DROPS / 143 / 33

Irish Dream by DROPS Design

Kuviolliset DROPS sukat ”Fabel”-langasta. Koot 35 - 43.

DROPS Design: Malli nro fa-205
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
Koko: 35/37 - 38/40 - 41/43
Jalkapohjan pituus: n. 22 - 24 - 27 cm
Sukan korkeus: n. 24 - 24 - 24 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS FABEL:
50-100-100 g nro 400, musta
50-50-50 g nro 820, karnevaali

Kommentit (51)

75% Villaa, 25% Polyamidia
alkaen 2.45 € /50g
DROPS Fabel uni colour DROPS Fabel uni colour 2.45 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 4.90€. Lue lisää.
MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A-1-A-7. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.

KANTAPÄÄKAVENNUKSET:
1. krs (= oikea puoli): Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 9 s, nosta seuraava s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
2. krs (= nurja puoli): Neulo nurjaa kunnes jäljellä on 9 s, nosta seuraava s nurin neulomatta, 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
3. krs (= oikea puoli): Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 8 s, nosta seuraava s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
4. krs (= nurja puoli): Neulo nurjaa kunnes jäljellä on 8 s, nosta seuraava s nurin neulomatta, 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
Jatka kaventamista samalla tavalla, ja neulo niin että joka toisella kerroksella jäljellä olevien silmukoiden määrä vähenee yhdellä, ennen kuin nostat s. Toista tällaiset kavennukset kunnes jäljellä on 15 s.
--------------------------------------------------------

SUKKA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo joka kokoon 72 s sukkapuikoille nro 2,5 mustalla langalla. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten 6 krs 1 o/1 n -joustinneuletta. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3. Jatka neulomalla kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A-1 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A-1 loppuun, neulo mallineuletta piirroksen A-2 mukaisesti.
TARKISTA NEULETIHEYS! Kun olet neulonut piirroksen A-2 loppuun, neulo mallineuletta piirroksen A-3 mukaisesti ja kavenna SAMALLA ensimmäisellä krs:lla tasavälein 6-0-0 s = 66-72-72 s, ja kavenna viimeisellä krs:lla tasavälein 0-2-2 s = 66-70-70 s. Kun olet neulonut piirroksen A-3 loppuun, jatka neulomalla seuraavasti: A-4 (= 3 s), A-5 (= 25-29-29 s), A-4 (= 3 s) ja A-6 (= 35 s). Tee samalla kavennukset piirroksen A-6 mukaisesti. Kun olet neulonut piirrokset A-5 ja A-6 loppuun, työssä on 62-66-66 s. Siirrä nyt ensimmäiset 31-35-35 s apulangalle (= piirrosten A-4 + A-5 + A-4 s:t) = 31 s jäljellä työssä kantapäätä varten. Neulo kantapään silmukoilla 5-5½-6 cm mallineuletta piirroksen A-7 mukaisesti. Kiinnitä 1 merkkilanka työhön. Tee sitten KANTAPÄÄKAVENNUKSET (ks. selitys yllä). Poimi tämän jälkeen kantalapun kummastakin reunasta 12-13-14 s ja ota apulangalla odottavat s:t takaisin työhön = 70-76-78 s. Jatka keskellä jalan päällä olevilla 31-35-35 s:lla mallineuletta kuten aiemmin, muilla silmukoilla neulotaan mallineuletta piirroksen A-7 mukaisesti (= jalkapohja). Kavenna samalla keskellä jalan päällä olevien 31-35-35 s:n molemmin puolin 1 s seuraavasti: Neulo viimeiset 2 s ennen keskellä jalan päällä olevia 31-35-35 s oikein yhteen ja neulo ensimmäiset 2 s keskellä jalan päällä olevien 31-35-35 s:n jälkeen kiertäen oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs vielä 5 kertaa = 58-64-66 s. Jatka mallineuletta, kunnes työn pituus kantapään merkkilangasta mitattuna on 18-19-22 cm (= n. 4-5-5 cm jäljellä). Jatka neulomalla seuraavasti: Neulo kummassakin sivussa mallineuletta piirroksen A-4 mukaisesti kuten aiemmin, ja neulo keskellä jalan päällä olevilla 25-29-29 s:lla sekä jalkapohjan 27-29-31 s:lla mallineuletta piirroksen A-7 mukaisesti. Tee samalla kummankin sivun piirroksen A-4 mallineuleen molemmin puolin kärkikavennukset seuraavasti: Neulo kunnes jäljellä on 2 s ennen piirroksen A-4 mallineuletta, 2 s oikein yhteen, neulo A-4, sitten 2 s kiertäen oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs vielä 3-6-6 kertaa ja sitten jokaisella krs:lla 5-3-3 kertaa = 22-24-26 s jäljellä työssä. Neulo seuraavalla krs:lla kaikki s:t pareittain oikein yhteen mustalla langalla = 11-12-13 s. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin.

