DROPS / 166 / 1

Sjona by DROPS Design

DROPS pulovr s kruhovým sedlem a norským vzorem pletený z příze "Air". Velikost: S-XXXL.

DROPS design: model č. ai-014
Skupina přízí: C nebo A + A
-----------------------------------------------------------

Velikost: S – M – L – XL – XXL – XXXL

Materiál: DROPS AIR firmy Garnstudio
300-300-350-350-400-450 g, barva č.03, perlově šedá
po 50 g od každé z následujících barev:
barva č.01, smetanová
barva č.05, hnědá
barva č.11, oceán
barva č.12, mech

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 80 cm) č. 5,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 16 ok x 20 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 80 cm) č. 5 – na lemy.

Přízi na tento model můžete mít už za 1030Kč. Více zde.

Návod

VZOR:
Viz schéma A.1; celý vzor pleteme lícovým žerzejem.

TIP:
Abychom předešli deformování sedla s vyplétaným vzorem, dbáme na to, aby vlákna příze tažená za prací nebyla příliš utažená. Pokud má pletenina přece jen tendenci příliš se stahovat, použijeme na vyplétání vzoru silnější jehlice.

TIP - UJÍMÁNÍ 1 (trup):
PŘED značkou (začínáme 3 oka před značkou): 2 oka spleteme hladce, 1 oko upleteme hladce.
ZA značkou: 1 oko hladce, 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.

TIP - UJÍMÁNÍ 2 (kruhové sedlo):
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat, vydělíme celkový počet ok v řadě (např. 264 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout (např. 32), takže 264:32 = 8,25. V tomto případě tedy splétáme dohromady každé zhruba 7. a 8. oko.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Začínáme 1 oko před značkou: 1x nahodíme, 2 oka spleteme hladce, 1x nahodíme. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
----------------------------------------------------------

PULOVR

TRUP:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici.
Na kruhovou jehlici č.5 nahodíme perlově šedou přízí 148-160-176-196-212-232 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce a 2 obrace) do výše 4 cm. Pak pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.5,5. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 2-0-0-2-0-2 oka = 146-160-176-194-212-230 ok. Označíme si začátek kruhové řady a druhou značku vložíme za 73.-80.-88.-97.-106.-115. oko (= boky). Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 8 cm ujmeme na obou stranách obou značek 1 oko - viz TIP - UJÍMÁNÍ 1 (= ujmuli jsme 4 oka). Toto ujímání opakujeme vždy po 3 cm výšky ještě 4x = 126-140-156-174-192-210 ok. Ve výši 24 cm přidáme na obou stranách obou značek 1 oko - viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ (= 4 přidaná oka). Toto přidávání opakujeme vždy po 6-6-7-7-8-8 cm výšky ještě 2x = 138-152-168-186-204-222 ok. Ve výši 38-39-40-41-42-43 cm uzavřeme na obou bocích prostředních 8 ok pro průramky (tj. uzavíráme 4 oka na obou stranách obou značek) = přední i zadní díl nyní tvoří 61-68-76-85-94-103 ok. Pleteninu odložíme a upleteme rukávy.

RUKÁV:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.
Na ponožkové jehlice č.5 nahodíme perlově šedou přízí 36-40-40-44-44-48 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme pružným vzorem 2/2 do výše 5 cm. Pak převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.5,5. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 1-4-2-3-2-3 oka = 35-36-38-41-42-45 ok. Označíme si začátek kruhové řady (= střed vnitřní strany rukávu) a pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 8 cm přidáme na každé straně značky 1 oko a přidávání opakujeme vždy po 2,5-2-2-2-1,5-1,5 cm výšky ještě 9-11-12-12-13-13x = 55-60-64-67-70-73 ok. Ve výši 35-35-34-34-33-33 cm (u větších velikostí je rukávová hlavice širší a delší, začínáme ji tedy tvarovat dříve) uzavřeme uprostřed vnitřní strany rukávu 8 ok (tj. uzavřeme 4 oka na každé straně značky) = na jehlici zbývá 47-52-56-59-62-65 ok. Díl odložíme a upleteme stejným způsobem i druhý rukáv.

