DROPS Extra / 0-697

DROPS Extra 0-697 by DROPS Design

DROPS heklede grytekluter med ruter i ”Paris”.

DROPS design:
Modell nr W-372+W-373+W-376-c
--------------------------------------------------------
GRYTEKLUT – MED 1 STOR RUTE
Mål: ca 18 x 18 cm
Materialer: DROPS PARIS
Til 2 stk grytekluter
50 gr f.nr 02, lys turkis eller 43, grønn
50 gr f.nr 17, naturhvit eller 38, korall
50 gr f.nr 19, lys gul eller 01, apricos
50 gr f.nr 21, lys mintgrønn eller 42, militærgrønn
50 gr f.nr 27, fersken eller 37, rustrød
50 gr f.nr 35, vaniljegul eller 12, rød

DROPS HEKLENÅL NR 4 – eller den nål du må ha for å få ca 16 st i bredden på 10 cm.
--------------------------------------------------------
GRYTEKLUT – STOR BLOMSTERRUTE
Mål: ca 18 x 18 cm.
Materialer: DROPS PARIS fra Garnstudio
Til 2 stk grytekluter
50 gr f.nr 02, lys turkis eller 43, grønn
50 gr f.nr 17, naturhvit eller 42, militærgrønn
50 gr f.nr 20, lys rosa eller 01, aprikos
50 gr f.nr 21, lys mintgrønn eller 37, rustrød
50 gr f.nr 35, vaniljegul eller 12, rød

DROPS HEKLENÅL NR 4 – eller den nål du må ha for å få ca 16 st i bredden på 10 cm.
--------------------------------------------------------
GRYTEKLUT – MED 4 SMÅ RUTER
Mål: ca 18 x 18 cm.
Materialer: DROPS PARIS
Til 2 stk grytekluter
50 gr f.nr 02, lys turkis eller 42, militærgrønn
50 gr f.nr 17, naturhvit eller 12, rød
50 gr f.nr 20, lys rosa eller 01, aprikos
50 gr f.nr 21, lys mintgrønn 43, grønn
50 gr f.nr 35, vaniljegul 37, rustrød

DROPS HEKLENÅL NR 4 – eller den nål du må ha for å få ca 16 st i bredden på 10 cm.

Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 84kr. Les mer.
GRYTEKLUT - MED 1 STOR RUTE:
Hekle 5 lm med fersken på nål 4 og samle til en ring med 1 kjm i 1.lm.
1.OMG:
3 lm, 3 st om ringen, 1 lm, * 3 st om ringen, 1 lm *, gjenta fra *-* totalt 3 ganger, avslutt med 1 kjm i 3.lm fra beg av omg, snu arb. HUSK HEKLEFASTHETEN!
2.OMG:
Bytt til vaniljegul. 3 lm, 3 st om første lm-bue, 1 lm, 3 st om samme lm-bue, * 3 st om neste lm-bue, 1 lm, 3 st om samme lm-bue *, gjenta fra *-* totalt 3 ganger, avslutt med 1 kjm i 3.lm fra beg av omg, snu arb.
3.OMG:
Bytt til lys gul. 3 lm, 3 st om første lm-bue, * 3 st om neste lm-bue, 1 lm, 3 st om samme lm-bue, 3 st om neste lm-bue *, gjenta fra *-* totalt 3 ganger, 3 st om neste lm-bue, 1 lm, 3 st om samme lm-bue, avslutt med 1 kjm i 3.lm fra beg av omg, snu arb.
4.OMG:
Bytt til naturhvit. Det hekles som 3.omg, med 1 st-gruppe mer mellom hjørnene. Snu arb.
5.OMG:
Bytt til lys mintgrønn. Det hekles som 4.omg, med 1 st-gruppe mer mellom hjørnene. Snu arb.
6.OMG:
Bytt til lys turkis. Det hekles som 5.omg, med 1 st-gruppe mer mellom hjørnene.
7.OMG:
1 lm, 1 fm i hver av de neste 9 st, * 1 fm i neste lm-bue, 2 lm, 1 fm i samme lm-bue, 1 fm i hver av de neste 18 st, *, gjenta fra *-* totalt 3 ganger, 1 fm i neste lm-bue, 2 lm, 1 fm i samme lm-bue, 1 fm i hver av de neste 9 st, avslutt med 1 kjm i 1.lm.
8.OMG:
Det hekles som 7.omg, med 1 fm mer mellom hvert hjørne.
9.OMG:
Bytt til lys gul. 1 lm, 1 fm i hver av de neste 11 fm, * 1 fm i neste lm-bue, 1 lm, 1 fm i samme lm-bue, 1 fm i hver av de neste 22 fm, *, gjenta fra *-* totalt 3 ganger, 1 fm i neste lm-bue, 15 lm, 1 fm i samme lm-bue, 1 fm i hver av de siste 11 fm, avslutt med 1 kjm i 1.lm.
10.OMG:
Bytt til vaniljegul. 1 lm, 1 fm i hver av de neste 12 fm, * 1 fm i neste lm-bue, 1 lm, 1 fm i samme lm-bue, 1 fm i hver av de neste 24 fm, *, gjenta fra *-* totalt 3 ganger, 15 fm om neste lm-bue, 1 fm i hver av de siste 12 fm, avslutt med 1 kjm i 1.lm.
--------------------------------------------------------

