Comment se faire aider lors de la réalisation d'un modèle DROPS?

Comment se faire aider lors de la réalisation d'un modèle DROPS?

La page de chaque modèle comporte une rubrique Commentaires où vous pouvez poser, dans votre langue, vos questions, y lire la réponse mais aussi voir d'autres commentaires sur ce même modèle.

Si des corrections ont été ajoutées après la publication, elles seront visibles, en rouge, sous les explications.

Vous pouvez également retrouver les corrections de tous nos modèles dans le menu en haut de la page: Modèles gratuits > Catalogues > Corrections.

Pour toute assistance spécifique complémentaire, il vous faudra contacter le magasin où vous avez acheté votre fil.

Commentaires (89)

PRADILLON wrote:

Bonjour, je commence le modèle DROPS Baby, 38-9 J'ai choisi la taille 12/18 mois . Je n'arrive pas à comprendre les premières consignes de tricot *-* au-dessus des 4-4 mailles suivantes, A1 ? pour le demi-dos, manche droite, devant, manche gauche etc... Merci de m'aider à comprendre le principe "au-dessus" Cordialement

26.09.2022 - 23:37:

DROPS Design answered:

Bonjour Mme Pradillon, lorsque vous devez tricoter par ex. *2 m end, 2 m env* au-dessus des 4 mailles suivantes, cela veut dire que vous devez tricoter les 4 mailles suivantes en côtes ainsi: 2 m end, 2 m env. Bon tricot!

27.09.2022 - 09:44:

Carola Oscarson wrote:

Tack för snabbt svar. Förklaring till tidigare fråga. Jag menade andra räta varvet. Där går ju mönsterstickningen över från A1A till A1B och även på sista rapporten där A1B går över i A1C. Man stickar ju inte A1Aoch A1C på alla rapporter.

26.09.2022 - 09:02:

DROPS Design answered:

Hei Carola. Når du skal strikke 3. rad (2.rad fra retten), så strikker du siste maske av A.1a sammen med de 2 første maskene av A.1b slik (= ta 1 maske løs av pinnen som om den skulle strikkes rett (tilhører egentlig A.1a), strikk 2 rett sammen, løft den løse masken over maskene som ble strikket sammen). Og når du skal strikke siste rapport av A.1b strikker du litt av A.1c. På den måten går maskeantallet og mønstret opp. Om du ser på rad 5 og 7 vil du kun gjøre 1 kast mellom overgangene mellom A.1a / A.1b og A.1b / A.1c. Håper dette hjalp :) mvh DROPS Design

26.09.2022 - 13:56:

Anette Arvidsson wrote:

Behöver hjälp med ett stickmönster 141-2 tre butiker tittat på detta o ingen fårihop det först måste diagrammet var fel står inte hur du skall få mönster på båda sidor skall vändningar vara på på båda sidorna o hur skall du få in vändningar i mönster väldigt svårt att förs önskar att någon kan ringa upp mej o förklara lättare på telefon mvh Anette 0739861888

25.09.2022 - 19:41:

DROPS Design answered:

Hei Anette. Vi har desverre ikke mulighet til å forklare over telefon. Det strikkes kun forkortede pinner/vendinger fra nederkant. Du strikker A.2, men bare til 1. merke (du har da strikket over 12 masker), så strikker du vendinger som forklart i oppskriften. Når du har strikket første vending og er kommet til "toppen", strikkes det nå etter A.2 fra toppen og ned til nederkanten (uten vendinger). Husk det er ingen forskjell på retten og vrangen, Start derfor hver pinne som om den strikkes fra retten, altså når du skal strikket fra "toppen" strikker du A.2 fra venstre mot høyre. mvh DROPS Design

26.09.2022 - 08:14:

Carola Oscarson wrote:

Drop 226-11 Hur får jag ihop mönstret på andra varvet. A1A och A1C ska väl bara stickas i före och efter rapporterna om 6 maskor på fram och bakstyckena?

24.09.2022 - 14:12:

DROPS Design answered:

Hei Carola. Litt usikker på om jeg skjønner spørsmålet ditt helt. Men på 1 pinne strikker du A.1a 3 ganger, det samme som A.1c, 2 ganger på framstykket og 1 gang på bakstykket. Når du strikker 2. pinne strikkes det fra vrangen og sa strikkes alle masker vrang. mvh DROPS Design

26.09.2022 - 07:54:

Doro B wrote:

Hallo,\r\n\r\nwenn es heißt eine Mustergruppe in die nächste Mustergruppe, heißt das dann, dass die Stäbchen jeweils aufeinander kommen oder kommt die Mustergruppe in den Luftmaschenbogen der Mustergruppe?

17.09.2022 - 19:18:

Mireille Lafrance wrote:

C’est quoi. Ax. Merci

15.09.2022 - 09:07:

DROPS Design answered:

Bonjour Mme Lafrance, c'est fort probablement une partie de l'un des diagrammes - ce serait toutefois plus simple pour nous si vous vouliez bien nous indiquer le modèle que vous réalisez, nous pourrions ainsi vous proposer une réponse plus précise. Merci pour votre compréhension.

15.09.2022 - 09:59:

Judith Williams wrote:

Diamond Cut - 194-27 - Half domino square 2 - picking up stitches up right side of first domino square - does this first row count as the first row of the stripes? If not the right and wrong side rows seem to be the wrong way round. Please explain as I am a bit stuck. Also is the decrease at the top or bottom of the side of the square. Thank you.

