DROPS Extra / 0-967

Aragog by DROPS Design

DROPS halloween: Hæklet edderkop i ”Symphony” eller "Alpaca Boucle"

DROPS design: Model nr ww-039
Garngruppe D
--------------------------------------------------------
Materialer:
DROPS SYMPHONY fra Garnstudio
50 gr f.nr 08, sort
1 edderkop vejer ca 5 gr.

Eller brug: DROPS ALPACA BOUCLE fra Garnstudio
50 g fv 8903, sort

DROPS HÆKLENÅL nr 3,5.
TILBEHØR: Vat til fyld
--------------------------------------------------------

Første fm på hver omg erstattes af 1 lm og hver omg afsluttes med 1 km i lm på beg af omg.

SAMMENHÆKLING AF 2 FM:
Der tages 1 fm ind således: Stik nålen ned i en fm og hent tråden, stik nålen ned i næste fm og hent tråden, slå om og træk tråden gennem alle 3 løkker på nålen.
--------------------------------------------------------

KROPPEN OG HOVEDET:
Hækl 4 lm med Symphony på nål 3,5 og sæt dem sammen til en ring med 1 km i første lm.
1.OMG: 6 fm om lm-ringen - læs HÆKLETIPS!
2.OMG: 2 fm i hver fm = 12 fm.
3.-5.OMG: 1 fm i hver fm.
6.OMG: Hækl alle m sm 2 og 2 – se forkl over = 6 fm. Put lidt vat ind i kroppen.
7.OMG: Hækl alle m sm 2 og 2 = 3 fm.
8.OMG: Hækl 2 fm i alle m = 6 fm.
9.OMG: Hækl 1 fm i hver fm.
10.OMG: Hækl alle m sm 2 og 2 = 3 fm, klip tråden, træk enden af tråden gennem de sidste m og træk sammen.

BEN:
Hækl 2 stk lm-snore à 20 lm og 2 stk lm-snore à 28 lm. Klip tråden i hver side af snoren så den kun er ca 1 cm lang.

MONTERING:
Sy lm-snorene under kroppen så enderne stikker ud på hver sin side – de 2 længste skal være midt under kroppen og de 2 korteste skal være på hver sin side af disse.
Sy evt perler i til øjne.

Andrea Mayer 25.10.2014 - 15:21:

Sehr schnell gearbeitet dank der einfachen Anleitung. Das Ergebnis ist echt süß, meine Tochter ist begeistert. Vielen Dank!

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-967