DROPS Extra / 0-750

Awesome Winter by DROPS Design

Heklet DROPS lue i ”Alaska”.

DROPS design: Model nr X-022-bn
--------------------------------------------------------
Størrelse:
3/5år - 6/9år - 10/14år - Dame - Herre
Modsvarer ca:
50/52 - 52/54 - 56/57 - 58 - 60 cm
Materialer: ALASKA fra Garnstudio
50 gr 10, rød
50 gr 02, natur
50 gr 12, marine

DROPS Hæklenål nr 5 - eller den nål du skal bruge for at få 14 st i bredden og 10 rækker i højden på 10 x 10 cm.

fra 12.35 kr /50g
DROPS Alaska uni colour DROPS Alaska uni colour 12.35 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Alaska mix DROPS Alaska mix 12.35 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 37.05kr. Læs mere.

Instruktioner

Hækleinfo: I beg af hver omg erstattes første st med 3 lm. Hver række sluttes med 1 km i den 3.lm i beg af omg.
Cirkel:
1.omg: Hækl 4 lm med nål 5 og Alaska og sæt dem til ring med 1 km i første lm, hækl 11 st i ringen = 12 st Læs Hækleinfo!
2.omg: 2 st i hver st = 24 st.
3.omg: * 1 st i første st, 2 st i næste st * gentag fra *-* = 36 st.
4.omg: * 1 st i hver af de 2 første st, 2 st i næste st * gentag fra *-* = 48 st.
5.omg: * 1 st i hver af de 3 første st, 2 st i næste st * gentag fra *-* = 60 st.
6.omg: * 1 st i hver af de 4 første st, 2 st i næste st * gentag fra *-* = 72 st.

Farve striber:
5 rød, 1 natur, 2 blå, 1 natur, 3 rød, 2 natur, – fortsæt derefter med blå til færdig mål.
--------------------------------------------------------

Hue: Start med første farve og hækl cirkel – se forkl over. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN!
Når der er hæklet til 5.-5.-5.-5.-6.omg hækles næste omg således:
Hækl 1 st i hver st men tag 1-4-7-10-1 st ud jævnt fordelt = 61-64-67-70-73 st.
Fortsæt at hækle 1 st i hver st til arb måler ca 22-23-24-25-25 cm. Klip og hæft tråden.

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS Extra 0-750) for mål og udregninger.

Marie 17.11.2016 - 22:16:

Oprava: ne 7 DS, ale 10 DS (dělám dámskou velikost). :-) takže 10x přidám rovnoměrně 2 DS místo 1 DS?

DROPS Design 17.11.2016 kl. 23:28:

Přesně tak :-)

Marie 17.11.2016 - 22:10:

Pěkný den,nerozumím přidávání v 7. řadě - dělám dámskou velikost, takže přidávám do každého DS jeden DS a pak ještě k tomu 7 DS někde mezitím? Tzn. na celém obvodu někde háčkuji místo 1 DS dva DS, a to sedmkrát? Děkuji.

DROPS Design 17.11.2016 kl. 23:28:

Dobrý den, Marie, ano - dál háčkujeme po 1 DS do každého DS, ale SOUČASNĚ musíte 10 DS v té kruhové řadě přidat, tzn. na 10 místech uháčkujete místo 1 DS 2 DS do jednoho a téhož DS z předchozí kruhové řady. Hodně zdaru! Hana

Nuria 11.02.2013 - 00:43:

No entiendo bien lo que significa eso de 5ª5ª5ª5ª5ª6ª vuelta aumenta 1471 equitativamente. Alguien me lo puede explicar?

DROPS Design 11.02.2013 kl. 06:32:

Querida Nuria, cada número a lo largo de las instrucciones corresponde a una talla. Favor ver al inicio del patrón donde se especifican las tallas para este gorro. Saludos!

Lenka Kolarikova 13.12.2012 - 14:15:

V českém návodu chybí druhá kruhová řada - do každého DS dva DS. Další kruhové řady pak mají posunuté pořadové číslo.

Marije 15.11.2012 - 21:58:

Kan hetzij dat je bedoelt voor de grootste maat meerderen met 13? Er staat nl. 1!

DROPS Design 16.11.2012 kl. 17:24:

Nee, het patroon klopt. Na de 6e toer voor de grootste maat heb je 72 stk op de toer. Je meerdert dan 1 stk naar 73 stk.

Wilma 04.09.2012 - 17:42:

Hallo, even een vraagje over de muts ALASKA,Ik neem aan dat ik voor de kleinste maat 5 rondtes moet haken , aik zit na 5 rondtes op 60 en moet er dan 1 meerderen en dan kom ik op de volgende toer goed uit?

DROPS Design 05.09.2012 kl. 09:15:

Je haakt inderdaad eerst t/m de 5e toer. Dan meerder je 1 stk in de volgende toer (toer 6) en haakt vervolgens door met 1 stk in elk stk tot een hoogte van 22 cm.

Conny Van Der Bent 07.11.2011 - 23:18:

Geachte DROPS-designer: in de omschrijving staat: haak als de 5e-5e-5e-5e-6e toer klaar is ... heb de 5e toer dus 4x gehaakt. En het resultaat is op de foto (helaas, krijg het niet verstuurd) te zien. Dit lijkt me toch niet de bedoeling, of doe ik iets verkeerd? Graag uw reactie. Groeten Conny

DROPS Design NL 08.11.2011 kl. 13:56:

Beste Conny. U moet toer 5 alleen 1 keer haken (5e-5e-5e-5e-6e toer verwijst naar de maat die gehaakt wordt). Na de 5e toer meerder u 1, 4, 7, 10 of 1 st gelijkmatig (afhankelijk van de maat) en ga dan door met 1 stk in elk stk tot de gewenste hoogte.

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-750