DROPS / 187 / 29

Zanzibar by DROPS Design

Pruhovaný pulovr pletený z příze DROPS Paris. Velikost: S – XXXL

Tagy: pruhy, pulovry,

DROPS design: model č. w-683
Skupina přízí C nebo A + A
----------------------------------------------------------
Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiál:
DROPS PARIS firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
200-200-250-250-300-300 g, barva č. 41, kari
100-100-100-100-100-100 g, barva č. 17, smetanová
100-100-150-150-150-150 g, barva č. 103, sepraná
100-100-100-100-100-150 g, barva č. 37, vínová
50-50-100-100-100-100 g, barva č. 07, vřes
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 31, fialová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí C)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 80 cm) č.5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 17 ok a 22 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 80 cm) č.4 na lemy – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 19 ok a 26 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
----------------------------------------------------------

Komentáře (7)

100% bavlna
od 35.00 Kč /50g
DROPS Paris uni colour DROPS Paris uni colour 40.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Paris recycled denim DROPS Paris recycled denim 35.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 420Kč. Více zde.
----------------------------------------------------------

Viz schéma A.1. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost.
Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany. Celý vzor pleteme lícovým žerzejem. Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) dopleteme díl přízí v barvě kari.

TIP - UJÍMÁNÍ:
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat, odečteme od celkového počtu ok v řadě (např. 84 ok) krajní vroubková oka (tj. 6 ok) a zbytek vydělíme počtem ok, která potřebujeme ujmout (např. 12), takže 84 – 6 = 78 : 12 = 6,5. V tomto případě tedy splétáme dohromady střídavě každé 5. a 6. oko a každé 6. a 7. oko.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (podpaží):
Začínáme 1 oko před značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP - UZAVÍRÁNÍ:
Abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, můžeme na uzavření ok použít jehlice o 0,5 čísla silnější.
----------------------------------------------------------

PULOVR:
Pleteme v řadách na kruhové jehlici. Přední a zadní díl pleteme zvlášť až do výše postranních rozparků, pak díly převedeme na společnou kruhovou jehlici a pleteme dohromady v kruhových řadách až po průramky.
Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích/krátké kruhové jehlici.

ZADNÍ DÍL/PŘEDNÍ DÍL:
Na kruhovou jehlici č.4 nahodíme přízí v barvě sepraná 84-92-100-112-124-136 ok a upleteme 1 rubovou řadu obrace. Následující lícovou řadu pleteme takto: 3 oka VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše, *2 oka hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme po posledních 5 ok, 2 oka upleteme hladce, 3 oka vroubkovým vzorem. Takto pokračujeme pružným vzorem se 3 oky vroubkovým vzorem na každé straně až do výše 3 cm. Pak převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.5. Pleteme 1 řadu lícovám žerzejem se 3 oky vroubkovým vzorem na každé straně a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 12-14-14-18-20-22 ok – viz TIP - UJÍMÁNÍ = 72-78-86-94-104-114 ok. Přízi změníme na vínovou a dál pleteme lícovým žerzejem se 3 oky vroubkovým vzorem na každé straně až do výše 7 cm. Pak díl odložíme a upleteme stejným způsobem přední díl.

TRUP:
Zadní i přední díl teď převedeme na jednu společnou kruhovou jehlici č.5 = 144-156-172-188-208-228 ok. Na každou stranu vložíme značku (= boky). Pleteme lícovým žerzejem v kruhových řadách vínovou přízí až do výše 7-8-9-8-9-11 cm. Pak upleteme vzor A.1, viz VZOR výše, a SOUČASNĚ ve výši 25-26-27-28-29-30 cm rozdělíme pleteninu u značek opět na přední a zadní díl. Oba díly pak dokončíme odděleně.

ZADNÍ DÍL:
= 72-78-86-94-104-114 ok. Pokračujeme vzorem jako dosud a navíc nahodíme na konci každé z prvních 2 řad 1 krajové oko = 74-80-88-96-106-116 ok. Krajová oka pleteme po celou dobu vroubkovým vzorem. Ve výši 43-45-47-49-51-53 cm uzavřeme prostředních 28-28-30-30-32-32 ok (= průkrčník) a obě náramenice dokončíme odděleně. V následující řadě uzavřeme na obou okrajích průkrčníku ještě 1 oko = zbývá 22-25-28-32-36-41 ok každé náramenice. Pokračujeme až do výše 45-47-49-51-53-55 cm, pak všechna oka uzavřeme.

