DROPS / 166 / 13

Ruth by DROPS Design

DROPS souprava: čepice, nákrčník a rukavice – palčáky, s plastickým vzorem pletené z příze "Lima".

DROPS design: model č. li-067
Skupina přízí: B
-----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Velikost: jednotná
Obvod hlavy: asi 56/60 cm

Materiál: DROPS LIMA firmy Garnstudio
100 g, barva č.8112, ledová modrá

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok x 28 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
-----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Velikost: S-M-L
Obvod: asi 57-63-67 cm
Výška: asi 22-24-26 cm

Materiál: DROPS LIMA firmy Garnstudio
150 g pro všechny velikosti, barva č.8112, ledová modrá

DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok x 28 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
-----------------------------------------------------------

RUKAVICE:
Velikost: jednotná

Materiál: DROPS LIMA firmy Garnstudio
100 g, barva č.8112, ledová modrá

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.3,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 22 ok x 30 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

Přízi na tento model můžete mít už za 490Kč. Více zde.
VZOR:
Viz schémata A.1-A.2.

TIP - UJÍMÁNÍ (rukavice):
PŘED značkou spleteme 2 oka hladce.
ZA značkou ujímáme přetažením, tj. 1. oko za značkou sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.
----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici/ponožkových jehlicích.
Na kruhovou jehlici č.4 nahodíme přízí Lima 108 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme pružným vzorem 1/2 (tj. střídáme 1 oko hladce, 2 obrace), začínáme 2 oky obrace. Ve výši 4 cm pleteme vzor A.1. Ve výši 16 cm vložíme do pleteniny 9 značek – 1. značku umístíme za 12. oko (tj. za 1 oko hladce), každou další pak po následujících 12 okách. V další kruhové řadě ujmeme PŘED každou značkou 1 oko – ujímáme spletením 2 ok hladce. Pokračujeme tak, jak se oka jeví – hladká pleteme hladce, oka vroubkovým vzorem pleteme vroubkovým vzorem a oka obrace pleteme obrace. Ujímání opakujeme v každé 2. kruhové řadě celkem 10x = 18 ok. V následující kruhové řadě splétáme každá 2 oka hladce = 9 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.
Čepice je vysoká asi 25 cm.
----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici.
Na kruhovou jehlici č.4 nahodíme přízí Lima 120-132-141 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pleteme pružným vzorem 1/2 (tj. střídáme 1 oko hladce, 2 obrace), začínáme 2 oky obrace. Ve výši 4 cm pleteme nad všemi oky vzor A.1. Ve výši 18-20-22 cm pleteme nad všemi oky opět pružným vzorem 1/2, začínáme 2 oky obrace. Ve výši 22-24-26 cm upleteme 1 kruhovou řadu hladce a poté všechna oka uzavřeme.
----------------------------------------------------------

RUKAVICE

PRAVÁ RUKAVICE:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.
Na ponožkové jehlice č.3,5 nahodíme přízí Lima 42 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme pružným vzorem 1/2 (tj. střídáme 1 oko hladce, 2 obrace) do výše 4 cm. Nyní pleteme vzor A.2 – označíme si 1. oko v kruhové řadě (= hladké oko). Ve výši 10 cm začneme tvarovat klínek pro palec, takto: přidáme 1 oko na každé straně označeného oka – přidáváme nahozením, v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Toto přidávání opakujeme v každé 2. kruhové řadě ještě 5x – přidáváme vždy na vnější straně všech ok palce (= celého klínku), tj. u dalšího přidávání přidáme na každé straně 3 ok palce, pak na každé straně 5 ok atd.; přidaná oka pleteme lícovým žerzejem. Po dokončení veškerého přidávání máme 13 ok klínu palce a 54 ok celkem. Po posledním přidání odložíme oka palce na pomocnou jehlici a za těmito odloženými oky nahodíme 1 oko nové = 42 ok. Pokračujeme v pletení vzoru jako dosud, nová oka pleteme hladce. Ve výši 23 cm vložíme do pleteniny 4 značky, takto: upleteme 1 oko, vložíme 1. značku, upleteme další 2 oka, vložíme 2. značku, upleteme následujících 19 ok (poslední oko je hladké), vložíme 3. značku, upleteme 2 oka, vložíme 4. značku, upleteme zbytek kruhové řady. V následující kruhové řadě ujmeme PŘED 1. a 3. značkou a ZA 2. a 4. značkou 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ (= ujmeme 4 oky). Toto ujímání opakujeme v každé kruhové řadě ještě 7x = 10 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme. Rukavice měří asi 26 cm.

PALEC:
Odložených 13 ok palce vrátíme na ponožkové jehlice č.3,5 a navíc nabereme 3 oka z okraje za nimi = 16 ok. Pleteme lícovým žerzejem až je palec vysoký asi 5 cm (rukavici si můžeme vyzkoušet – do ukončení práce zbývá asi 0,5 cm).

V následující kruhové řadě splétáme každá 2 oka hladce = 8 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce. V další kruhové řadě opět spleteme každá 2 oka hladce = 4 oka. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.

LEVÁ RUKAVICE:
Pleteme stejně jako pravou rukavici, jen pro klínek palce přidáváme na každé straně 22. oka v kruhové řadě (= hladké oko). Značky vkládáme do pleteniny takto: 1. značkou si označíme začátek kruhové řady, upleteme 19 ok jako dosud, vložíme 2. značku, upleteme další 2 oka, vložíme 3. značku, upleteme 19 ok, vložíme 4. značku, dopleteme zbytek kruhové řady. Ujímáme ZA 1. a 3. značkou a PŘED 2. a 4. značkou.

Francesca 01.12.2016 - 18:57:

Grazie! Fatto…finito….bellissimo!

Francesca 01.12.2016 - 15:25:

Buongiorno, vorrei capire se nell'esecuzione delle diminuzioni, quando chiede di eseguirle ogni due giri, cosa vuol dire? un giro diminuzioni, un giro senza, un giro diminuzioni? Grazie!

DROPS Design 01.12.2016 kl. 15:27:

Buongiorno Francesca. Sì è corretto: un giro con diminuzioni e uno senza; uno con e uno senza. Buon lavoro!

IngegerdRova 09.06.2015 - 13:23:

Skön modell på mössan och extra fint med halstuben till

Hilde Dønheim 28.05.2015 - 23:59:

Klassisk og enkel.

Přidejte komentář k návodu DROPS 166-13