DROPS / 178 / 19

Always Spring Potholder by DROPS Design

Strikket gryteklut med flerfarget mønster i DROPS Safran.

DROPS Design: Modell nr e-258
Garngruppe A
----------------------------------------------------------
Størrelse: ca 20 x 20 cm
Materialer:
DROPS SAFRAN fra Garnstudio
50 g f.nr 31, pistasj
50 g f.nr 55, cerise
50 g f.nr 17, hvit
50 g f.nr 02, mellomrosa

DROPS RUNDPINNE (40 cm) NR 3 – eller de pinnene du må bruke for å få 24 masker og 32 pinner glattstrikk på 10 cm i bredden og 10 cm i høyden.
----------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------

Grytekluten strikkes rundt på rundpinne.

GRYTEKLUT:
Legg opp 96 masker på rundpinne 3 med cerise. Strikk 2 RILLER – se forklaring over. Sett 1 merketråd på begynnelsen av omgangen og 1 merketråd etter 48 masker (= markerer sidene). Videre strikkes A.1 over alle maskene (= 12 rapporter i bredden). Når A.1 er strikket 1 gang i høyden strikkes det 2 riller med pistasj. Strikk 1 omgang rett, på slutten av omgangen legges det opp 20 nye masker på pinnen. Snu arbeidet, fell av de 20 maskene som ble lagt opp og fell deretter av de resterende 96 maskene fra vrangen. Brett grytekluten dobbel slik at merketrådene er i sidene. Sy grytekluten sammen i toppen og bunnen med små sting.

Diagram

= pistasj
= cerise
= hvit
= mellomrosa