DROPS / 118 / 46

Nuage by DROPS Design

Strikket DROPS putetrekk i ”Alpaca” og ”Vivaldi” eller ”Alpaca” og ”Alpaca Brushed Silk”.

DROPS design: Modell nr Z-461
--------------------------------------------------------
Mål: ca 40 x 40 cm
Materialer: DROPS ALPACA fra Garnstudio
200 gr f.nr 100, natur
Og bruk: DROPS VIVALDI fra Garnstudio
100 gr f.nr 06, natur

Eller bruk: DROPS ALPACA fra Garnstudio
200 gr f.nr 100, natur
Og bruk: DROPS BRUSHED ALPACA SILK fra Garnstudio
100 gr f.nr 01, natur

DROPS PINNE NR 4 - eller den p du må ha for å få 19 m x 38 p rillestrikk med 2 tråder Alpaca på 10 x 10 cm.
DROPS PINNE NR 5 - eller den p du må ha for å få 17 m x 24 p glstrikk med Vivaldi på 10 x 10 cm.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: puter,

Det strikkes 3 m i hver m ved å strikke:
1 r i fremre m-bue, 1 r i bakre m-bue og 1 r i fremre m-bue.
--------------------------------------------------------

PUTE:
Legg opp 78 m (inkl 1 kantm i hver side) på p 4 med 2 tråder Alpaca.
Strikk 4 RILLER - se forkl over (1.p = fra retten).
* Bytt til p 5 og 1 tråd Vivaldi eller Brushed Alpaca Silk. Strikk 3 m i hver m (ikke i 1 kantm i hver side) – Les STRIKKETIPS! = 230 m. Videre strikkes det glstrikk frem og tilbake i ca 6 cm. På neste p fra vrangen strikkes alle m 3 og 3 vr sammen (ikke 1 kantm i hver side) = 78 m. Bytt tilbake til p 4 og 2 tråder Alpaca. Strikk 4 Riller *. Gjenta fra *-* totalt 5 ganger. Sett 1 merketråd. Videre strikkes det Riller på p 4 med 2 tråder Alpaca til arb måler ca 40 cm fra merketråden. Fell løst av.

MONTERING:
Brett puten dobbel. Sy sammen i hver side innenfor 1 kantm med 1 tråd Alpaca. Fyll med en innerpute og sy den siste siden.