DROPS / 157 / 51

Better Days by DROPS Design

Hæklet DROPS poncho i ”Big Delight” med hulmønster. Str S - XXXL

DROPS Design: Model nr db-043
Garngruppe C eller A + A
-----------------------------------------------------------
Størrelse: S/M – L/XL – XXL/XXXL
Mål: Højde: 42-48-54 cm. Længde før montering: 104-112-120 cm. Omkreds i halsen: 62-64-66 cm
Materialer:
DROPS BIG DELIGHT fra Garnstudio
300-300-400 g f.nr 13, grå

DROPS HÆKLENÅL nr 6 – eller den nål du skal bruge for at få 12 fm x 14 rækker på 10 x 10 cm eller 1 rapport af A.2 på 8 cm i bredden.
----------------------------------------------------------

fra 37.05 kr /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 37.05 kr /100g
Garnet til denne opskrift koster fra 111.15kr. Læs mere.

GARNTIPS:
Når det skiftes nøgle er det vigtig at farverækken fortsættes, så sørg for at der ikke bliver 2 ens rækker efter hinanden.
----------------------------------------------------------

PONCHO:
Hækl 158-170-182 lm (inkl 1 lm til at vende med) på hæklenål 6 med Big Delight. Hækl A.1 over de første 7 lm, derefter A.2 totalt 12-13-14 gange, afslut med A.3 over de sidste 6 lm. OBS: 1.række er fra retsiden. Hver række fra retsiden hækles i bagerste led af m og hver række fra vrangen hækles i forreste led af m. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Fortsæt mønsteret – læs GARNTIPS. Når A.1 er hæklet 1 gang i højden gentages A.z 7-8-9 gange i højden. Klip og hæft tråden.

MONTERING:
Læg den ene langside mod den ene kortside og sy sammen (modsat langside danner nu en spids mod midt foran).

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 26.08.2014
Hækleretningspilen i måleskitsen skal pege på skrå op mot højre (ikke på skrå op mod venstre).

Diagram

= fm i m, fra retsiden hækles der i bagerste led af m, fra vrangen hækles der i forreste led af m
= lm
= tredbl st
= lm rækken er forklaret i opskriften
= hækleretning

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 157-51) for mål og udregninger.

Ida 06.02.2019 - 10:13:

Buongiorno nella traduzione del testo alla fine quando dice lavorare il diagramma A.1 non è stato scritto quante volte, dalla versione inglese mi sembra di aver capito 1 volta in verticale giusto?

DROPS Design 06.02.2019 kl. 10:16:

Buongiorno Ida. Abbiamo corretto il testo: il diagramma viene lavorato una volta in verticale. La ringraziamo per la segnalazione. Buon lavoro!

Julie 09.02.2018 - 11:17:

Is it possible to make this pattern longer somehow?

DROPS Design 09.02.2018 kl. 13:31:

Dear Julie, you can always adjust our patterns to your own desire, but we are unfortunately not able to adjust every pattern to every individual request. Please contact your DROPS store even per mail, telephone or on social media for any further assistance. Happy crocheting!

Esther 05.11.2017 - 13:42:

Nee, sorry. Ik maakte een denkfout. Er gaat maar 48 cm van de lange kant af bij het aan elkaar naaien.

Esther 05.11.2017 - 11:47:

De hoogte is 42-48-54 cm. Deze hoogte is dus de korte kant die langs de lange kant aan elkaar genaaid moet worden. Dus aan de lange kant gaat er 42-48-54 cm dicht. Dat betekent dat er voor de totale lengte 84-96-108 cm afgaat van de totale lengte, dan houdt je 20-16-12 cm over voor de hals i.p.v. 62-64-66 cm. Dan zou je 166-176-186 cm lengte nodig hebben voor de afwerking. Toch?

DROPS Design 06.11.2017 kl. 13:04:

Hoi Esther, Je naait een korte kant aan de lange kant, waardoor er 42-48-54 van de lange kant af gaat. De lange kant is 104-112-120, dus er blijft 62-64-66 cm over, dit is de halsomtrek. Als je het hebt over de afwerking aan de onderkant; gemeten vanaf de punt voor rondom is dat een korte kant plus een lange kant, dus in totaal: 166-176-186.

Malene Rohrsted 18.09.2016 - 13:44:

Hvor mange garnnøgler har man brug for til str. small?

DROPS Design 26.09.2016 kl. 15:39:

Hej Malene. 300 gram = 1 nögle 100 gram = 3 i alt.

Katarina 26.01.2016 - 16:34:

Jag förstår inte monteringen. Har sytt ihop en långsida med en kortsida. När jag syr den andra kortsidan med långsida får jag inte måttet 32 i halsen. Omkretsen blir inte 64 utan 128. Långsidan är 112 och kortsidan 48 då blir det ju 64 kvar .... På varje långsida, vad är det jag missar?

DROPS Design 27.01.2016 kl. 08:51:

Hej. Om du har måtten höjd 48 cm och längd 112 cm innan montering så ska omkretsen i halsen efter montering bli 64 cm. Se denna video för hjälp om hur du ska montera:

Ginny Pepe 26.11.2015 - 18:21:

Is there a pattern for Crochet Drops poncho with lace pattern Drops 157-51 that is easy to follow ie: dc in 4th ch from hook, and in each stitch to end. Turn dc in 166 sts to end. I can't follow Work A.1 over the first ch, then A.2 Thanks, Ginny

DROPS Design 27.11.2015 kl. 16:35:

Dear Mrs Pepe, you can get help from the video looking at the diagram at the same time. Happy crocheting!

Mildred (USA) 13.04.2015 - 20:09:

Thank you so much for the video tutorial! My last question.. A1 and A2 are only worked at the beginning and end or the row. Correct?

DROPS Design 14.04.2015 kl. 09:42:

Dear Mildread, from RS you work A.1 one time (beg of row from RS), repeat A.2 a total of 12-13-14 times and finish with A.3 (1 time). From WS, work A.3 1 time at the beg of row, then repeat A.2 a total of 12-13-14 times and finish with A.1 (1 time) . Happy crocheting!

Mildred 13.04.2015 - 00:35:

Kinda new at crochetting. Tried starting it 4 times but I'm stuck a at end of 2nd row. Got 13 ripples however last one I get confused and don't know how to finish it, please help!!

DROPS Design 13.04.2015 kl. 09:53:

Dear Mildred, the video below shows how to crochet this pattern (A.2 is worked 2 times in the video) between A.1 and A.3. Happy crocheting!

Jolanda Overgauw 24.08.2014 - 15:06:

De werkrichtingspijl staat verkeerd in het patroon. Het moet vanaf de brede kant omhoog, niet naar links.

DROPS Design 26.08.2014 kl. 13:40:

Hoi Jolanda. Je hebt gelijk. Wij hebben het aangepast. Bedankt voor het melden.

Kommentere opskrift DROPS 157-51