DROPS / 143 / 33

Irish Dream by DROPS Design

Skarpetki żakardowe DROPS z włóczki „Fabel”. Od 35 do 43.

DROPS design: Model nr FA-205
Grupa włóczek A
-----------------------------------------------------------
Rozmiary: 35/37 - 38/40 - 41/43
Długość stopy: ok. 22 - 24 - 27 cm
Wysokość skarpetki: ok. 24 - 24 - 24 cm

Materiał:
DROPS FABEL Garnstudio
50-100-100 g kolor nr 400, czarny
50-50-50 g kolor nr 820, karnawał

DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 3 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 24 o. x 32 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 2,5 – na ściągacze
----------------------------------------------------------

(Patrz objasnienia...)

Tagi:

rodzaj wzoru: skarpetki, rozmiar: 35-37 (22cm), 38-40 (24 cm), 41-43 (27 cm), technika: graficzny, theme: norweski,
Rodzaj włóczki
Deals od
10.40 PLN
10.39 PLN

ŻAKARD:
Patrz schematy od A-1 do A-7. Wszystkie schematy są przer. dżersejem.

ZAMYKANIE OCZEK NA PIĘTĘ:
Rząd 1 (= na prawej stronie robótki): Przer na prawo, aż zostaje 9 o., zdjąć 1 o. jak do przerobienia na prawo, 1 o.p., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem, obrócić robótkę.
Rząd 2 (= na lewej stronie robótki): Przer. na lewo, aż zostaje 9 o., zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo, 1 o.l., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem, obrócić robótkę.
Rząd 3 (= na prawej stronie robótki): Przer. na prawo, aż zostaje 8 o., zdjąć 1 o. jak do przerobienia na prawo, 1 o.p., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem, obrócić robótkę.
Rząd 4 (= na lewej stronie robótki): Przer. na lewo, aż zostaje 8 o., zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo, 1 o.l., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem, obrócić robótkę.
Dalej zamykać o. tak samo z 1 o. mniej przed każdym zamknięciem o. aż zostaje 15 o. na drucie.
--------------------------------------------------------
SKARPETKI :
Przer. na okrągło na drutach pończoszniczych.
Na druty pończosznicze nr 2,5 nabrać 72 o. kolorem czarnym. Przer. 1 okr. na prawo, następnie 6 okr. ściągaczem 1 o.p./ 1 o.l. Zmienić druty na druty pończosznicze nr 3 i przer. 1 raz schemat A-1 na wysokość przez wszystkie o., następnie 1 raz schemat A-2 na wysokość. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Dalej przer. schemat A-3 – W TYM SAMYM CZASIE w 1-szym okr., równomiernie zamknąć 6-0-0 o. = 66-72-72 o. i w ostatnim okr. równomiernie zamknąć 0-2-2 o. = 66-70-70 o. Po przer. 1 raz na wysokość schematu A-3, dalej przer. następująco: A-4 (= 3 o.) A-5 (= 25-29-29 o.), A-4 (= 3 o.) i A-6 (= 35 o.) – zamknąć jak oznaczono w schemacie A-6. Po przer. A-5 i A-6, zostaje 62-66-66 o. Zdjąć na drut pomocniczy 31-35-35 pierwszych o. (= o. z wierzchu: A-4 + A-5 + A-4) = zostaje 31 o. na piętę. Dalej przer. schemat A-7 przez oczka pięty przez 5-5˝-6 cm, umieścić jeden marker, następnie ZAMYKAĆ OCZKA NA PIĘTĘ – patrz powyżej! Po zamknięciu oczek na piętę, nabrać 12-13-14 o. wzdłuż każdej strony pięty i ponownie wziąć 31-35-35 o. z drutu pomocniczego = 70-76-78 o. Dalej przer. 31-35-35 o. wierzchu stopy żakardem jak dotychczas, pozostałe o. przer. wg schematu A-7 (= spód stopy) – W TYM SAMYM CZASIE zamykać oczka z każdej strony 31-35-35 o. wierzchu stopy następująco: przer. razem na prawo 2 o. przed 31-35-35 o. wierzchu stopy i przer. przekręcone i przer. razem na prawo (wkłuwając drut z tyłu robótki zamiast z przodu) 2 o. za 31-35-35 o. wierzchu stopy, powt. zamykanie o. jeszcze 5 razy co 2 okr. = 58-64-66 o. Dalej przer. żakard, aż dł. robótki od markera na pięcie wynosi 18-19-22 cm (= zostaje jeszcze ok. 4-5-5 cm). Dalej przer. następująco: A-4 jak dotychczas ponad oczkami z każdego boku i A-7 ponad 25-29-29 o. wierzchu stopy i 27-29-31 o. spodu stopy – W TYM SAMYM CZASIE zamykać o. na palce z każdej strony każdego schematu A-4 na bokach następująco: przer., aż zostaje 2 o. przed schematem A-4, 2 o. razem na prawo, A-4, następnie 2 o. przekręcone i przer. razem na prawo. Powt. zamykanie o. jeszcze 3-6-6 razy co 2 okr. i 5-3-3 razy w każdym okr. = zostaje 22-24-26 o. W nast. okr. przer. każde 2 kolejne o. razem na prawo kolorem czarnym = zostaje 11-12-13 o. Odciąć nitkę i przeciągnąć ją przez pozostałe o., zacisnąć i zakończyć.
----------------------------------------------------------
Rękawiczki - patrz model nr 143-32
----------------------------------------------------------

Schemat

= karnawał
= czarny
= 2 o. razem na prawo (czarny)
= 2 o. przekręcone i przer. razem na prawo (czarny)

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 143-33.