DROPS / 116 / 20

In the Alps by DROPS Design

DROPS poncho i ”Alaska” med norsk mønster. Str S til XXXL.

DROPS design: Modell nr X-337
----------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - L - XL/XXL - XXXL
Materialer: DROPS ALASKA fra Garnstudio
300-350-400-450 gr f.nr 50, mørk brunmelert
100-150-150-150 gr f.nr 49, beige
100-100-100-150 gr f.nr 02, natur

DROPS RUNDP (40 og 80 cm) nr 6 – eller det p.nr du må bruke for å få 15 m x 19 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (40 og 80 cm) nr 4,5 – til vrbord.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

fasong: høy hals, rundfelling, tema: nordisk, type oppskrift: ponchoer,

MØNSTER: Se diag M.1 – diag viser 1 rapport av mønsteret, hele mønsteret strikkes i glstrikk.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
PONCHO: Arb strikkes rundt på rundp nedenfra og oppover.
Legg opp 288-312-336-360 m på rundp 4,5 med mørk brunmelert. Strikk vrbord = 2 r / 4 vr. Når arb måler 4-5-6-7 cm felles alle 4 vr til 3 vr = 240-260-280-300 m. Bytt til rundp 6. Videre strikkes og felles det etter M.1 (= 24-26-28-30 rapporter rundt). HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når M.1 er ferdig er det 72-78-84-90 m på p og arb måler ca 44-45-46-47 cm. Bytt til liten rundp 4,5 og strikk vrbord = 2 r / 4 vr med mørk brunmelert i 15-16-17-18 cm. Fell løst av med r over r og vr over vr.

Diagram

= mørk brunmelert