SEDLO:
Rukávy a trup převedeme na jednu a tutéž kruhovou jehlici (rukávy přiložíme k trupu v místech uzavřených pro průramky) = 216-240-264-288-312-336 ok. Upleteme 0-1-1-2-2-3 cm výšky pleteniny lícovým žerzejem perlově šedou přízí, pak pleteme v kruhových řadách vzor A.1 a SOUČASNĚ v kruhové řadě, která je ve schématu označená šipkou 1, ujmeme rovnoměrně 24-24-32-32-40-48 ok - viz TIP - UJÍMÁNÍ 2 a TIP = 192-216-232-256-272-288 ok. Pokračujeme dle vzoru.
V kruhové řadě, která je ve schématu označená šipkou 2, ujmeme rovnoměrně 28-36-40-40-48-48 ok = 164-180-192-216-224-240 ok. Pokračujeme dle vzoru.
V kruhové řadě, která je ve schématu označená šipkou 3, ujmeme rovnoměrně 32-42-42-54-56-60 ok = 132-138-150-162-168-180 ok. Pokračujeme dle vzoru.
V kruhové řadě, která je ve schématu označená šipkou 4, ujmeme rovnoměrně 42-44-52-60-62-70 ok = 90-94-98-102-106-110 ok.
V kruhové řadě, která je ve schématu označená šipkou 5 (= poslední kruhová řada), ujmeme rovnoměrně 10 ok – platí pro všechny velikosti = 80-84-88-92-96-100 ok.
Nyní tvarujeme pomocí zkrácených řad zvýšení zadního průkrčníku. Pleteme lícovým žerzejem perlově šedou přízí, takto - označíme si střed zadního průkrčníku, přízi odstřihneme a začínáme u značky: upleteme hladce 7 ok za značkou, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace 14 ok zpáteční řady. Práci otočíme, přízi utáhneme a upleteme hladce 21 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace 28 ok zpáteční řady. Takto pokračujeme – po každém otočení práce upleteme vždy o 7 ok více, a to až do chvíle, kdy máme upleteno celkem 56-56-56-70-70-70 ok. Pak práci otočíme a upleteme 1 kruhovou řadu zpět ke značce uprostřed zadního dílu.
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.5 a upleteme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2 nad všemi oky 3-3-4-4-5-5 cm výšky. Poté všechna oka volně dle vzoru uzavřeme. Sedlo je vysoké asi 20-21-22-23-24-25 cm a celý pulovr měří asi 58-60-62-64-66-68 cm.

= perlově šedá
= smetanová
= hnědá
= oceán
= mech

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 166-1) .

Komentáře / Otázky (45)

Synne Linn Reinertsen 18.09.2019 - 06:33:

Hej! Jeg ville bare høre, er den stor i størrelse? Jeg bruker normalt str S-eller M, men er usikker på hvilken jeg skal strikke. Er en størrelse S veldig liten? Hvilken størrelse bruker modellen på bildet, og hvor høy er hun? Vet ikke om det er noe dere kan svare på, men setter stor pris på det hvis!:)

DROPS Design 18.09.2019 kl. 07:48:

Hei Synne Linn, Det finnes en skisse med målene til de forskjellige størrelsene på bunnen av oppskriften. God fornøyelse!

Laurence 04.02.2019 - 21:17:

Je viens de terminer ce pull et je me permets de vous suggérer de modifier la hauteur de manche en rajoutant 10 cm à toutes les tailles. Je l'ai testé et cela fonctionne ! Il y a assez de laine pour le faire ! Il est fort dommage de tricoter un pull très chaud avec des manches courtes ...

Christine 02.02.2019 - 14:30:

Hi, I want to do this using Big Merino. Should I buy double the amount for the colours of the nordic pattern or will one yarn of each colour be enough? Thank you very much,

DROPS Design 04.02.2019 kl. 11:11:

Dear Christine, just try our yarn converter to check new amount in each colour of the new yarn you choose . Happy knitting!

