (plus d'infos ici). Bon tricot!

Toni Wood RN 15.07.2020 - 14:37:

I have been knitting for over 50 years and still get confused with charts, do you by any chance have the pattern rows written out? Also am I correct that the odd number rows on charts go left to right and the even number rows go right to left? If this is correct I can write the pattern out myself. Lastly I am planning on doing the blanket in a chunky or bulky yarn and make it for a teenager or adult, possibly as a throw over a couch. Any guidance is much appreciated.

DROPS Design 15.07.2020 kl. 15:49:

Dear Mrs Wood RN, please read more about diagrams here - we are unfortunately not able to adjust every pattern to every single request, but you can find all our knitted blankets here - add filters to choose the desired tension. Happy knitting!

Stephanie 09.07.2020 - 15:57:

I found this pattern on another website, it says you have it in portuguese, i cannot find it, and i cannot knit in english terms, too hard for me, is it possible do post the portuguese pattern like the website says you have?

DROPS Design 09.07.2020 kl. 16:48:

Dear Stephanie, click on the scroll down menu below picture to edit the language. Happy knitting :)

Charlotte 06.05.2020 - 15:18:

Hello, to make the larger size, how much yarn should I buy? Thanks

DROPS Design 06.05.2020 kl. 16:17:

Dear Charlotte, for the larger size (= 65 cm x 80 cm approx.) you would need 350 g DROPS BabyMerino/50 g a ball = 7 balls. Happy knitting!

Tracy Breen 05.05.2020 - 09:28:

Hi! I am a little bit confused by the four extra rows of only 4 stitches each at the top of the A.3 chart. Should I ignore these or are they important? Thank you!

DROPS Design 05.05.2020 kl. 11:34:

Dear Mrs Breen, do not ignore them, the middle cable is worked over more 6 rows (cross sts every 6th row) but the small cables on either side are worked on every 2nd row, after you have worked the 20 first rows in A.3, repeat A.3 from the first row on the first and last 6 sts and continue A.3 over the middle 4 sts. Happy knitting!

Iris 03.05.2020 - 16:03:

Hallo! Mir ist nicht ganz klar, was der "Bürzel" am oberen Rand von A.3 sein soll. Werden die Maschen des Musterrandes einfach wie vorher identisch weiter gestrickt?

DROPS Design 04.05.2020 kl. 13:31:

Liebe Iris, die Zöpfe in der Mitte von A.3 sollen in jede 6. Reihe gestrickt sein aber die kleinere Zöpfe in jede 2. Reihe. Viel Spaß beim stricken!

Miriam 27.03.2020 - 19:41:

Hola! Estoy aprendiendo a tener punto y vi este patrón, pero pone que se necesitan agujas circulares, es así? No entiendo eso en las instrucciones del patrón, me podrían solucionar la duda, tengo un poco de lío. Gracias!

DROPS Design 29.03.2020 kl. 23:27:

Hola Miriam. En este patrón la aguja circular la utilizamos para facilitar el trabajo (es decir, debido al número de puntos con la aguja circular tienes una mejor distribución de los puntos).

RAUBALY 08.03.2020 - 18:51:

Bonjour Je souhaite realiser cette couverture mais j ai besoin qu elle fasse pratiquement 1m Pouvez-vous m aider a réaliser le nouveau patron ? Merci d avance

DROPS Design 09.03.2020 kl. 11:58:

Bonjour Mme Raubaly, nous ne sommes malheureusement pas en mesure de pouvoir adapter chaque modèle à chaque demande. Vous pouvez consulter nos modèles de couvertures avec torsades pour vous inspirer ou demander conseil à votre magasin/forum. Bon tricot!

Ness 23.02.2020 - 07:10:

Hi there, Do you have a version of this pattern written down instead of the diagrams? thanks! ness

DROPS Design 24.02.2020 kl. 08:57:

Dear Ness, we only have diagrams, but you will find here how to read diagrams. Happy knitting!

Kommentér oppskrift DROPS Baby 31-16

Afternoon Nap

Margareta, Canada

Afternoon Nap

Iida, Finland

Afternoon Nap

Anne, Germany