PŘEDNÍ DÍL:
= 72-78-86-94-104-114 ok. Pokračujeme vzorem jako dosud a navíc nahodíme na konci každé z prvních 2 řad 1 krajové oko = 74-80-88-96-106-116 ok. Krajová oka pleteme po celou dobu vroubkovým vzorem. Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) měří díl 38-39-40-42-43-45 cm. Nyní odložíme prostředních 20-20-22-22-24-24 ok na pomocnou jehlici (= průkrčník) a obě náramenice dokončíme odděleně. Průkrčník dále tvarujeme – uzavřeme na obou jeho okrajích (vždy na začátku řady) 1x 2 oka a 3x 1 oko = 22-25-28-32-36-41 ok. Pleteme až do výše 45-47-49-51-53-55 cm, pak všechna oka uzavřeme.

RUKÁV:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích/krátké kruhové jehlici.
Na ponožkové jehlice č.4 nahodíme přízí v barvě kari 44-44-48-48-52-52 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace) do výše 2 cm. Pleteninu pak převedeme na ponožkové jehlice č.5. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 4-4-6-4-6-4 oka = 40-40-42-44-46-48 ok. Pak upleteme 2 kruhové řady lícovým žerzejem smetanovou přízí. Díl dokončíme přízí v barvě kari lícovým žerzejem. Označíme si začátek kruhové řady (= střed podpaží). Ve výši 8-5-4-7-5-8 cm přidáme uprostřed podpaží 2 oka - viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ. Takto přidáváme vždy po 2-2-2-1,5-1,5-1 cm výšky, celkem 14-16-16-17-18-19x = 68-72-74-78-82-86 ok. Ve výši 38-37-36-35-33-31 cm všechna oka volně uzavřeme - viz TIP - UZAVÍRÁNÍ.
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

DOKONČENÍ:
Sešijeme náramenice. Vsadíme rukávy.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici.
Krátkou kruhovou jehlicí č.4 nabereme z okraje průkrčníku asi 88-104 ok (včetně odložených ok z pomocné jehlice – celkový počet ok musí být dělitelný 4) a pleteme pružným vzorem 2/2 do výše 2 cm. Pak všechna oka dle vzoru uzavřeme.

Schéma

= kari
= smetanová
= vřes
= fialová
= sepraná
= vínová

Jenny Strick 11.05.2019 - 14:25:

Die Farbangaben sind leider falsch, sodass ich falsche Wolle gekauft habe :-( Farbe 37 rostrot gibt es nicht. Ich habe Rost gekauft - das ist 65. Passt leider nicht zum Rest. 37 ist weinrot.

DROPS Design 14.05.2019 kl. 09:06:

Liebe Frau Strick, die Farbennumber sind alle korrekt, nur Farbenamen waren falsch, sorry. Eine Korrektur erfolgt. Viel Spaß beim stricken!

Inger 05.03.2019 - 22:02:

Hvor meget garn skal bruges hvis opskriften strikkes i en farve? Eller sagt på en anden måde, kan meterantallet angives pr. farve, så det ikke kun angives pr hele nøgler.

DROPS Design 11.03.2019 kl. 11:10:

Hei Inger. Vi har dessverre ikke oversikt over nøayktig garnforbruk i hver farge i hver størrelse. Du kan eventuelt se på en annen, ensfarget genser i Paris for å se hva den ligger på i garnforbruk. God fornøyelse

Agen Bola Sbobet 50rb Terpercaya 11.02.2018 - 00:20:

Howdy just wanted to give you a quick heads up and let you know a few of the pictures aren't loading properly. I'm not sure why but I think its a linking issue. I've tried it in two different internet browsers and both show the same outcome.

DROPS Design 11.02.2018 kl. 09:23:

Hello, we are sorry you have problems with the pictures, but from our side things seems to be working fine. It might have been a temporary connectivity problem perhaps?

Momo 23.01.2018 - 10:55:

Waouhhh, mon modèle préféré de cette collection 2018, qui manque un peu de modernité et de couleurs vives ! Je le tricoterai certainement cet été, mais pas en Paris Merci

Jennifer King 17.01.2018 - 11:42:

Love the idea of this one, it would fit so well in my wardrobe!

Nadine 12.12.2017 - 11:45:

Vive la couleur !!!

Lea 11.12.2017 - 21:17:

Joliement coloré

Přidejte komentář k návodu DROPS 187-29