DROPS Extra / 0-866

DROPS Extra 0-866 by DROPS Design

Strikkede DROPS pulsvanter i "Fabel" eller "FLora" med hullmønster

DROPS design: Modell fa-190
Garngruppe A
---------------------------------------------------------
Omkrets: ca 16 cm
Lengde: ca 19 cm
Materialer: DROPS FABEL fra Garnstudio
50 g f.nr 106, rød

Eller bruk:
DROPS FLORA fra Garnstudio
50 g f.nr 18, rød

DROPS SETTPINNE NR 3 - eller det p.nr du må bruke for å få 24 m x 32 p glstrikk på 10 x 10 cm.
---------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: hullmønster, tema: jul, type oppskrift: pulsvarmere,
14.50 NOK
15.50 NOK
18.00 NOK
17.50 NOK

RILLE (rundt på settp):
1 rille = 2 omg. 1 omg rett og 1 omg vrang.
---------------------------------------------------------

MØNSTER: Se diag M.1. Diag viser mønsteret sett fra retten.
----------------------------------------------------------
PULSVANTER:
Arb strikkes rundt på settp.
Legg opp 48 m på settp 3 med Fabel eller Flora. Strikk 2 RILLER - se forkl over. Videre strikkes diag M.1 (= 3 rapporter rundt). Fortsett M.1 til arb måler ca 18 cm, pass på å avslutte etter omg markert med pil i diag. Strikk 5 omg glstrikk. Neste omg strikkes slik: * 1 kast, 2 r sm *, gjenta fra *-* (= hullkant). Strikk 4 omg glstrikk. Fell av løst.
Brett de nederste 4 omg mot vrangen (brett i hullkanten) og sy pent fast slik at det ikke strammer. Strikk 1 til pulsvante på samme måte.

= Ta 1 m løst av p som om den skulle strikkes r, 2 r sm, løft den løse m over
= 2 r sm
= Ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes r, 1 r, løft den løse m over