DROPS / 116 / 35

DROPS 116-35 by DROPS Design

Strikkede DROPS leggvarmere med flerfarget norsk mønster i ”Alaska”.

DROPS design: Modell nr X-341
--------------------------------------------------------
Størrelse: One size
Materialer: DROPS ALASKA fra Garnstudio
50 gr f.nr 02, natur
50 gr f.nr 40, gammelrosa
200 gr f.nr 49, lys brunmelert

DROPS SETTP NR 5 - eller den p du må ha for å få 17 m x 22 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS SETTP NR 4 - til vrbord.
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

tema: nordisk, type oppskrift: leggvarmere,
Garntype
Deals fra
DROPS ALASKA UNI COLOUR (50g)
12.00 NOK
DROPS ALASKA MIX (50g)
12.00 NOK

Det økes med kast. På neste omg strikkes kastene vridd (dvs i bakre del av m i stedet for den fremre), slik at det ikke blir hull.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

LEGGVARMERE:
Arb strikkes rundt på settp. Legg opp 76 m på settp 4 med gammelrosa. Strikk 1 omg glattstrikk. Sett 1 merketråd i beg av omg (= midt bak). Bytt til lys brunmelert. Det strikkes vrbord 2 r/2 vr til arb måler 8 cm. Strikk 1 omg rett samtidig som det felles 16 m jevnt fordelt = 60 m. Bytt til settp 5. Videre strikkes det glstrikk og MØNSTER – se forkl over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når M.1 er strikket 1 gang i høyden strikkes det videre med lys brunmelert. Når arb måler 23 cm felles det 1 m på hver side av merketråden. Gjenta fellingen på hver 2½.cm totalt 6 ganger = 48 m. Når arb måler 38 cm byttes det til settp 4. Strikk 1 omg glattstrikk SAMTIDIG som det økes 12 m jevnt fordelt – LES ØKETIPS! = 60 m. Videre strikkes det vrbord 2 r/2 vr. Når arb måler 41 cm økes det 1 m i hvert vr-parti. Videre strikkes det vrbord 2 r/3 vr. Når arb måler 44 cm strikkes det 1 p glattstrikk. Fell av.

Diagram

= natur
= lys brunmelert
= gammelrosa