DROPS / 144 / 10

I-baggie by DROPS Design

Strikket DROPS nettbrett-etui med fletter og perlestrikk i ”Lima”

DROPS Design: Modell nr li-021
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Mål: ca 20 x 25 cm
Materialer: DROPS LIMA fra Garnstudio
100 g f.nr 3609, rød

DROPS RUNDPINNE NR 4 (40 cm) – eller det p.nr du må bruke for å få 21 m x 28 p glstrikk på 10 x 10 cm
DROPS RUNDPINNE NR 3,5 (40 cm) – til vrbord
DROPS TREKNAPP, BRENT NR 511: 1 stk
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: flette, vesker,

MÅLETIPS: Oppskriften er beregnet på et nettbrett som måler 20 cm i bredden. Hvis nettbrettet ditt har andre mål legges det til/trekkes det fra 1 m i hver side av A.1 for hver cm nettbrettet er større/mindre enn 20 cm (totalt 4 m på hele arb).

RILLE (rundt på rundp):
1 rille = 2 omg. 1 omg rett og 1 omg vrang.
----------------------------------------------------------

NETTBRETT-ETUI:
Arb strikkes rundt. Legg opp 84 m på rundp 4 med Lima – Les Måletips! Strikk 1 omg rett, videre strikkes diagram A.1 to ganger på omg. Strikk A.1 til arb måler 22 cm eller til ønsket mål, på neste omg felles 1 m over hver av de 4 små flettene og 2 m over hver av de 2 store flettene = 76 m. Bytt til rundp 3,5. Strikk RILLER – se forkl over -over alle m til arb måler 25 cm. Fortsett med riller, strikk frem til midten i en av de to største flettene, legg opp 20 m (= hempe), strikk videre. Strikk 1 omg over alle 96 m, deretter felles det av.

MONTERING:
Legg etuiet dobbelt og sy sammen midt under. Sy knappen fast øverst.

= sett 4 m på hj.p foran arb, 4 r, 4 r fra hj.p
= sett 2 m på hj.p bak arb, 2 r, 2 r fra hj.p
= sett 2 m på hj.p foran arb, 2 r, 2 r fra hj.p