DROPS / 171 / 57

Cable Embrace by DROPS Design

DROPS pulsvarmere i ”Andes” strikket sidelengs med riller og flettekant

DROPS Design: Modell nr an-042
Garngruppe E eller C + C
----------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - M/L
Mål: Omkrets ca 18-20 cm. Lengde ca 20-22 cm.
DROPS ANDES fra Garnstudio
100 g i begge str i f.nr 4276, tåkerosa

DROPS PINNE NR 7 – eller det p.nr du må bruke for å få 12 m x 16 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS FLETTEP – til flettene.
----------------------------------------------------------

DROPS ANDES UNI COLOUR (100g)
DROPS ANDES MIX (100g)

Se diag A.1 og A.2. Diag viser alle p i mønsteret sett fra retten.
----------------------------------------------------------

PULSVARMER:
Arb strikkes frem og tilbake på p. Legg opp 29-31 m på p 7 med Andes. Første p strikkes slik fra retten: Strikk A.1 (= 10 m – NB: Det strikkes ikke kant-m, dvs første m strikkes slik diag viser), deretter strikkes det RILLE over de resterende m - se forkl over. Fortsett slik frem og tilbake. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler ca 18-20 cm (evt ved ønsket mål - mål langs rillene fra oppleggskanten), felles alle m av.

MONTERING:
Sy oppleggskanten til avfellingskanten. Strikk en pulsvarmer til på samme måte, men strikk mønster etter diag A.2 (istedenfor A.1).

Diagram

= rett fra retten, vrang fra vrangen
= sett 5 m på flettep bak arb, 5 rett, 5 rett fra flettep
= sett 5 m på flettep foran arb, 5 rett, 5 rett fra flettep