Chantal BROUSSARD 22.01.2019 - 09:57:

Bonjour, sur ce modèle il faut des aiguilles double pointes 40 cm mais sur la boutique kalidou, elles snt en 20 cm. Y-a-t-il une erreur sur le descriptif du modèle ? les aiguilles 20 cm conviennent-elles ? merci et cordialement

DROPS Design 22.01.2019 kl. 12:54:

Bonjour Mme Broussard, il faut bien des aiguilles doubles pointes de 20 cm - les 40 et 80 cm s'appliquent aux aiguilles circulaires, on utilise l'aiguille circulaire de 40 cm quand il y a suffisamment de mailles ou quand il y en a trop pour les doubles pointes. Bon tricot!

Janniche 28.10.2018 - 18:32:

I mønsterdiagramets forklaring står fargene brun og perlegrå med samme «fargetegn». Dvs en blank rute. Feil i mønster det bør rettes opp i. Brun skal vel være merket med kryss., etter bilde av genser å dømme.

Merete Jenssen 07.10.2018 - 22:28:

Hvor stor (cm) er genseren i str xxl?

DROPS Design 08.10.2018 kl. 08:01:

Hei Merete. Helt nederst på siden her (under diagrammet) ligger en målskisse med alle plaggets mål. I XXL blir den 66 cm lang, 64 cm over brystet (128 cm rundt). Se målskissen for alle målene. God fornøyelse.

Heidi Hansen 28.02.2018 - 23:26:

Kan man strikke denne genseren i Alpaca(100%)?

DROPS Design 01.03.2018 kl. 12:58:

Hei Heidi. Ja, det kan den, men da må du bruke 2 tråder Alpaca. Bruk gjerne vår garn konvertere for å finne ut av hvor mye garn du må bruke, og husk å overholde strikkefastheten som er oppgitt i oppskriften. God Fornøyelse!

Marie 24.01.2018 - 15:28:

Hei, jeg vil gjerne ha lengre ermer, hvordan gjør jeg dette på best mulig måte?

DROPS Design 25.01.2018 kl. 11:55:

Hei Marie. Finn ut hvor mange cm lengre du ønsker erme og da kan du øke cm mellom økningene etter vrangborden og de 8 cm er strikket. Slik at når du kommer til det målet du skal ha (avhengig av hvilken str du strikker + de ekstra du har lagt til) har det maskeantallet som det står i oppskriften som din størrelse skal ha. Bare husk å ha nok garn. God Fornøyelse!

Hanne 09.01.2018 - 13:02:

Hei, går det ann å strikke denne genseren i Flora ?

DROPS Design 11.01.2018 kl. 14:01:

Hei Hanne. Ja, men da må du bruke dobbelt tråd. Husk å sjekke strikkefastheten. Her er en link hvordan du selv kan regne ut garnmengde: Omregn garnmengde fra en kvalitet til en annen. God Fornøyelse!

Renate Nordal 28.08.2017 - 16:15:

Hei. Har ei datter på 7 år som gjerne vil ha samme genser som mamma, men eg atns det er vanskelig å rekne om til barnestørrelse. Har du/dere noko råd? Tenkte å finne en barnegensar i samme strikkefasthet/air, og rundt bærestykke, og tilpasse etter mønsterrapportane, men finn ingen barnegensar som passer. Takk for mange gode råd her inne 👌🏻

DROPS Design 29.08.2017 kl. 07:07:

Hei Renate. Som du allerede har sjekket, så har vi dessverre ikke en barnegenser med akkurrat den sammen strikkefastheten. Du kan evnt ta en titt på barnejakken i Children DROPS 26-12. Den er også strikket Air /rundt bærestykke, men med en liten forskjell på strikkefastheten. Kanskje du kan ta utgangspunkt i den og tilpasse mønsterrapporten etter den og justere pinnestørrelse/ strikkefastheten? God Fornøyelse!

Přidejte komentář k návodu DROPS 166-1

Sjona

Manuela, Germany