GRYTEKLUT - STOR BLOMSTERRUTE:
Hekle 6 lm med lys mintgrønn på nål 4 og samle til en ring med 1 kjm i første lm.
1.OMG:
3 lm, 16 st om lm-ringen, avslutt med 1 kjm i 3.lm fra beg av omg. HUSK HEKLEFASTHETEN!
2.OMG:
3 lm (= 1 st), 1 st i den første av de 3 lm, men vent med siste gjennomtrekking (= 2 m på nålen), 1 st i samme lm, men vent med siste gjennomtrekking (= 3 m på nålen), 1 kast om nålen, trekk nålen gjennom 3 m = 1 m på nålen (= 1 st-gruppe), * 1 lm, 1 st i neste st, men vent med siste gjennomtrekking (= 2 m på nålen), 1 st i samme st, men vent med siste gjennomtrekking (= 3 m på nålen), 1 kast om nålen, trekk nålen gjennom 3 m = 1 m på nålen (= 1 st-gruppe) *. Gjenta fra *-*, avslutt med 1 lm og 1 kjm i 3.lm fra beg av omg = 16 st-grupper.
3.OMG:
Bytt til vaniljegul. 3 lm, * 3 st om neste lm, 1 lm *, gjenta fra *-*, avslutt med 1 kjm i 3.lm fra beg av omg.
4.OMG:
1 lm, 1 fm i 1 lm, * 3 lm, 1 fm om neste lm, 3 lm, 1 fm om samme lm, 3 lm, 1 fm om neste lm, 3 lm, 1 fm om neste lm, 7 lm, 1 fm om samme lm, 3 lm, 1 fm om neste lm *, gjenta fra *-*, avslutt med 1 kjm i 1.fm fra beg av omg. (Det er de fire 7-lmbuene som danner hjørnene videre).
5.OMG:
Bytt til lys rosa. 1 lm, 1 fm i samme lm, * hopp over 3-lmbuen, i neste 3-lmbue hekles det slik: 4 st, 1 lm, 4 st. Hopp over neste 3-lmbue, 1 fm i neste fm, hopp over neste 3-lmbue, i 7-lmbuen hekles det slik: 6 st, 2 lm, 6 st. Hopp over neste 3-lmbue, 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-*, avslutt med 1 kjm i 1.fm fra beg av omg.
6.OMG:
Bytt til naturhvit. 3 lm, * 1 st i 1.fm fra forrige omg, 3 lm, 1 fm om lm i 8-stgruppen, 3 lm, 1 st i neste fm, 5 lm, i hjørnet (2-lmbuen) hekles det slik: 1 fm, 3 lm, 1 fm, 5 lm *, gjenta fra *-*, avslutt med 1 kjm i 3.lm fra beg av omg.
7.OMG:
3 lm, * 4 st i 3-lmbuen, 4 st i neste 3-lmbue, 5 st i 5-lmbuen, i hjørnet (3-lmbuen) hekles det slik: 3 st, 2 lm, 3 st. 5 st i neste 5-lmbue *, gjenta fra *-* totalt 3 ganger, 4 st i de 2 neste 3-lmbuene, 5 st i neste 5-lmbue, i hjørnet (3-lmbuen) hekles det slik: 3 st, 15 lm, 3 st. 5 st i neste 5-lmbue, avslutt med 1 kjm i 3.lm fra beg av omg.
8.OMG:
Bytt til lys turkis. 1 lm, 1 fm i hver av de neste 16 st, * i hjørnet (2-lmbuen) hekles det slik: 1 fm, 1 lm, 1 fm. 1 fm i de 24 neste st * gjenta fra *-* totalt 3 ganger, 15 fm om lm-buen, 1 fm i hver av de siste 8 fm, avslutt med 1 kjm i 1.lm fra beg av omg. Klipp og fest trådene.
--------------------------------------------------------