14.09.2022 - 17:20:

DROPS Design answered:

Dear Mrs Williams, yes it will, so that the first row from WS will be the first row in the stripes (and colour changes will always be from right side). On this domino, you decrease at the beg of row from right side, this means towards the side, not towards the 1st domino - on the half domino 3, you will decrease at the end of row from RS = towards the side. Happy knitting!

15.09.2022 - 10:02:

Dottie wrote:

Nordic Nights / Drops 226-6. Regarding Gauge. Pattern states: 16 stitches in width and 20 rows vertically in stockinette stitch and Nordic pattern = 10 x 10 cm = 4” x 4”. With what size needle? 6 or 9?

11.09.2022 - 18:36:

DROPS Design answered:

Dear Dottie, you should use the needle size US 9 - but remember to adjust the needle size if required - read more here. Happy knitting!

12.09.2022 - 12:20:

Annalisa wrote:

Quando finisco gli aumenti raglan e devo continuare senza aumenti devo lavorare il punto prima e dopo la maglia della linea raglan a dritto ritorto o a dritto semplice?

07.09.2022 - 13:59:

DROPS Design answered:

Buonasera Annalisa, dipende da quello che richiede il modello: a quale modello sta facendo riferimento? Buon lavoro!

14.09.2022 - 19:25:

Sue Kalab wrote:

Drops Design219-3. Boston Vest. I am struggling to understand what is meant by: Armhole Edge. "Pick up and K88-132 sts the 1 edge st around the armhole etc." Please clarify exact number of sts to pick up for size XL. Best wishes, Sue

06.09.2022 - 09:05:

DROPS Design answered:

Dear Mrs Kalab, when picking up stitches along armholes you should have approximately between 88 and 132 stitches - the exact number of stitches will depend on your tension and the number of rows you worked - you will get help from this video explaining how to pick up stitches along sides - just make sure your number of sts is divisible by 4 (you can increase/decrease evenly on first round if needed). Happy knitting!

06.09.2022 - 09:40:

Anna Maria Zanotto wrote:

Se volessi fare questo modello con un filato che prevede i ferri 3.5 cioè con un filato solo, con quanti punti dovrei cominciare il lavoro? il doppio? grazie

03.09.2022 - 12:40:

DROPS Design answered:

Buonasera Anna, a quale modello sta facendo riferimento? Buon lavoro!

06.09.2022 - 16:35:

Anne Lovise Finkenhagen1353spørsmål wrote:

135-5. Skjønner ikke avfelling øverst på erm

01.09.2022 - 11:39:

Anne Lovise Finkenhagen1353spørsmål wrote:

135-5. Skjønner ikke avfelling øverst på erm

01.09.2022 - 11:38:

Mariann Arntsen wrote:

Hei. Jeg ønsker å hekle vs-020. Men beklager å måtte si det men oppskriften er helt gresk for meg og jeg ser på meg selv som en habil hekler. Hvordan leser jeg tallene? Skal hekle den i xxl. Hvordan leser jeg meg frem til hvor mange masker jeg skal legge opp, hvordan hekler jeg hver enkelt rad?

30.08.2022 - 09:41:

DROPS Design answered:

Hej Mariann, skriv dit spørgsmål inde på selve opskriften, husk at skrive størrelse og hvor du er i opskriften så skal vi prøve at hjælpe.

31.08.2022 - 14:29:

Baukje Vos wrote:

Hallo; Ik ben de Blue Helix aan het maken en ben begonnen met A2. Nu gestart met 3de toer A2 en na 7x 1 vast, 3 losse kom ik bij de 38 gehaakte losse en nu snap ik het niet meer. Hoe nu verder? Groetjes Baukje

25.08.2022 - 14:17:

Elisabeth Moeller wrote:

Har problemer med start af mønster i model 223-1. Der står man starter med 6 bmasker, jeg får det til 5. Hvad gør jeg forkert??

19.08.2022 - 19:42:

Elisabeth Etlar Møller wrote:

Strikker model 213-1. Er nået til mønster . Der står der er 6 masker til start men jeg kan kun få det til 5. Hvad gør jeg forkert. Sidder i bil på vej til Frankrig og skullegerne have blusen færdig til jeg kommer hjem om 4 uger! Er ellers en garvet strikker

19.08.2022 - 19:37:

Elisabeth Etlar Møller wrote:

Sidder i Frankrig og er nået til mønsteret på model 213-1 på bærestykket. Der stå at jeg starter med 6 masker ( og det passer med opslåede masker)men kan kun se at der er 5 masker i mønster. Kan I forklare mig den første pind. På forhånd tak. Blusen er mit projekt på den lange biltur i 4 uger. Jeg er en garvet strikker men dette kan jeg ikke finde ud af🤷🏼‍♀️

19.08.2022 - 19:31:

Anna wrote:

Halløj, Jeg er ved at give mig i kast med tæppet 162-4 og jeg kan ikke rigtigt få det til at gå op. Hvordan bliver 7 luftmasker til 12 stangmasker? Skal man bare hækle ind i hullet i ringen i stedet for i hver luftmaske eller hvad går der galt? Mange tak!

10.08.2022 - 07:50:

DROPS Design answered:

Hej Anna, skriv gerne dit spørgsmål i selve opskriften, så er det lettere for os at finde frem til hvor du er kørt fast :)

11.08.2022 - 09:29:

Marion Akkermans wrote:

Ik brei patroon 222-5 turning leaves sweater. Het telpatroon lijkt niet te kloppen. Heeft iemand hier ervaring mee

02.08.2022 - 16:43:

DROPS Design answered:

Dag Marion,

Het telpatroon is gecontroleerd en klopt. Waar loop je precies tegenaan met het telpatroon?

17.08.2022 - 16:55: