DROPS Extra / 0-787

DROPS Extra 0-787 by DROPS Design

Hæklet nissehue til baby og børn i DROPS Symphony eller Melody

Tags: huer, jul, julemand,

DROPS design: Model nr WW-062
Garngruppe D
--------------------------------------------------------
Størrelse: 1/3 mnd - 6/18 mnd - 3/5 år - 6/9 år - 10/14 år
Passer hovedmål: 40/42 - 44/48 - 50/52 - 52/54 - 56/57 cm
Materialer: DROPS SYMPHONY fra Garnstudio
50 g f.nr 13, rød
50 g f.nr 01, natur

DROPS MELODY fra Garnstudio
50 g f.nr 12, kirsebær
50 g f.nr 01, natur

DROPS HÆKLENÅL NR 8 – eller den nål du skal bruge for at få 9 st i bredden på 10 cm med Symphony eller Melody.
--------------------------------------------------------

65% Uld, 35% Polyamid

fra 26.95 kr /50g
DROPS Melody uni colour DROPS Melody uni colour 26.95 kr /50g
Første st i beg af hver omg erstattes af 3 lm, afslut omg med 1 km i 3.lm fra beg af omg.
--------------------------------------------------------

NISSEHUE:
Huen hækles rundt fra toppen og ned. Hækl 5 lm på nål 8 med rød og saml dem til en ring med 1 km i 1.lm. Hækl top til og med 10.- 11.-10.-11.-11.omg.
1.omg: 8 st om ringen, 1.st = 3 lm - se HÆKLETIPS .
2.omg: 1 st i hver st = 8 st.
3.omg: * 1 st i første st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg ud = 12 st.
4.omg: * 1 st i de 2 første st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg ud = 16 st.
5.omg: 1 st i hver st = 16 st.
6.omg: * 1 st i de første 3 st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg ud = 20 st.
7. omg: 1 st i hver st = 20 st.
8.omg: * 1 st i de første 3 st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg ud = 25 st.
9.omg: * 1 st i de første 4 st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg ud = 30 st.
10.omg: * 1 st i de første 4 st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg ud = 36 st.
11.omg: * 1 st i de første 5 st, 2 st i næste st *, gentag fra *-* omg ud = 42 st

På næste omg tages der 0-0-10-6-8 st ud jævnt fordelt = 36-42-46-48-50 st. Sæt en mærketråd i arb, herfra måles arb videre. Videre hækles der 1 st i hver st på alle omg. Når arb måler 8-10-12-14-16 cm fra mærketråden byttes der til natur. Hækl 1 omg med 1 st i hver st, derefter 1 omg med 1 fm i hver st. Klip og hæft tråden.

POMPONG:
Lav en pompong i natur med en diameter på ca 5 cm. Sy pompongen fast i toppen af huen.

Kommentarer (17)

Skriv din kommentar her!

Claire 09.06.2017 - 10:59:

Good Day, I have been crocheting for a while but this is the first time that I am trying to follow a written pattern. I understand the size chart and can follow this within the pattern however, I do not understand: 'Work tip up to and with 10th-11th-10th-11th-11th round' Please can you explain what you mean by this? Must I work round 1 through to round 10, then round 11 followed by round 10 and 11 again and then finish off with round 11? Thank you in Advance!

DROPS Design 09.06.2017 kl. 13:25:

Dear Claire, these numbers apply to each size, ie in 1st and 3rd size you will crochet to 10th round, and in 2nd, 3rd and 4th size you will crochet to 11th round. Happy crocheting!

Kerstin 21.10.2015 - 13:41:

Nach der 11. Reihe natürlich....