GRYTEKLUT - MED 4 SMÅ RUTER:
FARGEBYTTE:
Rute 1:
1.omg: lys rosa
2.omg: naturhvit
3.omg: vaniljegul

Rute 2:
1.omg: lys mintgrønn
2.omg: naturhvit
3.omg: lys turkis

Rute 3:
1.omg: naturhvit
2.omg: lys turkis
3.omg: lys rosa

Rute 4:
1.omg: vaniljegul
2.omg: lys rosa
3.omg: lys mintgrønn

4.omg hekles i naturhvit på alle rutene.
--------------------------------------------------------

GRYTEKLUT:
Det hekles 4 små ruter som syes sammen til slutt – se FARGEBYTTE!

RUTE:
Hekle 5 lm med Paris på nål 4 og samle til en ring med 1 kjm i 1.lm.
1.OMG:
3 lm, 3 st om ringen, 1 lm, * 3 st om ringen, 1 lm *, gjenta fra *-* totalt 3 ganger og avslutt med 1 kjm i 3.lm fra beg av omg, snu arb og bytt farge. HUSK HEKLEFASTHETEN!
2.OMG:
3 lm, 3 st om første lm-bue, 1 lm, 3 st om samme lm-bue, * 3 st om neste lm-bue, 1 lm, 3 st i samme lm-bue *, gjenta fra *-* totalt 3 ganger og avslutt med 1 kjm i 3.lm fra beg av omg, snu arb og bytt farge.
3.OMG:
3 lm, 3 st om første lm-bue, * 3 st om neste lm-bue, 1 lm, 3 st om samme lm-bue, 3 st om neste lm-bue *, gjenta fra *-* totalt 3 ganger, 3 st om neste lm-bue, 1 lm, 3 st om samme lm-bue, avslutt med 1 kjm i 3.lm fra beg av omg. Bytt farge.
4.OMG:
1 lm, 1 fm i hver av de 5 første st, *1 fm om neste lm-bue, 1 lm, 1 fm om samme lm-bue, 1 fm i hver av de neste 9 st *, gjenta fra *-* totalt 3 ganger. Videre hekles rute 1, 2 og 3 slik: 1 fm om neste lm-bue, 1 lm, 1 fm om samme lm-bue, 1 fm i de 4 siste st, avslutt med 1 kjm i 1.lm fra beg av omg.
Rute 4 hekles slik: 1 fm om neste lm-bue, 15 lm, 1 fm om samme lm-bue, 1 fm i de 4 siste st, avslutt med 1 kjm i 1.lm fra beg av omg.

MONTERING:
Sy 2 og 2 ruter sammen fm mot fm, først på langs og deretter på tvers (15-lmbuen på rute 4 vender mot toppen).
Videre hekles det en omg rundt hele grytekluten med naturhvit på nål 5, med start i 1.fm etter 15-lmbuen på rute 4 slik:
* 1 fm i hver av de neste 22 fm, 1 fm i lm-buen (hjørnet) 1 lm, 1 fm i samme lm-bue *, gjenta fra *-* totalt 3 ganger, 1 fm i hver av de neste 22 fm, 15 fm om 15-lmbuen, avslutt med 1 kjm i 1.fm fra beg av omg. Klipp og fest trådene.

