DROPS / 128 / 31

Take my Heart by DROPS Design

Strikket DROPS gryteklut med to tråder ”Paris” med hjerte i struktur.

DROPS design: Modell nr TT-046
---------------------------------------------------------
Mål: ca 19 x 16 cm
Materialer: DROPS PARIS fra Garnstudio
Til 2 grytekluter
150 gr f.nr 58, støvrosa

DROPS PINNE NR 3,5 -
eller det p.nr du må bruke for å få 16 m x 22 p glattstrikk på 10 x 10 cm med to tråder Paris.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

fasong: rute, mønster/teknik: struktur, tema: kjøkken, type oppskrift: gryteklut,

---------------------------------------------------------

GRYTEKLUT:
Legg opp 31 m på p 3,5 med to tråder Paris. Strikk 4 RILLER - se forkl over - over alle m. Videre strikkes det slik: 4 m rille, M.1 (= 23 m), 4 m rille. Etter M.1 strikkes det 3 riller over alle m. Deretter strikkes neste p med innfelt hempe slik: Strikk til det gjenstår 2 m på p. Før de siste 2 m legges det opp 11 nye, deretter strikkes de 2 siste m på p rett sammen. På neste p felles alle m av (også de nye m til hempe).