DROPS Design 30.10.2015 kl. 09:45:

Antwort siehe unten! :-)

Kerstin 21.10.2015 - 13:39:

Wie ist das denn jetzt nach der 10. Reihe gemeint? Ich häkle die Mütze für 50-52 cm Kopfumfang. Ich denke nicht, dass ich den 3. Wert nehmen muss, also 10 Maschen verteilt zunehmen ist wohl eher unwahrscheinlich. Danke schon mal im Voraus

DROPS Design 30.10.2015 kl. 09:44:

Wenn Sie Gr. 52/54 cm häkeln, nehmen Sie immer die vierte Zahl, d.h. Sie nehmen nach der 11. Rd 6 Stb gleichmäßig verteilt zu.

Dateu 27.01.2015 - 10:09:

Bonjour je souhaite réalisé ces bonnets pour mes enfants mais je voulais savoir c'etait pour quel la taille l explication qu il y a et comment faire pour les differentes taille merci

DROPS Design 27.01.2015 kl. 11:09:

Bonjour Mme Dateu, les explications de ce bonnet vont du 1/3 mois au 10/14 ans (5 tailles), pour un tour de tête de 40/42 cm à 56/57 cm (cf à droite de la photo sous "fournitures"). Suivez bien les indications pour chacune des tailles ensuite. Bon crochet !

Liss 23.10.2014 - 00:30:

Tror jeg har funnet en liten feil i mønsteret. Det står på str 6/9 år at man skal øke 10 ganger for deretter å sitte med 46 staver. Med et utgangspunkt på 42 staver så går ikke det helt opp. Regner med det skal være 4 økninger? Ellers takk for en flott nettside

DROPS Design 28.10.2014 kl. 09:29:

Hej Liss, Maskeantallet stemmer. 1/3 mdr og 3/5 år hækles kun til og med 10.omgang. 6/9 år har du efter 11.omgang 42 st og læger 6 st til = 48 st. God fornøjelse!

Larrodé Regine 05.10.2014 - 21:33:

Bonjour, je voudrais faire ce bonnet mais aux aiguilles car je ne sais pas faire du crochet, pouvez vous m'aider ? merci

DROPS Design 06.10.2014 kl. 10:34:

Bonjour Mme Larrodé, pourquoi ne pas saisir cette occasion pour apprendre le crochet grâce à nos vidéos tutoriel ? Vous trouverez parmi nos différents modèles de bonnets, des bonnets de Noël au tricot. Bon tricot!

Mags Borthwick 30.06.2014 - 23:48:

Lovely pattern, but I was wondering is it possible to get patterns in PDF format as I don't have a printer and I'm using an IPad. Thanks in advance

Josy 19.11.2013 - 14:52:

Bonjour, Il est noté "Crocheter la pointe ainsi jusqu'au 10ème-11ème-10ème-11ème-11ème tour" il me semble que la pointe est assez longue et étroite. mais alors pourquoi les augmentations commencent déjà au 3ème tour ? Merci pour votre aide

DROPS Design 19.11.2013 kl. 14:59:

Bonjour Josy, les augmentations se font effectivement à partir du 3ème tour, progressivement. Bon crochet!

Jana 08.11.2013 - 11:44:

Dobrý den, dělám čepičku 0-3 měsíce, skončila jsem 11. řadu - 42 DS... a nevím, jak dál pokračovat, nerozumím tomuto: "V následující kruhové řadě přidáme rovnoměrně 0-0-10-6-8 = 36-42-46-48-50 DS.".. to znamená, že pro 0-3 měsíce jsem měla skončit na 10. řadě - 36 DS a pak pokračovat bez přidávání? děkuji předem za radu..

DROPS Design 30.11.2013 kl. 21:33:

Dobrý den, Jano, ano, je to přesně tak - u této velikosti uháčkujete dle popisu prvních 11 kruhových řad, pak už dále nepřidáváte. Hodně zdaru! Hana

Anna Marie 08.11.2013 - 10:06:

Kunne altså ikke få 50 g til at slå til. til en hue i str 6/18 mdr. Så kan jeg nok slet ikke til søsterens hue som skal være str 6/9 år :-(

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-787