Kommentarer (8)

Legg inn en kommentar!

Silvia Montorsi 05.06.2015 - 16:04:

Posso chiedere nelle istruzioni cosa significano gli asterischi? C'è qualche indicazione da qualche parte? grazie

DROPS Design 05.06.2015 kl. 16:49:

Buongiorno Silvia. Gli asterischi indicano alcune istruzioni da ripetere il numero di volte indicato. P.es, in questo modello, quando trova scritto: * 3 m.a nell’anello, 1 cat *, ripetere da *-* in totale 3 volte, deve ripetere le istruzioni tra gli asterischi (quindi 3 m.a nell’anello, 1 cat) tre volte. Quindi: 3 m.a, 1 cat, 3 m.a, 1 cat, 3 m.a, 1 cat e poi prosegue come indicato nelle istruzioni. Buon lavoro!

Eva 28.10.2013 - 19:23:

Tak, men så kommer et par grydelapper til at veje op til 300 gr, og det kan næppe være rigtigt?

DROPS Design 29.10.2013 kl. 14:59:

Hej Eva. Naturligvis bruger du mindre af nogle farver end andre, men du kan kun minimum köbe 50 gr af hver farve og jeg kan desvaerre ikke fortaelle dig hvor mange gram af hver farve der bliver brugt per grydelap. God fornöjelse :-)

Eva 28.10.2013 - 09:48:

Kan I skrive, hvor meget garn der skal bruges til alle tre par grydelapper?

DROPS Design 28.10.2013 kl. 18:58:

Hej Eva. Der staar hvor meget der skal bruges per par grydelap. Du kan sagtens regne med det.

Ludivine 26.09.2013 - 14:10:

Bonjour et merci de votre réponse ! Effectivement, c'est au fil de mon travail que j'ai compris que les 15 ms formaient l'attache :-) Ces maniques sont vraiment mignonnes et décoratives !

Ludivine 21.09.2013 - 22:35:

Pouvez-vous me dire s'il vous plaît où et comment fait on les attaches de ces maniques ?? Je ne vois pas l'explication pour crocheter les attaches ? Merci de votre aide.

DROPS Design 23.09.2013 kl. 09:09:

Bonjour Ludivine, l'attache des maniques se fait à l'avant dernier tour (arceau de 15 ml) puis au dernier tour, on crochète 15 ms dans cet arceau. Bon crochet!

Sollini 12.08.2013 - 16:24:

Kan dere legge ut navn og nummer på de riktige fargene, og ikke bare den i pastell?

Giselle 27.01.2013 - 18:02:

Hola soy de argentina me fascina su pagina no me decido q hacer porque me encanta todo... lastima q no puedo conseguir sus lanas. puedo dar una sugerencia? seria buenisimo q dieran un grafico de puntos principalmente para ganchillo, para mi es mas facil leerlo bueno me despido los felicito por el trabajo q realizan saludos cordiales

DROPS Design 28.01.2013 kl. 02:59:

Querida Giselle, muchas gracias por tus conceptos. Para comprar nuestras lanas, debajo de la ventana de “Minoristas” puedes elegir la opción que te sea más conveniente. En cuanto a los gráficos en ganchillo, no todos los patrones lo incluyen, mas tenemos a tu disposición una enorme selección de videos tutoriales que te serán de gran ayuda en la realización de tus proyectos. Cariños!

Carme 10.10.2012 - 14:29:

Desearía el patrón de este dibujo. Muchas gracias

DROPS Design 11.10.2012 kl. 06:00:

Carmen, en el margen izquierdo de la página principal en español, debajo de "Búsqueda directa de patrones" elige "DROPS Extra", luego teclea DROPS 0, Patrón 697 y clic en "Buscar".

Kommentér oppskrift DROPS Extra 0-697