DROPS Extra / 0-1079

Take Care by DROPS Design

Heklet DROPS klut i ” DROPS ♥ YOU #5” eller ”Paris”

DROPS Design: Modell nr w-562
Garngruppe C eller A + A
----------------------------------------------------------
Mål: 24 x 24 cm.
Materialer:
DROPS ♥ YOU #5 fra Garnstudio
150 g f.nr 110, natur
150 g f.nr 119, turkis
150 g f.nr 118, lys blå
Eller bruk:
DROPS PARIS fra Garnstudio
150 g f.nr 100, light wash
150 g f.nr 101, light blue
150 g f.nr 102, spay blue

Garnmengden holder til 6 kluter, 1 klut veier ca. 68 gr.

DROPS HEKLENÅL NR 5 – eller den nålen du må bruke for å få 14 st x 8,5 rader på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

fasong: rute, tema: kjøkken, type oppskrift: kluter,
8.00 NOK
DROPS PARIS UNI COLOUR (50g)
DROPS Super Sale / 30% OFF!
16.00 NOK
11.00 NOK
n/a
DROPS PARIS RECYCLED DENIM (50g)

Se diag A.1. Diag A.1 repeteres totalt 4 ganger rundt.

HEKLEINFO:
Hver omg med st starter med 3 lm (erstatter første st) og avsluttes med en kjm i 3.lm på omg.
Hver omg med fm starter med 1 lm (erstatter første fm) og avsluttes med 1 kjm i 1.lm på omg.
----------------------------------------------------------

KLUT:
Hekle 7 lm på nål 5 med DROPS ♥ YOU #5 eller Paris og sett dem til en ring med 1 kjm i første lm.
1.OMG: Se diag A.1. Hekle 3 lm - LES HEKLEINFO, * 3 st om ringen, 4 lm *, gjenta fra *-* totalt 4 ganger = 12 st.
2.OMG: Hekle * 1 st i hver av de første 3 st, 2 st om lm-buen, 4 lm, 2 st om samme lm-bue *, gjenta fra *-* totalt 4 ganger = 28 st. HUSK PÅ HEKLEFASTHETEN!
3.OMG: Hekle * 1 st i hver av de første 5 st, 2 st om lm-buen, 4 lm, 2 st om samme lm-bue, 1 st i hver av de neste 2 st *, gjenta fra *-* totalt 4 ganger = 44 st.
4.OMG: Hekle * 1 st i hver av de første 7 st, 2 st om lm-buen, 4 lm, 2 st om samme lm-bue, 1 st i hver av de neste 4 st *, gjenta fra *-* totalt 4 ganger = 60 st.
5.OMG: Hekle * 1 st i hver av de første 9 st, 2 st om lm-buen, 4 lm, 2 st om samme lm-bue, 1 st i hver av de neste 6 st *, gjenta fra *-* totalt 4 ganger = 76 st.
6.OMG: Hekle * 1 st i hver av de første 11 st, 2 st om lm-buen, 4 lm, 2 st om samme lm-bue, 1 st i hver av de neste 8 st *, gjenta fra *-* totalt 4 ganger = 92 st.
7.OMG: Hekle * 1 st i hver av de første 13 st, 2 st om lm-buen, 4 lm, 2 st om samme lm-bue, 1 st i hver av de neste 10 st *, gjenta fra *-* totalt 4 ganger = 108 st.
8.OMG: Hekle * 1 st i hver av de første 15 st, 2 st om lm-buen, 4 lm, 2 st om samme lm-bue, 1 st i hver av de neste 12 st *, gjenta fra *-* totalt 4 ganger = 124 st.
9.OMG: Hekle * 1 st i hver av de første 17 st, 2 st om lm-buen, 4 lm, 2 st om samme lm-bue, 1 st i hver av de neste 14 st *, gjenta fra *-* totalt 4 ganger = 140 st.
Siste omg hekles slik: Hekle * 1 fm i hver av de første 19 st, 2 fm om lm-buen, 4 lm, 2 fm om samme lm-bue, 1 fm i hver av de neste 16 st *, gjenta fra *-* totalt 4 ganger = 156 fm. Klipp og fest tråden.