DROPS Extra / 0-762

Summer Walk by DROPS Design

Hæklet DROPS taske med hulmønster i ”Lin”.

DROPS design: Model nr LN-016
--------------------------------------------------------
Mål:
Bredde: ca 20 cm.
Højde: ca 16 cm + klap.
Skulderrem: ca 115 cm.
Materialer: DROPS LIN fra Garnstudio
100 gr f.nr 102, offwhite

DROPS HÆKLENÅL nr 3 - eller den nål du skal bruge for at få 22 fm på 10 cm i bredden.

Første fm på hver række med fm erstattes med 1 lm og hver række med fm afsluttes med 1 fm i lm fra beg af forrige række.
MØNSTER: Se diag M.1.
--------------------------------------------------------

TASKE:
Hækl 57 lm på nål 3 med Lin. Første række hækles således: 1 fm i 2.lm fra nålen, * spring over 1 lm, 1 fm i hver af de 3 næste lm *, gentag fra *-* til der er 3 lm tilbage, spring over 1 lm og slut af med 1 fm i hver af de 2 sidste lm = 43 fm på rækken, vend arb. læs HÆKLEINFO! Videre hækles der 1 fm i hver fm frem og tilbage på rækken. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Når arb måler 32 cm sættes der 1 mærke i siden. Hækl 2 rækker til med fm. Derefter hækles M.1. Når M.1 er hæklet 1 gang hækles der til sidst en kant med picoter således: 1 lm (= 1 fm), 1 fm i næste fm, * 1 picot (4 lm, 1 km i 1.lm), 1 fm i hver af de 3 næste fm *, gentag fra *-* til der er 2 m tilbage, slut af med 1 picot, 1 fm i næste m og 1 fm i lm fra beg af forrige række. Klip og hæft tråden.

MONTERING:
Buk tasken dobbelt op til mærket og sy sidesømmene yderst i kanten med små pæne sting. Buk klappen over.

SKULDERREM:
Hækl 337 lm på nål 3 med Lin. Første række hækles således: 1 fm i 2.lm fra nålen, * spring over 1 lm, 1 fm i hver af de 3 næste lm *, gentag fra *-* til der er 3 lm tilbage, spring over 1 lm, 1 fm i hver af de 2 sidste lm = 253 fm, vend arb. Hækl 1 række fm med 1 fm i hver fm. Derefter hækles der til sidst en kant med picoter på samme måde som nederst på klappen. Klip og hæft tråden. Sy skulderremmen på i hver side af tasken (sy den fast på indersiden af tasken så sidesømmene på tasken kommer midt på skulderremmens bredde og at ca 2-3 cm af remmen stikker ned i tasken i hver side).

= 4 lm, 1 km i 1.lm (1 picot)

Bonnie DeBruyn 17.06.2017 - 23:40:

Pattern DROPS Extra 0-762 -small cross-body purse. I can not find a video on your site showing the technique for M1 for this pattern. Please let me know where to find it. Thank you. BD

DROPS Design 18.06.2017 kl. 18:22:

Dear Bonnie, there is no video on how to crochet the entire M.1 pattern, however, here is one that shows how to crochet the picot in it: https://www.garnstudio.com/video.php?action=search&w=picot&c=2&uc=7&k=0&lang=en I hope this helps. Happy crocheting!

Isabel 01.08.2013 - 08:08:

Ich hätte eine Anmerkung: aus den 57 Luftmaschen entstehen 42 und nicht 43 feste Maschen. Das passt dann auch mit dem Muster für die Klappe der Tasche. So bleiben wie in der Anleitung beschrieben auch 2 feste Maschen übrig. Sonst wären es 3. Viele Grüße

DROPS Design 02.08.2013 kl. 08:49:

Liebe Isabel, die Anleitung ist korrket übersetzt, wir haben nochmals mit dem norwegischen Original verglichen.

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-762