DROPS / 166 / 3

Joyride by DROPS Design

DROPS pulovr s kruhovým sedlem a vyplétaným vzorem pletený z příze "Karisma". Velikost: S-XXXL.

DROPS design: model č. u-767
Skupina přízí: B
-----------------------------------------------------------

Velikost: S – M – L – XL – XXL – XXXL

Materiál: DROPS KARISMA firmy Garnstudio
450-500-550-600-650-700 g, barva č.72, perlově šedá
50-50-50-100-100-100 g, barva č.39, tmavá starorůžová
po 50 g od každé z následujících barev – platí pro všechny velikosti:
barva č.11, oranžová
barva č.52, tmavě hořčicová
barva č.60, tyrkysově modrá
barva č.73, petrol

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 80 cm) č. 4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok x 28 kruhových řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 80 cm) č. 3 – na lemy.

DROPS Karisma uni colour DROPS Karisma uni colour 70.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Karisma mix DROPS Karisma mix 70.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 980Kč. Více zde.

Návod

VROUBKOVÝ VZOR:
Pleteme střídavě 1 kruhovou řadu hladce, 1 obrace. 1 vroubek = 2 kruhové řady.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Pleteme po poslední 1 oko před značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme. V následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
Pro raglánové zkosení ujímáme 1 oko na obou stranách všech značek, které označují rukávové „švy“, tj. tam, kde se stýkají rukávy a trup.
Ujímáme takto - začínáme 2 oka PŘED značkou: 2 oka spleteme hladce, (značka), 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= 2 oka jsme ujmuli).

VZOR:
Viz schémata A.1 a A.2 (zvolte si schéma odpovídající požadované velikosti). Celý vzor pleteme lícovým žerzejem.

TIP:
Abychom předešli deformování sedla s vyplétaným vzorem, dbáme na to, aby vlákna příze tažená za prací nebyla příliš utažená. Pokud má pletenina přece jen tendenci příliš se stahovat, použijeme na vyplétání vzoru silnější jehlice.
----------------------------------------------------------

Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme perlově šedou přízí 160-176-196-212-236-260 ok a upleteme 3 vroubky vroubkovým vzorem – viz výše. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4 a pleteme lícovým žerzejem. Ve výši 8 cm si označíme začátek kruhové řady a druhou značku vložíme za 80.-88.-98.-106.-118.-130. oko (= boky). Nyní přidáme na obou stranách obou značek 1 oko – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ (= přidáme 4 oka). Toto přidávání opakujeme vždy po 8 cm výšky, celkem 4x = 176-192-212-228-252-276 ok. Ve výši 36-37-38-38-40-41 cm uzavřeme na obou bocích 6-6-8-8-10-10 ok (tj. uzavřeme 3-3-4-4-5-5 oka na obou stranách obou značek; = průramky) = na jehlici zbývá 82-90-98-106-116-128 ok předního a stejně tak i zadního dílu. Pleteninu odložíme a upleteme rukávy.

RUKÁV:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.
Na ponožkové jehlice č.3 nahodíme tmavou starorůžovou přízí 48-48-54-54-54-60 ok a upleteme 2 vroubky. Označíme si začátek kruhové řady (= střed vnitřní strany rukávu, podpaží). Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.4 a pleteme v kruhových řadách vzor A.1 (= v kruhové řadě máme 8-8-9-9-9-10 sekvencí vzoru). Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) pleteme perlově šedou přízí lícovým žerzejem. Ve výši 7-9-9-9-10-11 cm přidáme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ. Toto přidávání opakujeme vždy po 3,5-2,5-3-2,5-2-2 cm výšky, celkem 11-13-11-13-15-14x = 70-74-76-80-84-88 ok. Ve výši asi 44-43-42-41-41-41 cm uzavřeme uprostřed podpaží 6-6-8-8-10-10 ok (tj. 3-3-4-4-5-5 ok na každé straně značky) = v kruhové řadě zbývá 64-68-68-72-74-78 ok. Díl odložíme a upleteme druhý rukáv.

SEDLO:
Rukávy a trup převedeme na jednu společnou kruhovou jehlici, rukávy přiložíme k trupu v místech průramků = 292-316-332-356-380-412 ok. Označíme si všechna místa, kde stýkají rukávy a trup = vložíme 4 značky. Pokračujeme lícovým žerzejem perlově šedou přízí. SOUČASNĚ v 1. kruhové řadě ujmeme pro RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ – viz výše (= ujmeme 8 ok). Toto raglánové ujímání opakujeme v každé 2. kruhové řadě celkem 2-2-3-3-3-3x = 276-300-308-332-356-388 ok. Po dokončení poslední kruhové řady s raglánovým ujímáním pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 4-12-4-8-14-10 ok = na jehlici zbývá 272-288-304-324-342-378 ok. Pak pleteme vzor A.2 (zvolte si schéma pro požadovanou velikost = v kruhové řadě máme 17-18-19-18-19-21 sekvencí vzoru). Viz TIP! Takto pokračujeme v pletení vzoru a ujímání dle schématu.
Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 (na výšku, končíme kruhovou řadou, která je ve schématu pro požadovanou velikost označena šipkou) máme na jehlici 119-126-133-126-133-147 ok a díl měří asi 56-58-60-62-64-66 cm (měřeno v rameni).

ZVÝŠENÍ ZADNÍHO PRŮKRČNÍKU:
Pro správné a dobře padnoucí vytvarování průkrčníku pleteme nad zadním dílem zvýšení pomocí zkrácených řad. Označíme si střed zadního průkrčníku a postupujeme takto - začínáme lícovou řadou, pleteme tmavou starorůžovou přízí: upleteme hladce 14-15-16-15-16-18 ok za značkou, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace 28-30-32-30-32-36 ok zpáteční řady. Práci otočíme a upleteme hladce 42-45-48-45-48-54 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace 56-60-64-60-64-72 ok zpáteční řady. Práci otočíme, přízi utáhneme a upleteme 70-75-80-75-80-90 ok hladce, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace 84-90-96-90-96-108 ok zpáteční řady. Práci otočíme a pleteme hladce zpět ke středu zadního dílu.
Nakonec upleteme 1 kruhovou řadu hladce tmavou starorůžovou přízí a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 37-34-37-24-27-37 ok = na jehlici máme 82-92-96-102-106-110 ok.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Pleteninu převedeme na krátkou kruhovou jehlici č.3 a upleteme 5 kruhových řad lícovým žerzejem tmavou starorůžovou přízí; poté všechna oka VOLNĚ hladce uzavřeme.

= perlově šedá
= petrol
= tyrkysově modrá
= tmavá starorůžová
= oranžová
= tmavá hořčicová
= 2 oka spleteme hladce základní barvou vzoru

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 166-3) .

Komentáře / Otázky (60)

Stéphanie 25.01.2020 - 20:22:

Dans le patron, lorsque je fais les diminutions du raglan, il me demande de faire un tour avec des diminutions puis un tour régulier. Ensuite, il me demande de faire les diminutions aux 2 tours. Alors est-ce que je tricote un rang de diminution et puis 2 rang réguliers ou bien je tricote un rang de diminution, puis un rang régulier et je recommence la diminution ensuite?

DROPS Design 27.01.2020 kl. 10:17:

Bonjour Stéphanie, pour le raglan vous diminuez tous les 2 rangs ainsi: 1 tour de diminutions, 1 tour sans diminuer, et vous tricotez ces 2 tours 1 ou 2 fois selon la taille, vous tricotez ensuite encore 1 tour de diminutions = 2 ou 3 tours de diminutions au total. Au tour suivant, diminuez à intervalles réguliers comme indiqué puis tricotez A.2. Bon tricot!

Hourdebaigt 13.08.2019 - 06:39:

Bonjour. Je viens de tricoter ce pull et il est magnifique. J'aimerais le transformer en cardigan en coupant le devant en 2 mais je n'ai pas tricoté de mailles qui permette de le faire selon le bonne méthode. Pensez vous que je peux quand même le couper en toute sécurité? Merci.

DROPS Design 13.08.2019 kl. 08:39:

Bonjour Mme Hourdebaigt, comme vous n'avez pas prévu les mailles steek, le découpage risque de modifier le modèle (largeur, jacquard). N'hésitez pas à contacter votre magasin pour toute assistance individuelle personnalisée. Bon tricot!

Christine 25.03.2019 - 17:02:

Das ist sehr schade, ich hätte auch gerne etwas dafür bezahlt, weil der Pullover richtig gut sitzt.

Christine 25.03.2019 - 14:50:

Der Pullover in KARISMA Wolle ist fertig, nun möchte ich die gleiche Strickschrift für Drops Baby Merino verwenden. Hilfe ich hab einen Knoten im Kopf - wie rechne ich das um. Wie viele Maschen muß ich anschlagen, ich bin mir sicher IHR wisst das. Dankeschön vorerst.

DROPS Design 25.03.2019 kl. 15:56:

Liebe Christine, leider können wir nicht jede Anleitung nach jeder Anfrage anpassen, aber gerne können Sie sich von den Modellen mit Rundpassen, Garngruppe A inspiereren lassen. Viel Spaß beim stricken!

Christine 13.03.2019 - 10:05:

Wird der Pullover von unten gestrickt, sehe ich das richtig.

DROPS Design 13.03.2019 kl. 10:47:

Liebe Christine, genau, er wird von unten nach oben gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

Christine 12.03.2019 - 19:35:

Anleitung herunter geladen und ausgedruckt, Wolle bei Euch bestellt über die angegebenen Händler. Ich freue mich sehr diesen tollen Pulli stricken 🧶 zu können. Wenn ich Hilfe brauche weiß ich IHR seid für mich da. Herzlichst Christine

Carina 12.02.2019 - 02:17:

Jättenöjd med modellen MEN ärmarna kunde varit några maskor bredare upptill. Raglan blir ju tyvärr gärna ”smala” upptill.

Ida 01.12.2018 - 01:27:

Hei Jeg er kommet så langt at jeg skal begynne med raglanfelling, men forstår ikke hvordan det skal gå opp? Det står at jeg skal begynne 2 masker før merket, men på de to maskene får jeg jo ikke strikket 2 rett sammen + løfte 1 maske over en rett strikket? Det står heller ingenting om hva jeg gjør etter merket. Skal jeg da gjøre det speilvendt? Løfte 1 maske over før jeg strikker to rett sammen? Håper på snarlig svar.

DROPS Design 03.12.2018 kl. 12:16:

Hei Ida. Den beskrivelsen inkluderer å felle på begge sider av merket. Du begynner 2 masker før merket og strikker 2 masker rett sammen (= fellingen på den ene siden av merket), *her sitter merket* - flytt det over på høyre pinne, ta 1 maske løst av, strikk 1 rett og trekk den løse masken over (= fellingen på den andre siden av merket). God fornøyelse.

Mariët 30.10.2018 - 21:58:

Bij het breien van de raglan staat: herhaal dit minderen voor de raglan om de nld 2-2-3-3-3-3 keer in totaal (...). Hoe intepreteer ik ‘om de 3’ in mijn geval? Minderen in elke 3e toer of na 3 toeren in de 4e?

DROPS Design 31.10.2018 kl. 20:03:

Dag Mariët,

Je mindert om de naald, dus de ene toer wel en de andere toer niet, en dat doe je voor jouw maat 3 keer. Dan heb je dus in totaal 6 toeren gebreid, waarvan je in 3 toeren van die 6 toeren geminderd hebt.

Stine Jannerup 16.08.2018 - 21:16:

Jeg strikker str small. I teksten står der at Ryg- og forstykke skal strikkes til det måler 36 cm, på måltegningen er der vist at der op til ærmet sættes på skal være 56 cm. Jeg vil gerne være sikker på at det er teksten der har ret?

DROPS Design 20.08.2018 kl. 11:01:

Hej Stine, Total længde i S er 56 cm, du lukker af til ærmegab når arb måler 36 cm og selve ærmegabet bliver 20 cm. Se måleskitsen nederst i opskriften. God fornøjelse!

Přidejte komentář k návodu DROPS 166-3