DROPS / 187 / 26

Sunrise Hues by DROPS Design

Pruhovaný šátek s klikatým vzorem pletený z příze DROPS Alpaca.

DROPS Design: model č. z-811
Skupina přízí A
-----------------------------------------------------------
Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiál:
DROPS ALPACA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
150 g, barva č. 100, smetanová
100 g, barva č. 2923, zlatá žlutá
50 g, barva č. 2915, pomerančová
50 g, barva č. 2921, pink

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí A)" – viz link níže.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (80 cm) č.4,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 20 ok a 39 řad vroubkovým vzorem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

----------------------------------------------------------

Komentáře (27)

100% alpaka
od 102.00 Kč /50g
DROPS Alpaca uni colour DROPS Alpaca uni colour 102.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Alpaca mix DROPS Alpaca mix 107.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 714Kč. Více zde.
POUŽITÉ POSTUPY:

SLED PRUHŮ:
Barvy střídáme na začátku rubové řady.
Pruhy pleteme v tomto pořadí:
1 lícovou řadu smetanovou, *2 řady smetanovou, 2 řady zlatou žlutou*, *-* opakujeme tak dlouho, až máme upleteno 55 řad. Končíme lícovou řadou; SOUČASNĚ na začátku této řady uzavřeme prvních 15 ok.
Pak *2 řady smetanovou, 2 řady pomerančovou*, *-* opakujeme tak dlouho, až máme upleteno 54 řad. Končíme lícovou řadou; SOUČASNĚ na začátku této řady uzavřeme prvních 15 ok.
Dál *2 řady smetanovou, 2 řady zlatou žlutou*, *-* opakujeme tak dlouho, až máme upleteno 6 řad. Končíme lícovou řadou.
Poté *2 řady smetanovou, 2 řady pink*, *-* opakujeme tak dlouho, až máme upleteno 48 řad. Končíme lícovou řadou; SOUČASNĚ na začátku této řady uzavřeme prvních 15 ok.
Opět *2 řady smetanovou, 2 řady zlatou žlutou*, *-* opakujeme tak dlouho, až máme upleteno 54 řad.
Nakonec *2 řady smetanovou, 2 řady pomerančovou*, *-* opakujeme tak dlouho, až máme upleteno 6 řad.

Viz schéma A.1.
----------------------------------------------------------

ŠÁTEK:

Šátek má asymetrický tvar a pleteme jej podle schématu. Na jedné straně ujímáme, na druhé straně přidáváme.

Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme smetanovou přízí 15 ok a pleteme vzor A.1, takto – viz šipku označující začátek. Barvy příze střídáme dle SLEDU PRUHŮ – viz výše. V 7. řadě nahodíme na konci řady 15 nových ok = 30 ok. Pokračujeme v pletení vzoru A.1. V každé 6. řadě nahodíme na konci řady 15 nových ok. Na začátku 55. řady uzavřeme prvních 15 ok a poté uzavřeme 15 ok v každé 54. řadě, viz rozpis v odstavci SLED PRUHŮ. V tomto rozvržení vzoru, přidávání a uzavírání pokračujeme až do chvíle, kdy dokončíme pruh ze smetanové a pink příze – nyní jsme na jedné straně šátku 3x uzavřeli, na druhé straně 27x přidali = na jehlici máme 375 ok. Pak pleteme dál už bez přidávání i uzavírání, až do chvíle, kdy dokončíme všechny pruhy. Poté všechna oka uzavřeme.

Schéma

= vroubkový vzor (líc i rub hladce)
= nahodíme 1 nové oko
= uzavřeme 1 oko

Komentáře (27)

Napište své postřehy!

Sylvie 18.01.2019 - 16:37:

Fantastic patern. Thank you!

Sylvie 18.01.2019 - 16:36:

Fantastic patern. Thank you!

Angelica 18.01.2019 - 10:41:

Varför är favoriter borttaget??? Var så bra

Ruth 18.01.2019 - 10:38:

Stickar så löst. Får inte garnet att räcka. Vad gör jag??

DROPS Design 23.01.2019 kl. 15:18:

Hei Ruth. Det er viktig at strikkefastheten blir overholdt slik at målene på plagget blir riktige, og garnmengden stemmmer overens med oppskriften. Om du strikker for løst kan du prøve å justere pinnestørrelsen ned til du får den angitte strikkefastheten. God fornøyelse.

Elisabeth 18.01.2019 - 10:21:

Fantastisk schal......Blev såååå vacker... tusen tack för mönstret

Els-Marie Edelfeldt 17.01.2019 - 11:41:

Varför, varför har ni tagit bort möjligheten att SPARA MÖNSTREN SOM FAVORITER???? Hade flera projekt som jag planerade att sticka...Blev så förvånad oc ledsen att Ni bara gör så. Skulle in på mönstret jag nu stickar....fick leta länge innan jag hittade det. KÄNNS MYCKET HÄNSYNSLÖST istället var det en nu skylt ...prenumerera...

DROPS Design 17.01.2019 kl. 15:14:

Hei Els-Marie. Favoritterfunksjonen er bare under maintenance og vil komme tilbake veldig snart, med alt du har lagret akkuart slik det var. Beklager dette, og god fornøyelse videre

I-L Nilsson 07.08.2018 - 19:51:

Hej! Jag förstår inte mönstret och gör något fel eftersom jag inte behöver klippa tråden vid ökningen med 15 m. Vad är det jag inte förstår?

DROPS Design 13.08.2018 kl. 14:28:

Hej, ökningen av 15 maskor sker i slutet på varvet, så då behöver du inte klippa tråden.

Helena 02.07.2018 - 17:03:

Pozor, nepletu na doporučených jehlicích č 4,5 ale na 3,5 a bohatě to stačí. Jinak jsem měla příliš velká oka. Šátek se plete poměrně snadno a vlna je velmi příjemná a měkká.

Nina Bjørnson 20.06.2018 - 09:55:

Hvis man vil undgå at skulle klippe tråden 27 gange skal mønsteret rettes til: STRIBER: Der skiftes farve i begyndelsen af en pind fra retten. Der strikkes striber fra starten således: * Strik 2 pinde med natur, 2 pinde med okker*, gentag fra *-* På den mååde får man også en vrangpind, hvor man ka sæappe af uden farveskift og mønster:) Hilsen Nina

Annika Möller 24.05.2018 - 22:05:

Jag förstår inte hur jag ska få med mig färgen när jag har ökat antalet maskor om jag ska byta färg vartannat varv. Det kan väl inte vara meningen att jag ska klippa av tråden vart sjunde varv? Om jag ökar på ett varv från rätsidan måste jag ju annars dra tråden 15 maskor eftersom jag ska börja nästa varv från avigsidan med en ny färg.

DROPS Design 31.05.2018 kl. 16:39:

Hej, här blir du nog tvungen att klippa tråden de gånger då det ökats maskor.

Přidejte komentář k návodu DROPS 187-26