DROPS / 162 / 8

Mary Jo by DROPS Design

Hæklet DROPS sjal i ”Cotton Light” med hulmønster.

DROPS Design: Model nr cl-039
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
Mål: Længde: 148 cm. Bredde: 37 cm.
Materialer:
DROPS COTTON LIGHT fra Garnstudio
300 g f.nr 01, natur

DROPS HÆKLENÅL nr 3,5 – eller den nål du skal bruge for at få 20 st x 10 rækker på 10 x 10 cm, eller 1 rapport A.2 på 3 cm i bredden.
----------------------------------------------------------

DROPS Cotton Light uni colour DROPS Cotton Light uni colour 12.00 kr /50g
Bestil
Pinde & Hæklenåle
Garnet til denne opskrift koster fra 72kr. Læs mere.

Instruktioner

MØNSTER:
Se diag A.1-A.6. Diag viser alle rækker i mønsteret set fra retsiden.
----------------------------------------------------------

SJAL:
Sjalet hækles fra midten og ud mod hver side.
Hækl 82 løse lm på nål 3,5 med Cotton Light. Hækl 1 st i 4.lm fra nålen (= 2 st), * spring over 1 lm, 1 st i hver af de næste 10 lm *, gentag *-* til der er 1 lm tilbage, 1 st i sidste lm = 73 st. Nu hækles der således: A.1 over de første 6 st, A.2 10 gange i bredden, A.3 over de sidste 7 st (= 1.række i diag). Fortsæt således frem og tilbage. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Når hele diag er hæklet 1 gang i højden, gentages A.X til arb måler 68 cm – sørg for at der afsluttes efter 6.række i A.X.
Nu hækles der en kant således (hækl fra rækken med pil): A.4, A.5 4 gange i bredden, A.6 (vend med 1 lm). Når hele diag er hæklet færdig er den ene halvdel af sjalet færdig og arb måler ca 74 cm

Nu hækles den anden side af sjalet. Hæft tråden med 1 km i den anden side af den første lm som blev hæklet og fortsæt på samme måde som 1.række i diag som på den første del. Afpas længden efter første side.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 01.09.2016
SJAL: Kant (der vendes med 1 lm)
... Nu hækles der en kant således (hækl fra rækken med pil): A.4, A.5 4 gange i bredden, A.6 (vend med 1 lm). Når hele diag er hæklet færdig er den ene halvdel af sjalet færdig og arb måler ca 74 cm

= dbl-st i m
= 3 lm, 1 st i 1.lm
= start her!

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 162-8) for mål og udregninger.

LACROIX 01.07.2020 - 23:23:

Bonjour,\\r\\nJe n’arrive pas à comprendre de début de l’ouvrage et faire la différence entre A1 A2 A3 puisque ce sont des brides tout le long pourquoi faire des séparations.\\r\\nBien cordialement.\\r\\nMartine Lacroix

DROPS Design 02.07.2020 kl. 08:49:

Bonjour Mme Lacroix, A.1 montre comment crocheter le motif en début de rang sur l'endroit (et en fin de rang sur l'envers), A.2 correspond au motif à répéter et A.3 montre comment terminer le motif en fin de rang sur l'endroit (et en début de rang sur l'envers). Bon crochet!

Karin 01.09.2018 - 14:43:

Fiquei muito feliz em ver um site que coloca o diagrama/gráfico dos pontos de crochê. Justamente por os pontos tem nomes diferentes nos diversos países o diagrama é essencial. Aqui no Brasil sempre encontro os diagramas, mas em muitas publicações internacionais não. PARABÉNS!!

Mandy 04.05.2016 - 10:58:

Een weekje geleden stelde ik een vraag. Is er iemand die een antwoord kan geven, zodat ik verder kan? Vriendelijk bedankt

DROPS Design 09.05.2016 kl. 14:37:

Hoi Mandy. Ik ben net terug van vakantie. Ik zal in de loop van de week terugkomen. Dus nog even geduld ;-)

Mandy 28.04.2016 - 00:02:

Mooi patroon. Ik ben nu bij de rand aangekomen, maar vraag me af of ik nu elke toer van de rand moet afhechten De rand begint en eindigt volgens het patroon namelijk met een vaste. Klopt dit?

DROPS Design 10.05.2016 kl. 16:00:

Hoi Mandy. Nee, ik zou het werk keren met een losse en dan 1 v maken in de v van de vorige toer. Ik zal een opmerking neerleggen bij design of dit klopt en of zij een aanpassing van willen maken.

Edith 23.06.2015 - 19:46:

This basic pattern made a lovely "shrug" for me, shortened, sewing together ~6 inches of the stole ends for sleeves, and doing one pattern repeat + the border around the body opening. Thank you :-)

Jeanne 30.03.2015 - 23:34:

Je zet 82 losse op dan de 1 e toer 73 stokjes maar dan moet je volgens tel patroon gaan haken maar ik begrijp de toer die ik vanaf tekening moet doen niet. Is dat hetzelfde als de 73 stokjes bedankt groetjes Jeanne

DROPS Design 31.03.2015 kl. 09:40:

Ja, daarom staart er tussen haakjes ook: (is 1e toer in het telpatroon).

Kitty 24.03.2015 - 15:10:

Is er een beschrijving van AX, A4 t/m A6? Ik vind het telpatroon altijd zo moeilijk lezen.. ;-(

DROPS Design 24.03.2015 kl. 15:37:

Hoi Kitty. Wij kunnen helaas niet het patroon uitschrijven. Maar je kan hier lezen hoe je onze telpatronen moet lezen en als je aangeeft waar je bent in het patroon kan ik je ook helpen door de eerste herhaling wat duidelijker te maken.

Nina 17.03.2015 - 18:55:

Is the first row of the chart the double crochets from the instructions or is it another row of double crochets?

DROPS Design 18.03.2015 kl. 09:33:

Dear Nina, the first row in diagram is an extra row to the first you already worked over the fundation ch. Happy crocheting!

Saskia 27.12.2014 - 09:34:

Leuke mooie sjaal mooi patroon.Mag van mij op de site komen.

Marina Postorino 13.12.2014 - 15:49:

è una sciarpa, ma lo vedo bene anche come scialle in lana sottile e tinta pastello

Kommentere opskrift DROPS 162-8