------------------------------------------------------
Käsineet: ks. DROPS 143-32
------------------------------------------------------

Piirros

= karnevaali
= musta
= 2 s oikein yhteen mustalla langalla
= 2 s kiertäen oikein yhteen mustalla langalla

Kommentit (51)

Näppäile kommenttisi tähän!

Katja Aalto 01.10.2017 - 22:48:

Mietin lankaa noihin ihaniin Irish Dream villasukkiin, musta löytyy kyllä melkein mistä vaan, mutta tuo kirjava, nro 820, karnevaali, ei tunnu löytyvän mistään.. Olisiko jollakulla ehdottaa mistä sitä löytyisi tai mitä voisi käyttää vaihtoehtona?

DROPS Design 02.10.2017 kl. 17:34:

Valitettavasti tämä väri on poistunut valikoimasta, mutta voit tietenkin korvata tuon värin jollakin muulla haluamallasi värillä.

Jule 27.07.2017 - 15:56:

Ich finde die Socken wunderschön, nur die Streifen in der Spitze und an der Ferse mag ich nicht. Gibt es eine Alternative? Bei den Socken Mexican Sunset sind Spitze und Ferse dezenter, dafür ist das Muster auch weniger schön...

DROPS Design 27.07.2017 kl. 16:32:

Liebe Jule, gerne konnen Sie Ihr eigenes Muster anstatt stricken. Viel Spaß beim stricken!

Maja Bruun 14.03.2017 - 18:31:

Jeg savner også farven 820 karneval i Fabel. Kunne I overveje at producere den igen? Nu har I lavet sådan en fin opskrift med vanter og strømper, og der er tydeligvis efterspørgsel på farven.. Mvh. Maja

Elena Gilberg 01.01.2017 - 11:40:

Jeg kan se, at Fabel 820 Karneval ikke findes længere. Hvilken farve giver samme effekt? Er det muligt at skaffe bare 2 nøgler?? De er bare så flotte!! Hilsen Elena

DROPS Design 02.01.2017 kl. 12:02:

Hej Elena. Du kan desvaerre ikke köbe denne farve mere og vi har ikke umiddelbart farver der matcher i vores kollektion. Men snak med din garnbutik - de kan sikkert hjaelpe med et flot alternativ.

Kitte 24.07.2015 - 17:29:

Jeg kan se, at disse strømper er strikket med "båndhæl". Kan det mon lade sig gøre, at lave dem med kilehæl, da jeg synes, at det giver en bedre pasform. Der er også 10 masker mere end jeg plejer at bruge til mine strømper. Er de mere ment som ski-sokker...?

DROPS Design 28.07.2015 kl. 14:27:

Hej Kitte, Sokkerne har en fin pasform og antal masker passer til mønsteret og garnet. Vi har mange forskellige strømper, så find dem som passer dig. God fornøjelse!

Knut 14.07.2015 - 19:10:

Längst ner på sidan: det kallas att scrolla!

Gry 14.07.2015 - 17:34:

Finner ikke diagram for mønster a2,A4 og A5 hvor er de?

DROPS Design 28.07.2015 kl. 16:11:

Hej Gry. De staar allesammen nederst

Jannette V Ommeren 27.03.2015 - 12:25:

Klaar. Wat een geweldig resultaat! En complimenten voor de duidelijke manier waarop het patroon is geschreven. Wat mij betreft nooit genoeg van dit soort mooie patronen. Dank je wel.

Monica Forøy Olsen 31.01.2015 - 14:52:

Hei. Får ikke til å skrive ut oppskrifter fra drops. Bilde er greit men ikke selve oppskrifta. Har prøvd å marker det jeg vil ha ut men kommer bare noen ark. MVH Monica

DROPS Design 02.02.2015 kl. 13:41:

Hej Monica. Du må skrive ud ved at trykke på knappen "SKRIV UT: OPPSKRIFT" til højre for billederne. God fornøjelse!

Hannah 14.01.2015 - 13:31:

Hej igen. Hittade en norsk sida där det stod att Karneval utgått. Vad finns det för alternativ? Var det ett print eller long print garn?

DROPS Design 14.01.2015 kl. 14:23:

Hej Hannah. Se mit svar herunder:-)

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 143-33