Wonder Wave by DROPS Design

Lyhythihainen DROPS kaarrokejakku aaltokuvioilla ”Muskat”-langasta. Koot 3 - 12 v

DROPS design: Malli nro R-030-bn
---------------------------------------------------------
Koko: 3/4 - 5/7 - 8/10 - 11/12 v = 98/104-110/122-128/140-146/152 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS MUSKAT:
200-200-250-250 g nro 04, syreeni.

DROPS SUKKAPUIKOT ja PYÖRÖPUIKKO (80 cm) nro 4 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 23 s x 28 krs mallineuletta puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm. Yksi mallikerta piirroksen mukaisesti = n. 6 cm leveyssuunnassa.
DROPS KULMIKAS HOPEANAPPI (534): 3 kpl.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

ikä/koko: 11-12v (146/152cm), 3-4v (98/104cm), 5-6v (110/116cm), 7-8v (122/128cm), 9-10v (134/140cm), kuvio/tekniikka: aaltokuvio, muoto: kaarroke, ohjetyyppi: jakut,

AALTOKUVIO:
Katso ruutupiirrokset M.1 ja M.2. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.
Tee napinlävet oikeassa etureunassa työn oikealta puolelta. 1 napinläpi = päätä etureunan kolmas s. Luo seuraavalla kerroksella päätetyn silmukan tilalle 1 s.
Tee napinlävet kun työn pituus on:
KOKO 3/4 v: 18, 23 ja 27 cm.
KOKO 5/7 v: 20, 25 ja 29 cm.
KOKO 8/10 v: 21, 27 ja 31 cm.
KOKO 10/12 v: 23, 29 ja 33 cm.
HUOM: Viimeinen napinläpi tehdään piirroksen M.2 viimeisen krs:n jälkeen.
---------------------------------------------------------

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla keskeltä edestä alkaen.
Luo löyhästi 152-166-180-194 s (sis. 5 reunas kummassakin reunassa) pyöröpuikolle nro 4 Muskat-langalla. Neulo Ensimmäinen krs (= oikea puoli) seuraavasti: *10 o, 2 s oikein yhteen*, toista *-* kunnes jäljellä on 8-10-12-14 s, neulo nämä s:t oikein = 140-153-166-179 s. Neulo sitten tasona 3 krs oikein. Jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti, lukuun ottamatta 5 ainaoikeinneulottua reunas kummassakin reunassa. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun työn pituus on n. 16-18-18-19 cm ja piirroksesta M.1 on jäljellä 1 krs, neulo seuraava krs (= nurja puoli) näin: Neulo 34-37-41-44 s, päätä löyhästi 7-7-6-6 s kädentietä varten, neulo 58-65-72-79 s, päätä löyhästi 7-7-6-6 s kädentietä varten ja neulo krs loppuun (= 34-37-41-44 s).
Laita työ odottamaan ja neulo hihat.

OIKEA HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo 59-59-74-74 s sukkapuikoille nro 4 Muskat-langalla. Neulo ensimmäinen krs seuraavasti: *6 o, 2 s oikein yhteen*, toista *-* kunnes jäljellä on 3-3-2-2 s, neulo nämä s:t oikein = 52-52-65-65 s. Neulo sitten 1 krs nurin, 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun. Jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti (aloita piirroksen oikean reunan 11.-1.-4.-7. s:n kohdalta, koissa 3/4 ja 8/10 v ensimmäinen s neulotaan oikein, ja krs:n lopussa tämä s neulotaan krs:n viimeisen s:n kanssa oikein yhteen). Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes työn pituus on n. 3-4-4-5 cm ja piirroksesta M.1 on jäljellä 1 krs. Päätä seuraavan krs:n ensimmäiset 6-6-7-7 s, neulo krs loppuun = 46-46-58-58 s.

VASEN HIHA:
Neulo kuten oikea hiha, mutta kun työn pituus on 3-4-4-5 cm, päätä seuraavasti: Koot 3/4 ja 8/10 v: Päätä krs:n ENSIMMÄISET 6-7 s. Koot 5/7 ja 11/12: Päätä krs:n VIIMEISET 6-7 s. (Tämä tehdään, jotta kaarrokkeen mallineule jatkuisi rikkoutumattomana).

KAARROKE:
Ota kaikki osat samalle pyöröpuikolle, hihat kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 218-231-270-283 s. HUOM: Ole tarkkana, että oikea hiha on oikeassa sivussa ja vasen hiha on vasemmassa sivussa.
Neulo sitten mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti (aloita halutun koon nuolen kohdalta), lukuun ottamatta 5 ainaoikeinneulottua reunas kummassakin reunassa (työhön tulee 16-17-20-21 mallikertaa).
SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 18-20-21-23 cm, tee etureunaan ensimmäinen NAPINLÄPI (ks. selitys yllä).
Kun olet neulonut piirroksen M.2 loppuun, työssä on jäljellä 90-95-110-115 s. Neulo seuraava krs (= oikea puoli) näin: 5 o (tee samalla viimeinen napinläpi), *2 s oikein yhteen, 1 o*, toista *-* kunnes jäljellä on 7-6-6-5 s, neulo nämä s:t oikein = 64-67-77-80 s. Neulo tasona 3-3-5-5 krs oikein. Päätä s:t oikein silmukoin työn oikealta puolelta.

VIIMEISTELY:
Ompele kainalosaumat ja kiinnitä napit.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Children 22-22 alkuperäisohjeeseen.