DROPS / 171 / 58

Braided Warmth by DROPS Design

Settet består av: DROPS pannebånd i ”Andes” strikket sidelengs med flettekant og rillestrikket DROPS hals i “Andes” med flettekant.

DROPS Design: Modell nr an-041
Garngruppe E eller C + C
----------------------------------------------------------
100 g f.nr 4276, tåkerosa

DROPS PINNE NR 6 – eller det p.nr du må bruke for å få 13 m x 17 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS FLETTEP – til flettene.

HALS:
Størrelse: S/M - M/L
Mål: Bredde ca 22-24 cm. Lengde ca 70-75 cm.
Materialer:
DROPS ANDES fra Garnstudio
200 g i begge str i f.nr 4276, tåkerosa

DROPS PINNE NR 7 – eller det p.nr du må bruke for å få 12 m x 16 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS FLETTEP – til flettene.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

fasong: sidelengs, mønster/teknik: flette, type oppskrift: hals, pannebånd, sett,
Garntype
Deals fra
DROPS ANDES UNI COLOUR (100g)
28.90 NOK
DROPS ANDES MIX (100g)
28.90 NOK

Se diag A.1 og A.2. Diag viser alle p i mønsteret sett fra retten.
----------------------------------------------------------

PANNEBÅND:
Pannebåndet strikkes frem og tilbake i et stykke og sys sammen midt bak til slutt. Legg opp 23 m på p 6 med Andes. Første p strikkes slik fra retten: Strikk A.1 (= 10 m), strikk 3 m glstrikk og avslutt med A.2 (= 10 m). Fortsett mønsteret slik – NB: Det skal ikke strikkes kant-m i hver side, dvs alle m strikkes slik diag viser. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler ca 50 cm (evt ved ønsket mål) - avslutt etter 1 hel rapport i høyden, strikkes det 1 p glstrikk før det felles av.
Sy sammen oppleggskanten og avfellingskanten - sy kant i kant med maskesting slik at sømmen blir flat.

----------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------

HALS:
Arb strikkes frem og tilbake på p. Legg opp 31-33 m på p 7 med Andes. Første p strikkes slik fra retten: A.1 (= 10 m) og deretter RILLE over de resterende m - se forkl over. Fortsett frem og tilbake slik til arb måler ca 22-24 cm (målt langs rillene opp fra oppleggskanten) – sett 1 merke på slutten av p (sett fra retten). HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Strikk videre til arb måler ca 70-75 cm og fell alle m av.

MONTERING:
Sy avfellingskanten til venstre side av arb (sett fra retten) mellom oppleggskanten og merket som ble satt i siden – sy pent kant i kant slik at sømmen ikke blir tykk (flettekanten skal vende ut mot skulderen).

Diagram

= rett fra retten, vrang fra vrangen
= sett 5 m på flettep bak arb, 5 rett, 5 rett fra flettep
= sett 5 m på flettep foran arb, 5 rett, 5 rett fra flettep